Husqvarna låter dig spela Doom på en robotgräsklippare

Permalänk
Melding Plague

Husqvarna låter dig spela Doom på en robotgräsklippare

Id Softwares klassiska FPS-spel blir spelbart på fler obskyra apparater, där det denna gång är Husqvarna som installerat titeln på en robotgräsklippare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, varför inte vid det här laget

Annars hade ett AR spel med robotgräsklippare, och kanske robotdammsugare varit något.
Där man ser varelser eller frukter (Pacman) som man ska köra över för att få poäng. Styra med mobilen eller kanske koppla handkontroller till det t om.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Helt rätt, fler hushållsapparater borde implementera Doom.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man lyckats spela doom på ett gravid test så är jag inte direkt förvånad

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk

Fy fan. Där har de mig direkt! Löper och köper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Helt rätt, fler hushållsapparater borde implementera Doom.

Kaffebryggaren och kylskåpet här näst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det reklam? Absolut... Är det helt underbart, och får mig som bor i en lägenhet att fundera på att köpa en robotgräsklippare? Också ja!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Är det PonyHans som gjort reklamen, eller är det någon som anammat hans stil?

Permalänk
Medlem

Hade ju varit coolt om man kunde styra gräsklipparen efter hur du springer på levlarna ;=)

Plus om man kunde få med med level design också. Då kunde man klippa gräset samtidigt som man gibbade monster ;=)

Permalänk
Medlem

Innovativt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Köttkvarna!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av DwarF:

Med tanke på att man lyckats spela doom på ett gravid test så är jag inte direkt förvånad

Med den lilla detaljen att de hade satt dit annat hårdvara inuti "chassit" på graviditetstestet vilket gjorde det avsevärt mindre intressant.

Permalänk
Medlem

Jag är lite ... förbryllad att ett såpassa seriöst företag som Husqvarna har gjord en reklam (och står bakom) detta, hade det varit en som hade moddat det och dom tyckte det var kul, så hade jag förstått det.

Å den annan sida, Husqvarna har kanske lärt sig att nå ett yngre publik och att det faktisk är helt okej att ha det lite roligt och implementera lite udda komedi i vardagen. Go Husqvarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag är lite ... förbryllad att ett såpassa seriöst företag som Husqvarna har gjord en reklam (och står bakom) detta, hade det varit en som hade moddat det och dom tyckte det var kul, så hade jag förstått det.

Å den annan sida, Husqvarna har kanske lärt sig att nå ett yngre publik och att det faktisk är helt okej att ha det lite roligt och implementera lite udda komedi i vardagen. Go Husqvarna!

Yngre publik? Doom-fans är väl gamla grå gubbar…

Permalänk
Medlem

Fantastiskt det vill vi ha.....nej ack nej. Ja jag är väl en gammal gubbe

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Kan spela Doom på min lilla mp3spelare.

Ser dock snyggare ut på en nyare version med färgskärm.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Som jag har väntat.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Id Softwares klassiska FPS-spel blir spelbart på fler obskyra apparater, där det denna gång är Husqvarna som installerat titeln på en robotgräsklippare.

Läs hela artikeln här

NEJ doom är inte det mest portade spelet. Det är TETRIS och det kommer alltid vara det så länge som det ingår i skolernas grundkurser.

Eller varför inte luffarschack (tic tac toe)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Går det köra multiplayer och ha flera klippare som ska "klippa till" varandra?

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Jobbigt när OpenAIs AGI tar över klipparna och massakrerar världen.

Permalänk
Medlem

Det DÄR är jävligt coolt, att ett företag själva gör det där på egen produkt. + + +

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Yngre publik? Doom-fans är väl gamla grå gubbar…

Exakt seriekabel och 486 is the grej!!!

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt sjukt!

Haha dom gjorde en trailer också!
Hatten av, sällan man ser svenska företag vara roliga på det här sättet!!
https://youtu.be/h3dTD3a0wMg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Yngre publik? Doom-fans är väl gamla grå gubbar…

Vaddå 30-årsjubileum?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Yngre publik? Doom-fans är väl gamla grå gubbar…

Haha eller flintskallar som mig
Måste ju säga att detta var en av den coolaste DooM porten jag sett! Om jag nånsin flyttar från en lägenhet så blir det denna robotgräsklippare
... Eller lägger en jävla massa tid på att jämna ut marken på vårt torp, köpa en liten vindsnurra gör att få el...

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Kaffebryggaren och kylskåpet här näst!

Finns redan. Samt många andra ovanliga maskiner som ATM, skrivare.

Samsung Smart kylskäp.

Keurig kaffe maskin. (vet ej om det äkta)

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, lite kul ändå 😁

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av elektrofredrik:

Går det köra multiplayer och ha flera klippare som ska "klippa till" varandra?

De skall ha en spelturnering. Spelare vs spelare med direktsänd final.
https://hufvudstadsbladet.se/2554/tavla-i-doom-under-dreamhac...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av AReal_Human:

Är det reklam? Absolut... Är det helt underbart, och får mig som bor i en lägenhet att fundera på att köpa en robotgräsklippare? Också ja!

Håller med! Kanske dags att dra till med lite konstgräs på balkongen och smälla dit en robotgräsklippare.

Permalänk
Medlem

Okej priser ändå, både andra & tredjeplats.
https://imgur.com/a/XELrbKa

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |