SweClockers prisar årets medlemmar!

Permalänk
Medlem

Fyra på bortschlängda likes. Då har jag ändå försökt hålla tillbaka lite ibland.
Men vi är nog inte så många som slåss om den toppan skulle jag gissa. Knappen har ju knappt nötts ut ser jag..

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Tack, men jag har bara varit medlem sedan den 1 november.

Tänk dock på att du genererat över 900 inlägg på bara två månader med ditt tangentbord. Så du är nog nära att kvala in.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Tack, men jag har bara varit medlem sedan den 1 november.

Skrivet av ELF:

Tänk dock på att du genererat över 900 inlägg på bara två månader med ditt tangentbord. Så du är nog när att kvala in.

Kan oavsett inte minnas att man på länge sett en enda datorköpstråd utan ett inlägg från dig Alastor 😄

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Kan oavsett inte minnas att man på länge sett en enda datorköpstråd utan ett inlägg från dig Alastor 😄

Permalänk
Medlem

Grattis till er alla!

Skrivet av ELF:

Fyra på bortschlängda likes. Då har jag ändå försökt hålla tillbaka lite ibland.
Men vi är nog inte så många som slåss om den toppan skulle jag gissa. Knappen har ju knappt nötts ut ser jag..

Hade iofs varit lite kul om ni som räknades upp här hade en special-gillaknapp i erat forum interface som faktiskt såg lite sliten ut.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Grattis till er alla!

Hade iofs varit lite kul om ni som räknades upp här hade en special-gillaknapp i erat forum interface som faktiskt såg lite sliten ut.

Den funkar ju förvisso inte alltid helt perfekt. Så den kanske är lite sliten ändå.
Men ja, det skulle vara lite småkul

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

17 000 inlägg. Fascinerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

17 000 inlägg. Fascinerande.

Inte i år, det är totalt
@mrqaffe har långt över 69000

Faktiskt bara 128 inlägg från 69420, han kanske lägger av sen

Permalänk
Skrivet av shugge:

Jag hade trott att @Rouge of Darkness och @Alastor Moody också kvalade in i Årets tyckare 🙂

där hör man.

nog för att jag ineragerar rätt mycket i forumet så tror jag att jag ligger rätt så i lä ändå bakom dessa jättar som drar fram som grävmaskiner genom hela forumet.

tror inte ja gjort mer än kanske tusen komentarer i år eller nått.

vet jag fick lite statistik efter förra årets slutresultat tror jag låg med på top hundra eller nått på mest kommentarer i forumet typ.

är mer förvånad att @Laxpudding inte kom överst på Likemagnet 2023: Medlemmar som fått flest likes på sina inlägg.

tycker aldrig jag ser ett inlägg från honom utan iaf 10-15 likes

och faktumet att jag hamnade med i Årets gallerikonnässör: Medlem som gett flest röster i galleriet är ganska förvånande minns inte att jag kollat så många gallerier i år så antingen är galleriet rätt utdött eller så har jag browsat galleriet när jag sov...

vet att jag varit där men kan inte påstå att jag varit speciellt aktiv i den delen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Tänk dock på att du genererat över 900 inlägg på bara två månader med ditt tangentbord. Så du är nog nära att kvala in.

Hen är inte den första med den bedriften, Det går snart över

Permalänk
Snusfri
Skrivet av bärplockaren:

Trodde att någon av er @shugge, @THB & @izzie skulle kvala in på första listan.

Vill också ge stjärna till @aragon för sina smarta hem byggen/idéer.

Nja, jag är inte speciellt aktiv.

Skrivet av mats42:

pris kan vara snus också

Det avstår jag gärna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Trodde att någon av er @shugge, @THB & @izzie skulle kvala in på första listan.

Vill också ge stjärna till @aragon för sina smarta hem byggen/idéer.

🥰

Permalänk
Medlem

Intressant att se.
Hade varit svårt att gissa sig till de listorna, även om flertalet förekommer ofta i trådar.

För egen del är det rätt många inlägg som inte blivit av.
Väl så många gånger när jag skrivit ett långt inlägg, men bytt flik för att kolla något och sen mötts av ett felmeddelande om cache el liknande (skriver till nästan 100% på mobilen).
Dvs tappat allt jag skrivit och orkar bara inte skriva om det.
Det har hänt för många gånger och gör ibland att jag tappar lusten att skriva inlägg alls.
Även vid något tillfälle påbörjat inlägg, men valt att inte publicera det, alltså inte gjort inlägg bara för inläggets skull.
Hade alla inlägg jag i någon mening skrivit publicerats hade det varit rätt många fler, genom åren tusentals fler.

Sen är det också olika hur folk gör, en del letar runt i forumet och svarar på div inlägg el startar egna trådar, andra kommenterar nyheter el om det dyker upp någon tråd med intressant rubrik under "Nytt i forumet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

där hör man.

nog för att jag ineragerar rätt mycket i forumet så tror jag att jag ligger rätt så i lä ändå bakom dessa jättar som drar fram som grävmaskiner genom hela forumet.

tror inte ja gjort mer än kanske tusen komentarer i år eller nått.

vet jag fick lite statistik efter förra årets slutresultat tror jag låg med på top hundra eller nått på mest kommentarer i forumet typ.

är mer förvånad att @Laxpudding inte kom överst på Likemagnet 2023: Medlemmar som fått flest likes på sina inlägg.

tycker aldrig jag ser ett inlägg från honom utan iaf 10-15 likes

och faktumet att jag hamnade med i Årets gallerikonnässör: Medlem som gett flest röster i galleriet är ganska förvånande minns inte att jag kollat så många gallerier i år så antingen är galleriet rätt utdött eller så har jag browsat galleriet när jag sov...

vet att jag varit där men kan inte påstå att jag varit speciellt aktiv i den delen.

Tror nog laxpudding vinner listan på flest likes per inlägg i snitt, i alla fall av de som skrivit mer inlägg än 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Ha, jag får vara med i en lista, stort!

Några egna nomineringar då.

Bästa byggen: @FiftyFifty. Team SFF all the way.
Bästa pizzaclockare: @MuLLvaD3n och @macmann1
Bästa hårdrockare: @Necrophor och @MatteN

God fortsättning Sweclockers, bra forum det här.

Ujuj, detta måste ju innebära att man nåt peak pizzaclock

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

minns inte att jag kollat så många gallerier i år så antingen är galleriet rätt utdött eller så har jag browsat galleriet när jag sov...

Det stod väl inget om att du måste vara varken vaken eller nykter för att det ska räknas

Du kanske är största sov postaren eller åtminstone sov röstaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

För egen del är det rätt många inlägg som inte blivit av.
Väl så många gånger när jag skrivit ett långt inlägg, men bytt flik för att kolla något och sen mötts av ett felmeddelande om cache el liknande (skriver till nästan 100% på mobilen).
Dvs tappat allt jag skrivit och orkar bara inte skriva om det.
Det har hänt för många gånger och gör ibland att jag tappar lusten att skriva inlägg alls.
Även vid något tillfälle påbörjat inlägg, men valt att inte publicera det, alltså inte gjort inlägg bara för inläggets skull.
Hade alla inlägg jag i någon mening skrivit publicerats hade det varit rätt många fler, genom åren tusentals fler.

Om det är någon tröst så har jag lyckas klanta till det på dator också ibland.
Typ man har flera flikar öppna och råkar stänga fel eller dylikt.

Tror inte det handlar om lika många inlägg för mig.
Men kan vara störigt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

och faktumet att jag hamnade med i Årets gallerikonnässör: Medlem som gett flest röster i galleriet är ganska förvånande minns inte att jag kollat så många gallerier i år så antingen är galleriet rätt utdött eller så har jag browsat galleriet när jag sov...

Har för mig jag spanade in en hel del gallerier i år, från innan min tid här. Men håller med att det känns lite snålt med nya gallerier. - Säger jag samtidigt som jag dragit mig för i snart 1 år med att lägga in mitt bygge där...

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Medlem

Smickrande, tack alla! Gott nytt år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Svårt att uttala sig MEN de flesta verkar vänliga.

Av vad jag har läst (inläggen) så verkar många genuine helpful 🧞‍♂️ (vilket anden får symbolisera) och intelligenta.

Jag hoppas att vi alltid kommer kunna hjälpa varandra i en konstruktiv anda. Min enda önskan är att vi på Swedbank hjälper varandra på så vis att vi sätter medlemmarna först. Ty jag har sett att folk tenderar till att misstro "kunden före bolaget" vilket jag inte tycker är korrekt. (SEN är det ju alltid intressant att människor gillar att ta parti för "den store" före "den lille" men det är en annan diskussion).

Mitt hjärta klappar flera slag 🥊 extra för konsumenten eftersom Bolagen alltid kommer att tjäna sina pengar.

Jag hoppas att alla har det bäst 🥇 och att vi fortsätter hjälpa och stötta (bort? 🤔) varandra.

Man ska ta parti på den som har rätt, oavsett om den är stor eller liten. Och om nån är förvirrad över vilka rättigheter denne har så bör man korrigera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Man ska ta parti på den som har rätt, oavsett om den är stor eller liten. Och om nån är förvirrad över vilka rättigheter denne har så bör man korrigera det.

Jo men det håller jag med om - man ska vara neutral. Men oftast ➕ gör bolag allt de kan för att "runda" och slippa betala ut eller ge kompensation till konsument, så mitt hjärta klappar mer för konsumenten än bolagens slipade jurister...

Sen menar jag att många (men inte alla) tar parti för bolaget och säger: "Jaha vad gjorde du som retade upp bolaget nu då"? (Ta mobbning t.e.x. Det är ju mer aldrig än sällan som mobbaren/ligisten inte blir omplacerad såväl privat som i offentlig sektor).

Ibland har bolag också rätt... Visst.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

SweClockers vore ingenting utan forumets medlemmar och det är dags att ge litervis med kärlek i form av topplistor!

Läs hela artikeln här

100% @medbor på alla punkter.
Han har varit i alla trådar oavsett ämne sen jag började titta in på swec för en väldans massa år sen och bör får en medalj för engagemanget 🦕👾

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

100% @medbor på alla punkter.
Han har varit i alla trådar oavsett ämne sen jag började titta in på swec för en väldans massa år sen och bör får en medalj för engagemanget 🦕👾

Kul att det uppskattas! ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Ha, jag får vara med i en lista, stort!

Några egna nomineringar då.

Bästa byggen: @FiftyFifty. Team SFF all the way.
Bästa pizzaclockare: @MuLLvaD3n och @macmann1
Bästa hårdrockare: @Necrophor och @MatteN

God fortsättning Sweclockers, bra forum det här.

Haha vad roligt. Tack! <3

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Skulle vilja lyfta upp medlemmen @Alastor Moody som gång på gång tipsar om genomtänkta komponentlistor till de som vill köpa PC i delar

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO