Ni med PC varför köpte ni konsol? PS5 & Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Skönt att köra co-op/vs i soffan över en bira med kompisar mm

Några bra tips på spel att spela med polarna?

Permalänk
Medlem

Har konsol (PS5) främst för dom exklusiva titlarna, även om många spel idag kommer till PC några år efter. Vissa titlar vill man helt enkelt inte vänta på, om dom dyker upp på PC senare d.v.s. (vilket inte riktig alla gör). Föredrar även att spela de flesta spelen som jag spelar med handkontroll, som givetvis går att göra på PC också, men det är oftast en kompromiss om man vill kunna köra med PS kontroll. Sen så gillar jag att spela på konsol i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Dessutom är det mot slutet mest med slaktade grafikinställningar/upplösningar för att konsolen ska kunna driva dem

Personligen har jag själv en extra pc kopplad till TVn, och använder den till plex och liknande, men kör även Launchbox för att snabbt kunna starta spel på den.
Har två trådlösa 8bitdo-kontroller till den så blir i princip en konsol-upplevelse

Absolut, jag kör samma!
Ett fett grafikkort och en 20 meter lång HDMI-kabel, kör 4k60fps spel med en trådlös kontroller.
Problemet för mig är väl att jag avskyr kontrollers dock... kanske får kolla på att fixa något bord med tangentbord + mus som man kan ha i soffan xD