Spara pengar genom att säga upp abb

Permalänk

Spara pengar genom att säga upp abb

Igår ringde jag till min leverantör av mobiltelefonin för tredje gången på tre år för att säga upp mitt befintliga avtal eftersom det blev för dyrt i samband med deras årliga höjningar.
De kunde då på studs ändra pris från 249kr/mån till 129kr i 12 månader framöver för mitt abonnemang.

Förra året var det samma sak men då gällde det 229kr/mån som sänktes till 99kr/mån i ett år.

Är det meningen att man ska behöva ringa och säga upp sitt abb för att kunna få ner priset? Uppenbarligen tjänar dem ändå pengar och har marginaler i och med att de gärna vill ha kvar mig trots halva priset.

Finns det någon tjänst i stil med Elskling för mobiltelefoni och inte elavtal?

Jag lärde mig detta knep när jag höll på och bytte internetleverantörer för några år sedan, har dessvärre ej möjlighet att välja längre då fastigheten är ansluten till gruppavtal hos en av de större leverantörerna.

Brukar ni också säga upp, eller i alla fall hota med att säga upp era tjänster om ni inte får ner priserna?
Det är väl en av fördelarna med fri marknad tänker jag medans andra kanske tycker att det är fult gjort av mig?

ändrade från telefon till mobiltelefoni
Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Om du blev inspirerad av att ringa din leverantör i samband med att du läst detta får du gärna återkoppla med resultat direkt här i tråden.
Fick du igenom någon sänkning?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Igår ringde jag till min leverantör av telefonin för tredje gången på tre år för att säga upp mitt befintliga avtal eftersom det blev för dyrt i samband med deras årliga höjningar.
De kunde då på studs ändra pris från 249kr/mån till 129kr i 12 månader framöver för mitt abonnemang.

Förra året var det samma sak men då gällde det 229kr/mån som sänktes till 99kr/mån i ett år.

Är det meningen att man ska behöva ringa och säga upp sitt abb för att kunna få ner priset? Uppenbarligen tjänar dem ändå pengar och har marginaler i och med att de gärna vill ha kvar mig trots halva priset.

Finns det någon tjänst i stil med Elskling fast för telefonin och inte elavtal?

Jag lärde mig detta knep när jag höll på och bytte internetleverantörer för några år sedan, har dessvärre ej möjlighet att välja längre då fastigheten är ansluten till gruppavtal hos en av de större leverantörerna.

Brukar ni också säga upp, eller i alla fall hota med att säga upp era tjänster om ni inte får ner priserna?
Det är väl en av fördelarna med fri marknad tänker jag medans andra kanske tycker att det är fult gjort av mig?

Noll lojalitet mot bolag, vill de tjäna pengar får de vara konkurrenskraftiga, sitter man på sin röv så tar de såklart ut så mycket pengar de kan. Enkelt.

Sedan kan man såklart fundera på, telefoni? Inte mobiltelefoni?

Jag gick från 489->239kr för bredbandet sist jag bad om uppsägning. Det var bättre än alternativen hos andra aktörer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Noll lojalitet mot bolag, vill de tjäna pengar får de vara konkurrenskraftiga, sitter man på sin röv så tar de såklart ut så mycket pengar de kan. Enkelt.

Sedan kan man såklart fundera på, telefoni? Inte mobiltelefoni?

Jag gick från 489->239kr för bredbandet sist jag bad om uppsägning. Det var bättre än alternativen hos andra aktörer.

Så klart jag mena mobiltelefoni, har uppdaterat i inlägget! Tack

Grattis får man väl säga - en rejäl sänkning

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det som du säger. Företagen älskar lojala kunder. $$$

Permalänk
Medlem

Jag gör exakt samma sak fast med mitt fiber internet varje Blackweek, (väldigt bra att ha sin bindningstid gå ut runt den veckan varje år) där det alltid finns något erbjudande.
Hade Telia flera år, men i år ville dom inte göra samma deal, och bytte då till Telenor 500/500mbit istället.
Sparar massor på det varje år.

Något annat jag gör det på är mitt Viaplay Sport paket.
Jag har prenumererat på det i över 10 år nu (nog närmare 15 tom), och inte ett enda år av dom har jag betalt max pris.
Varje gång jag ringer och vill säga upp, så får jag antingen erbjudande om 6mån för halva priset, eller 12mån halva priset.
Nu senaste åren har jag även haft HBO och Cmore/TV4 sport inbakat i abonemanget.

Telefoni har jag hallon, där det inte finns så mycket att hämta.

Men det är galet vad pengar man sparar varje år på att bara lägga 1 timma på att "säga upp" sina abonnemang.
Är bara sätta en påminnelse i mobilen.

När det kommer till Elen, har jag bytt abonnemang 3 gånger under 2023, det gör också väldigt mycket med olika erbjudanden dom har lite här och var.

Gör samma för typ Aftonbladet+ eller DN i perioder, när det kommer någon deal. Bara sätta en påminnelse, och säga upp i tid.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Jag gör exakt samma sak fast med mitt fiber internet varje Blackweek, (väldigt bra att ha sin bindningstid gå ut runt den veckan varje år) där det alltid finns något erbjudande.
Hade Telia flera år, men i år ville dom inte göra samma deal, och bytte då till Telenor 500/500mbit istället.
Sparar massor på det varje år.

Något annat jag gör det på är mitt Viaplay Sport paket.
Jag har prenumererat på det i över 10 år nu (nog närmare 15 tom), och inte ett enda år av dom har jag betalt max pris.
Varje gång jag ringer och vill säga upp, så får jag antingen erbjudande om 6mån för halva priset, eller 12mån halva priset.
Nu senaste åren har jag även haft HBO och Cmore/TV4 sport inbakat i abonemanget.

Telefoni har jag hallon, där det inte finns så mycket att hämta.

Men det är galet vad pengar man sparar varje år på att bara lägga 1 timma på att "säga upp" sina abonnemang.
Är bara sätta en påminnelse i mobilen.

Gör samma för typ Aftonbladet+ eller DN i perioder, när det kommer någon deal. Bara sätta en påminnelse, och säga upp i tid.

Riktigt bra tips! Tack för det

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Jag ringer och gör en hel del av den här typen av förhandlingar och uppsägningsavdelningen får göra bättre deals än vad försäljningsavdelningen får göra, för det är viktigare att behålla kunderna än att tjäna massa pengar, ibland till och med så att dom hellre går back för att behålla kunderna.

Detta gäller nästan samtliga operatörer inom samtliga segment, störst skulle jag säga det är bland tv leverantörer.

Jag håller med om att det är ett jävla meck både åt sig själv och åt anhöriga att sitta hålla koll på detta och ringa och förhandla, jag försöker att byta till leverantörer som t.ex. Hallon osv där grundpriset är lågt och där man inte behöver förhandla så man slipper sitta och krångla med sådant i så stor uträckning som möjligt, sen kommer ju dock smyghöjningarna som kan ses i Bahnhof tråden där man helt plötsligt ser att man ligger 70kr över på samma hastighet vilket är lite tråkigt, men vad ska man göra!

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, man får tyvärr förhandla om med en hel del grejer.
Farsan fixade ny deal på bredband häromdagen, när Tele2 (som de även har TV via) skulle öka till typ 700 kr/mån för 250/250 som de haft ett år nu. Efter lite förhandlingar blev det ett antal hundra billigare i ett år... sen kör han väl på omförhandling eller potentiellt byte av leverantör nästa år, som vanligt.

Mitt eget bredband ingår i hyran så jag slipper sånt just där. Däremot så bytte jag mobiloperatör för ett par veckor sen när Telia tog bort min prisplan (499 kr/halvår) och ersatte den med 129 kr/mån för exakt samma villkor. Det är alltså en höjning från 998 kr/år till 1548 kr/år, och fortfarande var det begränsat med 60 samtal/mån och 1 GB surf... det kändes inte okej.
Bytte till Fello, så samma nät, men obegränsade samtal och 3 GB surf, plus surfpott och 51 GB extra i potten. Fortfarande dyrare än mitt gamla dock, vid 105 kr/mån, eller om det var 110 kr/mån, efter intropris på -50% några månader.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DavidtheDoom:

Noll lojalitet mot bolag, vill de tjäna pengar får de vara konkurrenskraftiga, sitter man på sin röv så tar de såklart ut så mycket pengar de kan. Enkelt.

Sedan kan man såklart fundera på, telefoni? Inte mobiltelefoni?

Jag gick från 489->239kr för bredbandet sist jag bad om uppsägning. Det var bättre än alternativen hos andra aktörer.

Bra och bra, det var ett "nykundserbjudande som först var 289 kr/mån, när detta var slut efter 6 mån så skulle ordinariepriset vara 489 kr/mån. Så sa jag upp över email när det närmade sig och de ville ringa upp. Jag sa nej tack men att om de kan erbjuda något konkurrenskraftigt så var jag öppen för det, men då över epost.

TLDR: Öppningserbjudandet var något de kunde erbjuda en längre tid om jag stannade kvar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Jag ringer och gör en hel del av den här typen av förhandlingar och uppsägningsavdelningen får göra bättre deals än vad försäljningsavdelningen får göra, för det är viktigare att behålla kunderna än att tjäna massa pengar, ibland till och med så att dom hellre går back för att behålla kunderna.

Låter vettigt, tror du det är så överlag? Att uppsägningsavd har bättre svängutrymme - du kanske är insatt i branschen?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Låter vettigt, tror du det är så överlag? Att uppsägningsavd har bättre svängutrymme - du kanske är insatt i branschen?

Jag har nog på dom flesta stora operatörer ringt säljavdelningen och förhandlat fram ett pris men fortfarande inte varit nöjd då blivit kopplad till uppsägning där jag i 9 fall av 10 fått ett bättre pris än vad sälj kan ge,
sen vissa företag har inte den förhandlingsmånen eller ligger fortfarande billigt jämförelse med konkurrenter och har därav inte den möjligheten att sänka, men dom flesta annars ger 6 månader halva priset eller bind 2år och få ett till halva priset etc.

Sen får man ju också se till att dom flesta gånger man kommer ut till folk så konstaterar man ofta att många har alldeles för mycket mobildata på sina mobilabonnemang och även har stort kanalpaket fast dom tittar enbart på det som det lilla har, så många gånger finns det ju mer pengar att spara i att bara se över vad man har och betalar för.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag ska snart säga upp mitt Telia. Ska flytta till en brf med öppet nätverk och för tillgång till många fler än min nuvarande hyresrätt där jag bara kan välja mellan Telia eller tele2.

Planen är att förhandla fram något bra helhetspaket för mig och sambon eller säga upp alla tjänster.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Igår ringde jag till min leverantör av mobiltelefonin för tredje gången på tre år för att säga upp mitt befintliga avtal eftersom det blev för dyrt i samband med deras årliga höjningar.
De kunde då på studs ändra pris från 249kr/mån till 129kr i 12 månader framöver för mitt abonnemang.

Förra året var det samma sak men då gällde det 229kr/mån som sänktes till 99kr/mån i ett år.

Är det meningen att man ska behöva ringa och säga upp sitt abb för att kunna få ner priset? Uppenbarligen tjänar dem ändå pengar och har marginaler i och med att de gärna vill ha kvar mig trots halva priset.

Finns det någon tjänst i stil med Elskling för mobiltelefoni och inte elavtal?

Jag lärde mig detta knep när jag höll på och bytte internetleverantörer för några år sedan, har dessvärre ej möjlighet att välja längre då fastigheten är ansluten till gruppavtal hos en av de större leverantörerna.

Brukar ni också säga upp, eller i alla fall hota med att säga upp era tjänster om ni inte får ner priserna?
Det är väl en av fördelarna med fri marknad tänker jag medans andra kanske tycker att det är fult gjort av mig?

.

När du ändå är i farten så funkar samma sak på t ex banken, försäkringsbolag, din arbetsgivare etc. Lojalitet lönar sig inte, man är en riktig förlorare om man stannar länge och håller truten.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta en runda 1-2 ggr/år och se över diverse abonnemang, försäkring etc. Hittar jag nått billigare byter jag eller ringer och ber mitt nuvarande bolag matcha priset.

Senaste var försäkringen på min bil som mitt gamla bolag ej kunde prismatcha på, "ja, då säger jag upp det då".

Smyghöjningar är nog tyvärr något vi får leva med, mycket bra att det lyfts här och så som du gör är något alla borde göra.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tycker hela grejjen med att hota med att säga upp känns fel. När ett bolag erbjuder mig bättre pris när jag hotar att lämna så brukar jag lämna, men det finns några undantag. Vill inte vara kund hos den typen av bolag, känns inte seriöst.

Internet där kör jag Bahnhof, dom har samma priser och har kör sällan bisarra kampanjer.
Det enda stället där jag brukar ringa upp och hota med att säga upp men stannar kvar är sektor alarm, dom smyg höjer under några år och när man ringer upp och säger till så sänker dom. Men har inte hittat några som har samma erbjudanden.

Comviq bytte jag till Hallon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Är det meningen att man ska behöva ringa och säga upp sitt abb för att kunna få ner priset?

Tyvärr ja. Samma sak med bolån, försäkringar mm.
För mobil, tv, internet och liknande är det som flera sagt bra att sikta in sig på black week, blir ganska lätt att komma ihåg det med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Bytte både mobiloperatör och bredbandsleverantör vid senaste Black week, mobilen gick från Telia till Comviq - 329 -> 195 kr i månaden för i stort sett samma abonnemang, och då ingick dessutom en telefon helt gratis (Pixel 7A).
Bredbandet byttes från Telia -> Telenor (199 -> 239 kr) för samma hastighet, men Telia erbjöd mig endast att ge mig 6 månader för 299.

Har precis som flera andra rutin att byta vid varje/varannan black week nu beroende på bidningstiden.

Permalänk
Medlem

Detta har jag gjort i över 15 år!

Hade ett studenterbjudande via comhem 100/100 för 100kr och även fast jag inte studerat på många år så va det bara att ringa in så fort bindningstiden är slut och förnya för samma pris.

Så har nog varit mer eller mindre standard inom denna branch otroligt länge.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att ringa era försäkringsbolag. De tar in en, höjer med galna summor året efter utan att direkt tala om det utan skickar ofta länkar med nya avtal etc. Klassisk "jag läser det sedan" och glömmer bort det och vips sitter man fast.
Exempel: Trygghansa skulle höja bilförsäkringen från 11k -> 14k. Ringde Watercircles, de gav 10% på befintligt.
Sparade alltså 5k - på ett telefonsamtal. Samma eller bättre vilkor rakt över på allt. Visst de kommer göra samma sak nästa år men då finns det en buffert att ta av innan man ändå är på samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Glöm inte att ringa era försäkringsbolag. De tar in en, höjer med galna summor året efter utan att direkt tala om det utan skickar ofta länkar med nya avtal etc. Klassisk "jag läser det sedan" och glömmer bort det och vips sitter man fast.
Exempel: Trygghansa skulle höja bilförsäkringen från 11k -> 14k. Ringde Watercircles, de gav 10% på befintligt.
Sparade alltså 5k - på ett telefonsamtal. Samma eller bättre vilkor rakt över på allt. Visst de kommer göra samma sak nästa år men då finns det en buffert att ta av innan man ändå är på samma

Intressant, försäkringsbolag och speciellt fordon är nog dom ända jag aldrig haft just detta problemet med =o är också nog dom ända som jag betalar varje månad som jag inte har någon form av bindningstid med =O

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Tycker hela grejjen med att hota med att säga upp känns fel. När ett bolag erbjuder mig bättre pris när jag hotar att lämna så brukar jag lämna, men det finns några undantag. Vill inte vara kund hos den typen av bolag, känns inte seriöst.

Så du bedömer företagens seriositet genom deras prissättningsmodell? Grundidén för samtliga företag måste väl ändå vara att tjäna pengar.
För mig handlar det mer om support, tillgänglighet och lite hur de vill ha sina betalningar, dvs pappersfakturor, kivra etc.
Tycker också att det känns fel på något sätt men det verkar ju vara det enda sättet att för mig som privatperson behålla ett rimligt pris hos många tjänsteleverantörer.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kontaktade Banhof för jag såg att 1000/1000 kostade 549 kr i månaden när jag kollade vad jag kunde få på min adress, men jag betalar 749 i dagsläget. Så det priset justerade jag ned till 549. Kommer kolla varje halvår nu för att se om det går ned.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jepp, och banken, så fort man hittar billigare bolån så ringer man o ber om amorteringsunderlag, man behöver inte ens börja pruta så frågar de vad man fått, jaha så pass, om vi ger 3 punkter under ett år? Jatack säger man då, klart, nu bör man kolla minst en gång i månaden, även på ett ganska modest lån är ju 10 punkter pengar

Sen försäkringar får man vara lite försiktig om man byter så man inte jämför äpplen med päron, en del billigare täcker minder, högre självrisk osv, men de går pruta , jag har spelat ut folksam mot if tex, men de säger ifrån själva om man försöker jämföra med någon som täcker mindre tex har jag märkt,

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av norrby89:

Intressant, försäkringsbolag och speciellt fordon är nog dom ända jag aldrig haft just detta problemet med =o är också nog dom ända som jag betalar varje månad som jag inte har någon form av bindningstid med =O

Försäkringar har i Sverige bindningstid, annars kan man ju hävda att försäkringen inte täcker X eller Y. Det finns en huvudförfallodag på alla dina sakförsäkringar, även bil.

Bilförsäkringar kostar försäkringsbolagen 80kr per 100 kr betalad premie så de tjänar primärt pengar på bilarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Så du bedömer företagens seriositet genom deras prissättningsmodell? Grundidén för samtliga företag måste väl ändå vara att tjäna pengar.
För mig handlar det mer om support, tillgänglighet och lite hur de vill ha sina betalningar, dvs pappersfakturor, kivra etc.
Tycker också att det känns fel på något sätt men det verkar ju vara det enda sättet att för mig som privatperson behålla ett rimligt pris hos många tjänsteleverantörer.

Det gör jag, om ett företag drar ner byxorna och erbjuder saker för inga pengar alls för att sedan börja smyghöja eller försöker dölja den riktiga kostnaden efter 12 månader så tycker jag det är oseriöst.

Ta Telia bredband som exempel, det är ett ok pris i 12 månader sedan så ökar det rejält, ofta dyrare än andra.
Bahnhof har ett något högre pris än Telia men är tydlig med vad som gäller om dom kör någon halva priset deal i 3 månader.
Jag anser att man ofta får vad man betalar för och därför har jag svårt för lockerbjudanden där man försöker mörka kostnader.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

.

När du ändå är i farten så funkar samma sak på t ex banken, försäkringsbolag, din arbetsgivare etc. Lojalitet lönar sig inte, man är en riktig förlorare om man stannar länge och håller truten.

Tog vara på ditt tips och pratade med chefen om det idag. Får se om det ger någon effekt i mars när vi har vår årliga löneöversyn.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Mycket bra tips detta! Jag har tidigare istället hoppat mellan operatörer vid olika erbjudanden, d.v.s. var 3-12 månad eller så, men på detta sätt kanske det går att komma undan ungefär lika billigt men utan att behöva byta SIM-kort osv.

Dock är jag förvånad över att just försäkringar och banker funkar likadant för andra, för det har inte varit min erfarenhet. Min nuvarande bilförsäkring har varit billigare än allt annat jag jämfört med. De få gånger jag haft möjlighet att testa med banken så har det snarare varit "jaha, det var tråkigt att du vill lämna oss", men detta var å andra sidan när räntorna fortfarande var nere på enstaka procent.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD