Permalänk
Medlem

HDMI port grafikkort

Hej!

Det verkar som min HDMI port på grafikkortet är paj. Har alltid haft den inkopplad där men nu imorse när jag startade datorn så blinkade det bara på skärmen som om det vore glappkontakt. Jag testade byta port på skärmen men problemet bestod. När jag kopplade in kabeln i moderkortet fungerade det utan problem. Jag testade även en annan (ny) HDMI kabel men inget fungerar. Hur ska jag gå till väga? Jag har inte grejer eller kunskap för att löda. Köpte datorn från inet nyligen, kan dem fixa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EE19Brev:

Hej!

Det verkar som min HDMI port på grafikkortet är paj. Har alltid haft den inkopplad där men nu imorse när jag startade datorn så blinkade det bara på skärmen som om det vore glappkontakt. Jag testade byta port på skärmen men problemet bestod. När jag kopplade in kabeln i moderkortet fungerade det utan problem. Jag testade även en annan (ny) HDMI kabel men inget fungerar. Hur ska jag gå till väga? Jag har inte grejer eller kunskap för att löda. Köpte datorn från inet nyligen, kan dem fixa det?

Lättast är väl att kontakta Inet med ditt problem. Eftersom den är ny så bör det ju finnas någon garanti som gör att du kan få den lagad/utbytt.

Permalänk
Medlem

Hej. Vilket grafikkort är de, har du kollat dom andra portarna, eller har du bara hdmi kabel och ingen display port kabel?
När du är i Windows kolla att du har grafikkort i enhetshanteran eller liknande ställe?
Så det inte är fel på kortet mot all förmodan.
Ja inet kan hjälpa dig om det är en ny köpt dator.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Här är en bild där de visar vart och hur de kan se ut om det är fel på grafikkortet. Kan vara så att du behöver installera om drivrutinerna eller liknande.
Mvh Thomas

Lånad bild för att visa vart man kollar grafikkort.

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)