Dumt misstag, vill gärna ha tips!

Permalänk

Dumt misstag, vill gärna ha tips!

Hej,

Jag gjorde nyligen något jag ångrar och känner mig dum över. Min ena AirPod Pro från första generationen gick sönder, och istället för att köpa ett helt nytt par, beställde jag en ersättningsdel. Jag insåg dock inte att det fanns flera generationer av AirPods Pro, och jag beställde en ersättningsdel från andra generationen. Eftersom jag redan öppnat förpackningen och tittat på AirPoden, har jag förlorat min ångerrätt. Vad är det bästa jag kan göra nu? Ska jag köpa de återstående ersättningsdelarna eller köpa ett helt nytt par?

Permalänk

Om det inte är panik kan du ju scanna marketplace osv, dyker ju upp annonser då och då där ena luren är borta. Nu kanske du inte vill köpa beg hörlurar - vilket är förståeligt - men ett sätt att maximera värdet och minimera förlusten åtminstone

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Vilken butik har du köpt det från? Enligt distanshandelslagen i Sverige har du rätt att öppna förpackningen och inspektera varan. Ev kan man behöva betala frakten för att skicka tillbaka varan vid ånger, men ingen kostnad utöver det.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34