Lösning på överföringen av bilder från telefon till dator (Trasig touch)

Permalänk
Medlem

Lösning på överföringen av bilder från telefon till dator (Trasig touch)

Har en telefon med trasig touch skärm där jag hade velat föra över bilder från telefonen till datorn.
Gäller en lite äldre Samsung modell. När man har kopplat in den med USB så känner datorn av telefonen
och man får välja vad telefonen "ska användas till". Ni kanske känner igen följande ruta:

Problemet är då att oavsett vad jag väljer här så måste jag godkänna detta i telefonen, åtminstone
med denna Samsung telefon. Vilket inte då går eftersom touchen inte fungerar. Typ denna ruta kommer
upp när man väljer att importera foton och videor.

Telefonen är alltså igång och fungerar fullt ut i övrigt, förutom just touchen, så jag kan inte godkänna detta.
Med min egna telefon så går det bra att föra över men där fungerar ju touchen som den ska.. Någon som har några ideer?

  • Det finns inge backup inlagt mot Google eller Samsung konto på denna telefon.

  • Jag vet att man kan försöka sig på att byta ut skärmen men det är inte aktuellt då telefonen
    är gammal och ska inte användas, hade varit ett alternativ kanske om telefonen varit ny och fin..

  • Och att lämna in den till nån butik som kan ta ut bilderna ser jag som ett sista alternativ då
    detta brukar vara orimligt dyrt.

Så om någon har nån idé på hur man kan göra eller har varit med om samma sak själv och löst det,
så skriv gärna då!

Permalänk
Medlem

Du borde kunna koppla in en mus med en OTG-kabel och t.ex. överföra till ett SD kort eller om du kör smart Switch till en annan mobil.

Jag har själv gjort det och det har funkat fint.

<edit> T.ex en sån här https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/k...

Länk
Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk

Jag måste tyvärr säga att jag inte är insatt i saken men kanske du kan hitta något nyttigt på denna sida.