Tips på headset för jobb

Permalänk
Medlem

Tips på headset för jobb

Jobbar inom service/administration och sitter säkert 3-4 timmar i telefon per dag. Nu har nuvarande headset börjat gå i bitar. Letat men inte hittat en produkt som uppfyller det jag önskar. Sätter mitt hopp till Sweclockers då jag tänker att någon har liknande krav på ett headset.

Använder idag ett Voyager 4220 UC från Poly (fd Plantronics). Generellt bra headset som rekommenderades av Inet. Nu har det dock pga designmiss gått sönder för andra gången och Poly är inte sugna på att byta ut det igen. Utöver detta så är det on-ear hörlurar vilket innebär att det trycker på ytterörat vid längre sessioner. Varje gång jag använder det längtar jag bara efter mina PC 360 jag kör hemma vilka bortsett från att dom är kabelanslutna är det bästa headset jag testat (kan använda detta headset i 10 tim utan problem)

Krav:
Trådlöst och ansluts via dongel till PC med USB A eller USB C
Bra mic (samtal hela dagarna)
Over-ear

Önskemål:
Öppna lurar
Aktiv brusreducering för mic

Oviktigt:
Hur dom ser ut. Gör inget om dom är gaming-inspirerade bara dom uppfyller ovan. Kommer endast användas på kontor utan klädkod.

Pluspoäng:
Stöd för BT så det också kan användas till mobiltelefonen

Permalänk
Medlem

BlackShark V2 har en riktigt bra mikrofon enligt RTINGS. Bluetooth och 70 timmars batteritid.

https://www.maxgaming.se/sv/demo/blackshark-v2-pro-tradlost-g...

https://www.rtings.com/headphones/reviews/razer/blackshark-v2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Tack, ska spana lite på dessa.

Har även snubblat över Orosound Tilde Pro som kan köpas med over-ear kuddar. Någon som har erfarenhet?
https://www.amazon.se/-/en/Tilde-Bluetooth-Compatible-Detacha...

Permalänk

Jag kör Jabra Evolve 75 på jobbeet: https://www.jabra.se/business/office-headsets/jabra-evolve/ja...
Kan vara så att det är version 2 som gäller nu eller ev en som heter Evolve 80, men det är typ samma sak.

Jag har kört mina sedan oktober 2021 och de håller fortfarande laddningen hela dagen, och antagligen nästa om man glömmer att ladda. Mina håller dessutom ihop väldigt bra, men jag har sett andra som fått problem med glapp i laddkontakten. Det bukar dock ofta vara i kombo med att man sitter med laddsladden i och snackar i stället för att hänga dem på laddstället över natten... kanske inte i alla fall men jag har ju mina misstanker, eftersom de laddas via världens kanske sämsta port: micro-usb.

Anslutning sker antingen över blåtand eller till dongel du sätter i burken med USB-A. Du kan ha två anslutningar samtidigt och i appen kan du ställa in om den ska prioritera PC-anslutningen över t.ex. smartphone.
De har bra medhörning som du självkan ställa in, dvs du hör din egen röst. Helt OK noisecancelling men kanske inte lika vass som det bästa från Bose och Sony. BETYDLIGT bättre ljud för musik/film än man skulle kunna tro, faktiskt lite imponerad där med tanke på att det är ett kommunikationsheadset främst!

I övrigt är de lätta och man blir inte alltför varm på öronen.

Jag är också tele-pratare och har runt 30-50 samtal per dag när allt är som det ska.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Hej.

Jag skulle klassa dessa som stängda och dom blir ganska varma nästan som att de blir kladdigt.

Jag hade ett par sånna innan och satt och spelade med men av nämnda anledningar bytte jag till Artic 7+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Hej.

Jag skulle klassa dessa som stängda och dom blir ganska varma nästan som att de blir kladdigt.

Jag hade ett par sånna innan och satt och spelade med men av nämnda anledningar bytte jag till Artic 7+.

Efter att ha läst en del så kommer dom oavsett inte vara aktuella pga dålig räckvidd och dålig mic.

Permalänk
Medlem

Vi kör Jabra Evolve 80 på jobb, sköna och både bra ljud och mic

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Jag kör Jabra Evolve 75 på jobbeet: https://www.jabra.se/business/office-headsets/jabra-evolve/ja...
Kan vara så att det är version 2 som gäller nu eller ev en som heter Evolve 80, men det är typ samma sak.

Jag har kört mina sedan oktober 2021 och de håller fortfarande laddningen hela dagen, och antagligen nästa om man glömmer att ladda. Mina håller dessutom ihop väldigt bra, men jag har sett andra som fått problem med glapp i laddkontakten. Det bukar dock ofta vara i kombo med att man sitter med laddsladden i och snackar i stället för att hänga dem på laddstället över natten... kanske inte i alla fall men jag har ju mina misstanker, eftersom de laddas via världens kanske sämsta port: micro-usb.

Anslutning sker antingen över blåtand eller till dongel du sätter i burken med USB-A. Du kan ha två anslutningar samtidigt och i appen kan du ställa in om den ska prioritera PC-anslutningen över t.ex. smartphone.
De har bra medhörning som du självkan ställa in, dvs du hör din egen röst. Helt OK noisecancelling men kanske inte lika vass som det bästa från Bose och Sony. BETYDLIGT bättre ljud för musik/film än man skulle kunna tro, faktiskt lite imponerad där med tanke på att det är ett kommunikationsheadset främst!

I övrigt är de lätta och man blir inte alltför varm på öronen.

Jag är också tele-pratare och har runt 30-50 samtal per dag när allt är som det ska.

De gör ju jobbet bra, men deras firmware/programvara överlag är helt jävla värdelöst tyvärr.
Vi kör dem på vårat jobb med, och de är definitivt bra även de billigare. Kört både 65, 75 och även 80 men samma fel för alla och det är att programvaran har en tendens att spöka och bara vara speciell.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Poly voyager focus 2 <- Kör den själv, väldigt nöjd
Jabra Evolve 75 <- Har den med å fungerar bra men batteritiden är sisådär

Rekommenderar annars kolla på Teams certiferade headsets, alla dessa är bra. Hela processen att få ett headset certififerad är riktigt tufft.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

SteelSeries Arctis Nova Pro
Det finns brister med dessa som små knappar och lätt att trycka fel. (många klagar på detta)
Men de har dubbla batterier, så när batteriet tar slut och man måste ändå fortsätta prata så byter man endast batteri, detta istället för att springa och leta upp ett annat headset.

Sedan möten så kanske man brukar ha 4h, men det kan likaväl vissa gånger bli 12h och då måste batteriet räcka.

Största nackdel är priset: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami... Det är dock ofta rea på runt 800kr

Något jag stör mig på att de är lite sega i uppstarten, men det är nog alla headset av ej klassiska kabelvariant.
Någon ringer och man svarar, sedan startar man headseten. Motparten kommer då säga Hallå ett par gånger innan ens headset har startat. Rätt metod är att först starta headseten och sedan svara.

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Krav:
Trådlöst och ansluts via dongel till PC med USB A eller USB C
Bra mic (samtal hela dagarna)
Over-ear

Önskemål:
Öppna lurar
Aktiv brusreducering för mic

Oviktigt:
Hur dom ser ut. Gör inget om dom är gaming-inspirerade bara dom uppfyller ovan. Kommer endast användas på kontor utan klädkod.

Pluspoäng:
Stöd för BT så det också kan användas till mobiltelefonen

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

SteelSeries Arctis Nova Pro

Om pris inte är någon faktor så de lillaankan rekommenderar prickar väl in det mesta.
De har i princip allt du önskar, även BT för telefon om jag minns rätt - ska iaf finnas en version av dessa för detta!
Öppna lurar är mestadels Hi-Fi lurar så har svårt och tro att det finns i kombination med övrigt du önskar tyvärr.

Nackdelar med dessa är Steelseries programvara som hade kunnat varit bättre samt att öron-kuddarna också är lite meh vad jag hört av IRLs så jag rekommenderar att beställa "Wicked Cushion" isåfall de är riktigt trevliga, finns på Amazon afaik.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Kör med dessa på jobbet och hemma (fast USB-A) och de är toppen för Teams, Zoom etc.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Poly-Blackwire-C5220...

Edit: Även väldigt bekväma att ha på i många timmar.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Allt som använder bluetooth är skräp.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av Thor:

Allt som använder bluetooth är skräp.

Som enbart använder bluetooth. Många som mina SteelSeries Arctis Nova Pro kan man också använda BT till. Det ingår dock en station som använder deras egen teknik. Men man vill kunna koppla dem till mobilen etc.

Jag själv kör dock med mina inear till mobilen i praktiken. Jag tycker det är smidigare, nu har jag inga långa samtal över telefonen, dessa samtal är bara korta.

Permalänk
Medlem

Börjar med att ge eloge för att du kräver aktiv noice cancelling på mikrofonen.
Kan dra en lång rant om hur ofta man ertappar mindre begåvade personer som använder Airpods, Bose och annat i öppna kontorslandskap och låter stackaren på andra sidan samtalet lida.
"Va? Hör du inte vad jag säger? Nu då? Hör du mig nu då?"
/end rant.

Öppna lurar, det finns ej så vitt jag vet. Då får du nog göra en egen konstruktion med öppna hörlurar förmodligen med kabel. Och sedan mod-mic till dem. Jag känner inte till några öppna headsets alls för kontor.
Edit: Kom på dessa: https://youtu.be/7CV9ReIDl4A ej wireless.

Ser att du kräver over ear, men jag rekommenderar att överväga dessa on-ears. De har en relativt ok noice cancelling för att vara over ears. De funkar så länge det inte är extremt stökigt runt om dig.
Behöver du ha lurarna på dig 8 timmar om dagen så är det nog bekvämare med over ear såklart.
Jag jobbar som resande så mitt behov kanske är annorlunda.

Jabra Evolve2 65 Flex Fälls ihop till att ta ingen plats i arbetsväskan.
Finns att köpa med USB-A eller USB-C dongel beroende på vad man föredrar.
Jag ville inte ha laddningsdockan som bara tar plats på skrivbordet, man laddar med usb-c när man behöver bara. Men om man vill så kan man köpa Jabra docka för trådlös laddning, alla möjligheter finns.
Finns teams version och icke teams version.
Funkar fantastiskt att använda både till jobbdator och jobbtelefon samtidigt (dongel + bluetooth).

Over ears, kika lite reviews på Jabra Evolve2 85. Jag har inte testat dem själv men skulle tänka mig att de är svårslagna för kontor.
Tänk på att Jabra så får du välja om du ska ha USB A eller C. UC eller Microsoft (teams eller ej). Och laddstation eller ej.
Så finns rätt många konfigurationer.

Permalänk
Medlem

Jabra evolve 75

Bra räckvidd, riktigt bra ljud för samtal och enkel att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Over ears, kika lite reviews på Jabra Evolve2 85. Jag har inte testat dem själv men skulle tänka mig att de är svårslagna för kontor.
Tänk på att Jabra så får du välja om du ska ha USB A eller C. UC eller Microsoft (teams eller ej). Och laddstation eller ej.
Så finns rätt många konfigurationer.

Här kommer några snabba inspel på Evolve2 85.
Har Evolve2 85 på kontoret, ANC funkar bra på dom måste jag säga och ljudet är riktigt bra det med även om en audiofil troligen inte skulle hålla med. Uppskattar att man kan fälla in mikrofonbommen så den kommer ur vägen när man inte pratar.
Det som är negativt och som alla på kontoret som har dessa tar upp är att man kan bli en smula varm runt öronen efter en tids användning, jag tar gärna av mig dom efter någon timmes användning en stund innan de åker på igen.
Överlag är jag väldigt nöjd med dessa. Sitter i ett rum med upp till sju andra och när det börjar pratas i rummet kan det bli stimmigt, nu dämpas det bort riktigt bra vilket inverkar klart positivt på arbetsmiljön.

Permalänk
Medlem

Liknande tråd med input från mig här: #20325490

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Vi kör Jabra Evolve 80 på jobb, sköna och både bra ljud och mic

Skrivet av nickhe:

Poly voyager focus 2 <- Kör den själv, väldigt nöjd
Jabra Evolve 75 <- Har den med å fungerar bra men batteritiden är sisådär

On-ear, så dom möter inte kravlistan tyvärr.

Skrivet av CGI:

Kör med dessa på jobbet och hemma (fast USB-A) och de är toppen för Teams, Zoom etc.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Poly-Blackwire-C5220...

Edit: Även väldigt bekväma att ha på i många timmar.

On-ear och kabelanslutna, dubbelnej.

Skrivet av kamisama76:

De gör ju jobbet bra, men deras firmware/programvara överlag är helt jävla värdelöst tyvärr.
Vi kör dem på vårat jobb med, och de är definitivt bra även de billigare. Kört både 65, 75 och även 80 men samma fel för alla och det är att programvaran har en tendens att spöka och bara vara speciell.

Är det FW på lurarna eller Jabras mjukvara för PC som är bekymmret?

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Något jag stör mig på att de är lite sega i uppstarten, men det är nog alla headset av ej klassiska kabelvariant.
Någon ringer och man svarar, sedan startar man headseten. Motparten kommer då säga Hallå ett par gånger innan ens headset har startat. Rätt metod är att först starta headseten och sedan svara.

Skrivet av kamisama76:

Om pris inte är någon faktor så de lillaankan rekommenderar prickar väl in det mesta.
De har i princip allt du önskar, även BT för telefon om jag minns rätt - ska iaf finnas en version av dessa för detta!
Öppna lurar är mestadels Hi-Fi lurar så har svårt och tro att det finns i kombination med övrigt du önskar tyvärr.

Nackdelar med dessa är Steelseries programvara som hade kunnat varit bättre samt att öron-kuddarna också är lite meh vad jag hört av IRLs så jag rekommenderar att beställa "Wicked Cushion" isåfall de är riktigt trevliga, finns på Amazon afaik.

Det redan höga priset kombinerat med seg uppstart likt beskrivet ovan samt att man bör byta kuddarna på dom vid längre sessioner gör att dessa lurar sammantaget åker ur.

Skrivet av ZyntaX:

Börjar med att ge eloge för att du kräver aktiv noice cancelling på mikrofonen.
Kan dra en lång rant om hur ofta man ertappar mindre begåvade personer som använder Airpods, Bose och annat i öppna kontorslandskap och låter stackaren på andra sidan samtalet lida.
"Va? Hör du inte vad jag säger? Nu då? Hör du mig nu då?"
/end rant.

Öppna lurar, det finns ej så vitt jag vet. Då får du nog göra en egen konstruktion med öppna hörlurar förmodligen med kabel. Och sedan mod-mic till dem. Jag känner inte till några öppna headsets alls för kontor.
Edit: Kom på dessa: https://youtu.be/7CV9ReIDl4A ej wireless.

Ser att du kräver over ear, men jag rekommenderar att överväga dessa on-ears. De har en relativt ok noice cancelling för att vara over ears. De funkar så länge det inte är extremt stökigt runt om dig.
Behöver du ha lurarna på dig 8 timmar om dagen så är det nog bekvämare med over ear såklart.
Jag jobbar som resande så mitt behov kanske är annorlunda.

Jabra Evolve2 65 Flex Fälls ihop till att ta ingen plats i arbetsväskan.
Finns att köpa med USB-A eller USB-C dongel beroende på vad man föredrar.
Jag ville inte ha laddningsdockan som bara tar plats på skrivbordet, man laddar med usb-c när man behöver bara. Men om man vill så kan man köpa Jabra docka för trådlös laddning, alla möjligheter finns.
Finns teams version och icke teams version.
Funkar fantastiskt att använda både till jobbdator och jobbtelefon samtidigt (dongel + bluetooth).

Over ears, kika lite reviews på Jabra Evolve2 85. Jag har inte testat dem själv men skulle tänka mig att de är svårslagna för kontor.
Tänk på att Jabra så får du välja om du ska ha USB A eller C. UC eller Microsoft (teams eller ej). Och laddstation eller ej.
Så finns rätt många konfigurationer.

Tack för tipset, Evolve 85 landar på 3k via Elgiganten (förvisso beige) så den är högintressant. Just nu efter att plöjt igenom massa mikrofontester är att det står mellan Jabra Evolve 2 85 och Poly Voyager 8200 UC. Båda hamnar sub 3k inkl moms och finns i svensk butik. Polys ANC är jag bekant med sen tidigare från 4200 UC som jag använder nu, räknar med samma om inte bättre prestanda.

Att ens överväga ett headset för röstkommunikation i jobbet utan ANC tycker jag är galenskap. Det är helt enkelt inte proffsigt att låta kunder etc höra allt som är runt om kring en. Önskar att fler tog tillvara på detta vid val av headset.

Så nu står det nog mellan dessa;
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/horlurar-...
vs.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Jabra Evolve 75 (inte modellen med dockan dock), vi har ett 20-tal av dessa på jobbet som har fungerat utmärkt i flera år nu. ANC som man kan aktivera om det är en bullrigare miljö och bra brusreducering på mikrofonen. Sitter bra på huvudet, batteriet håller länge och laddar fort. Tillhörande mjukvaran lämnar lite att efterfråga men fungerar helt OK.

Vi körde innan Jabra Evolve 65, men dessa ansåg vi som helt värdelösa och av otroligt dålig byggkvalité, dock har de vi köpt fasas ut för Jabra Evolve2 65 istället som vi inte testat.

Största nackdelen med Evolve 75 är att de ligger på öronen vilket om man har på sig dem konstant i många timmar kan upplevas som irriterande, särskilt om personen inte är van att ha hörlurar på sig i övrigt. Personligen föredrar jag Evolve 75 över 85 på jobbet då jag känner mig lite väl isolerad med 85. Dvs. att man fortfarande har viss koll på ljud från sin omgivning med 75 medans med 85 är man väldigt "instängd" - Men komforten är hög på 85, även om det som ovan nämnt kan bli lite varmt runt öronen vid längre sittningar - Främst för att kuddarna är av konstläder istället för tyg skulle jag tro.

OBS: Har inte testat Jabra Evolve2 75. Endast originalet. Tror dock när vi köpte originalet (utan dockan) så kostade de kring 1500 kr exkl. moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alch:

Liknande tråd med input från mig här: #20325490

Du bekräftar precis det jag rantade om i mitt inlägg. Urk
Edit: Såg att XM5 verkar ha noice cancelling mikrofon. TIL.

Permalänk
Medlem

Yealink BH76 brukar jag köra ut till mina kunder.
https://www.yealink.com/en/product-detail/headset-bh76

Droppa ett PM om du vill ha SweC priser.

*EDIT* NVM såg att du redan hade bestämt dig för vilka du vill ha.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Jabra Evolve2 85 på jobbet i ett år snart, sitter i teams-möten i stort sett hela dagarna, med foilk i rummet som ofta är med på samma möte. Tror det är en av de mer krävande situationerna där du inte vill höra de andra genom ANC, och du vill inte höra dig själv genom kollegornas mic.

Är supernöjd med dem. Enda negativa som jag ser det är att de är rätt varma sommartid, och att funktionen för att vakna från sleep-mode inte funkar. Man behöver starta om dem varje morgon.

Ett tips är att kosta på dig varianten där det följer med en laddnings-docka.

Den här är det jag har:
https://www.dustin.se/product/5011176770/evolve2-85-ms-with-s...

Permalänk
Medlem

Jag kör med Jabra Evolve2 65 sedan 2 år tillbaka.
Funkar riktigt bra tycker jag. Slutade använda mjukvaran och dongle ganska direkt efter att jag uppgraderat lurarna med senaste FW.
Funkar utan problem med min laptops inbyggda Bluetooth.
Evolve2 65 är On-ear men jag blev klart sugen på ett par Evolve85 som skrevs om här tidigare.
Även Yealink BH76 PLUS såg intressanta ut. Vi använder deras konferensrumshögtalare som funkar bra.

Permalänk
Medlem

Lackade lite ur på att vi bara fick trådade Jabra headset på jobbet och lyckades köpa två olika Epos (som ju i mångt och mycket delar teknik och annat med Sennheiser) på tradera.

Adapt 260, https://www.eposaudio.com/en/se/products/adapt-200
Det är det jag använder primärt på jobbet numera. Mest för att det är det bekvämare av dom två. Väldigt bra samtal och aldrig haft några klagomål på mic:en förutom om jag råkat placera den mitt vid näsan.

Adapt 560, https://www.eposaudio.com/en/se/products/adapt-500
Större på alla vis förutom mic:en som har en kortare arm. Ingen prisvinnande ANC men den dämpar kontorsljudet. Hade föredragit större öronkåpor där ören låg inne i kåpan, beror ju säkert på huvudform men i kombination med min terminalglasögon som har ganska kraftig både så trycker dom lite obekvämt runt öronen för längre sessioner. Dock har dom fördelen att musikljudet i dom är väldigt bra till skillnad mot 260 som väl funkar men inte är direkt bra.

Båda har väldigt bra batteritid och kan vara kopplade mot telefonen samtidigt som mot deras dongle. Funkar smidigt och är man i tex videomöte så tickar det lite diskret om telefonen ringer och svarar man kopplar den över och sen då tillbaka till donglen när man lägger på. Kan paras utan dongle också rent så men via den upplever jag kopplingen som mer stabil. Kan para flera headset till donglen om man vill.

Båda varianterna har nog uppdaterade versioner numera tror jag.

Permalänk
Medlem

Har använt en del olika, Jabra Revolve 65, 75 och Evolve 2 samt Poly Voyager Focus och Focus 2 och tycker Poly Voyager Focus 2 är det bästa headsettet hittills både från ljudkvalité samt ergonomi och till viss del design kan jag tycka också. T.o.m. musik låter ju väldigt balanserat och klart i dessa. Jabra Evolve2 75 har lite mera bas men lite mera onaturligt ljud. Micen är ok i båda, Jabra lite mera kompression/hög volym medan Poly lite mera naturligt/klart ljud. Batteritiden så är bättre på Jabran typ 20(+) men duger helt fint på Poly med strax över 15 timmar ungefär.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Här kommer några snabba inspel på Evolve2 85.
Har Evolve2 85 på kontoret, ANC funkar bra på dom måste jag säga och ljudet är riktigt bra det med även om en audiofil troligen inte skulle hålla med. Uppskattar att man kan fälla in mikrofonbommen så den kommer ur vägen när man inte pratar.
Det som är negativt och som alla på kontoret som har dessa tar upp är att man kan bli en smula varm runt öronen efter en tids användning, jag tar gärna av mig dom efter någon timmes användning en stund innan de åker på igen.
Överlag är jag väldigt nöjd med dessa. Sitter i ett rum med upp till sju andra och när det börjar pratas i rummet kan det bli stimmigt, nu dämpas det bort riktigt bra vilket inverkar klart positivt på arbetsmiljön.

Håller helt med i din upplevelse. Riktigt bra lurar för vad de är. De koncentrerar sig på riktigt bra mic och bra ANC.
Dessa har ersatt mina Bose QC-35 som jag hade tidigare. Så använder de även när jag reser.
Fortfarande ganska "diskreta" då man kan fälla undan mikrofonen.

Den aktiva mikrofonen är också väldigt bra, dvs att man kan mutea av att fälla upp mikrofonen så man kan springa runt i kontorslandskapet eller lägenheten när man använder dom.

Helt ok räckvidd också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Har använt en del olika, Jabra Revolve 65, 75 och Evolve 2 samt Poly Voyager Focus och Focus 2 och tycker Poly Voyager Focus 2 är det bästa headsettet hittills både från ljudkvalité samt ergonomi och till viss del design kan jag tycka också. T.o.m. musik låter ju väldigt balanserat och klart i dessa. Jabra Evolve2 75 har lite mera bas men lite mera onaturligt ljud. Micen är ok i båda, Jabra lite mera kompression/hög volym medan Poly lite mera naturligt/klart ljud. Batteritiden så är bättre på Jabran typ 20(+) men duger helt fint på Poly med strax över 15 timmar ungefär.

Jag testade under ett tag Poly Voyager Focus (1:an, inte 2:an) och både ljud & komforten var legendarisk MEN mikrofonen plockade upp hela rummet på de 2 exemplar vi hade. Så hade man kollegor i samma rum som pratade så hörde kunderna dem väldigt tydligt. Har ni upplevt att Focus 2 var bättre där? På bilder så ser det ut som mikrofonen är lite längre och kanske därmed mer restriktiv. Just mikrofonen var enda anledningen att de föll som val för oss

Permalänk
Medlem

Jag brukade använda Evolve2 85 fram till att jag tappade bort dem i en jobbresa. De var super, de kändes först lite plastiga men höll alldeles utmärkt. Finns i två varianter (MS och UC, här är skillnaden emellan dem:
https://headsetsolutions.net/blogs/news/uc-vs-ms-headsets-wha...
Jag såg att Elgiganten säljer UC-varianten för ett bra pris:
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/horlurar-...

Hade lite diverse-lurar efter det, bl.a Steelseries Nova Pro som också är helt ok. Dock inte lika bra. Har privat skaffat ett par XM5or som jag har börjat använda en hel del på jobbet för att jag är mer nöjda med dem. Svårt att jämföra XM5orna med Evolve2 85 då jag inte har haft båda samtidigt, men jag har varit riktigt nöjd med båda.