AI-drivna Copilot till Android

Permalänk
Melding Plague

AI-drivna Copilot till Android

AI är just nu det sista skriket. Nu släpps Microsofts egna Copilot till Android.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Använder det mest för att komma åt dall.e 3 smidigt i telefonen. Till övrigt blir det nog bättre på sikt när det kan interagera bättre med andra appar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som implementerat AI att faktiskt styra telefonen? Kan göra det via omvägar om jag vet vilka exakta kommandon jag vill ha men vill kunna göra det mer naturligt. Vill ha en telefon som faktiskt fattar något framför dekstop-appen som jag nu kan nå via telefonen.

"Öppna maps och ta fram vägen till Malmö"
"Åtteruppta podcast och aktivera mina vanliga bluethooth-hörlurar"
"Stäng av alarmet på morgonen kommande vecka då jag är ledig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sealjo:

Finns det ingen som implementerat AI att faktiskt styra telefonen? Kan göra det via omvägar om jag vet vilka exakta kommandon jag vill ha men vill kunna göra det mer naturligt. Vill ha en telefon som faktiskt fattar något framför dekstop-appen som jag nu kan nå via telefonen.

"Öppna maps och ta fram vägen till Malmö"
"Åtteruppta podcast och aktivera mina vanliga bluethooth-hörlurar"
"Stäng av alarmet på morgonen kommande vecka då jag är ledig"

Det borde vara på tiden att uppgradera google assistenten..

Permalänk

I min värld är Copilot Githubs Copilot. Kommer MS slå ihop dem två? (eller är de ihopslagna?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Det borde vara på tiden att uppgradera google assistenten..

Detta måste ju vara planen med Bard eller?
Tänker att de måste vara stensäkra på att den inte säger något otroligt dumt först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Detta måste ju vara planen med Bard eller?
Tänker att de måste vara stensäkra på att den inte säger något otroligt dumt först.

Jag har skrivit upp en lapp som ligger bredvid min google assistent för att säga exakt rätt ord till att kunna justera ljusstyrkan på mina lampor. Säger man minsta lilla fel så gnäller hon och berättar istället hur jag ska utrycka mig för att justera ljusstyrkan på mina lampor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag har skrivit upp en lapp som ligger bredvid min google assistent för att säga exakt rätt ord till att kunna justera ljusstyrkan på mina lampor. Säger man minsta lilla fel så gnäller hon och men berättar istället hur jag ska säga.

Du kan skapa egna fraser om du vill, lite lättare.
Men håller med dig, den är inte i närheten av så intelligent man önskar att den var.