Önskar köpa ett hyfsat grafikkort för 1500 kronor

Permalänk
Medlem

Önskar köpa ett hyfsat grafikkort för 1500 kronor

Jag har velat köpa en ratt och spela racingspel och köpte ett par spel under rean på Steam i slutet av förra året. Nu sitter jag med problemet att jag inte har ett grafikkort, bara en Ryzen 5600G APU som inte duger till mycket när det gäller spel

Ett grafikkort för lite lätt spelande söker jag och min budget är 1500 kronor. Det mest uppskattade vore något RTX eller AMDs motsvarande i prestanda. Nåt som är kraftigt nog att köra lite nyare racingspel med hyfsad grafik. Är det någon som har ett bra grafikkort liggande som inte används så skulle det verkligen göra min dag!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det är nog i underkant för vad du söker men har ett 780 liggandes det saknar fläktar men jag slänger på 2 st
Det är ett inno3D ichill HerculeZ 500kr kan levereras till Jönköping

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

GTX 1070 8gb

Permalänk
Medlem

RX480 8GB

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Palit GeForce GTX 1080 8GB Super Jetstream

Permalänk

Jag har GTX 1060FE, 1070FE och 1080TiFE liggandes. Pris: 1000kr, 1350kr, 1700kr. Bor i Malmbäck, typ 4 mil söder om Jkpg.

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag har velat köpa en ratt och spela racingspel och köpte ett par spel under rean på Steam i slutet av förra året. Nu sitter jag med problemet att jag inte har ett grafikkort, bara en Ryzen 5600G APU som inte duger till mycket när det gäller spel

Ett grafikkort för lite lätt spelande söker jag och min budget är 1500 kronor. Det mest uppskattade vore något RTX eller AMDs motsvarande i prestanda. Nåt som är kraftigt nog att köra lite nyare racingspel med hyfsad grafik. Är det någon som har ett bra grafikkort liggande som inte används så skulle det verkligen göra min dag!

Läs hela annonsen här

förslaget på 1080TI för 1700 tro inte att du kommer hitta mer prestanda för pengarna ett vänligt råd är att satsa på den

Permalänk
Medlem

Tack allihop för en större respons än jag trodde jag skulle få <3 jag litar på er kunskap
Meddelande skickat till filipandre och jag håller tummarna för att det blir ett köp.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Tack allihop för en större respons än jag trodde jag skulle få <3 jag litar på er kunskap
Meddelande skickat till filipandre och jag håller tummarna för att det blir ett köp.

Hoppas det går bra, tänk på att detta kort är väldigt strömhungrigt, tror det ligger på 250w och behöver 2 st 8pin strömkablar.

Får du det att fungera så kommer det klara de flesta spelen, det är mitt huvudkort, tar som sagt allt förutom raytraciing och Starfield (men det är ju en styggelse om något...😅)

Visa signatur

iNTEL i9-9900K@5,1GHz - RTX 3070 - 32Gb 3Ghz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsohlsson:

Hoppas det går bra, tänk på att detta kort är väldigt strömhungrigt, tror det ligger på 250w och behöver 2 st 8pin strömkablar.

Får du det att fungera så kommer det klara de flesta spelen, det är mitt huvudkort, tar som sagt allt förutom raytraciing och Starfield (men det är ju en styggelse om något...😅)

Ja det var något jag inte ens tänkte på haha, får se hur det står till med nätaggets kapacitet och kablar. Annars får jag leta nåt billigt begagnat i värsta fall tack för varningen

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad