Att föra över bilder från iphone till windows

Permalänk

Att föra över bilder från iphone till windows

Sen jag bytte telefon till iPhone 15 pro från 13 så har jag strul med att ladda in bilder till datorn.

Jag har alltid kört att jag högerklickar på iphone device i utforskaren och importera bilder och filmer vilket har fungerat toppen.

Det fungerar nu också , men problemet är att varje gång jag ska söka efter nya bilder (jag tar bilder i jobbet dagligen som jag sedan importerar), så söker den igenom alla mina 6000 bilder bara för att jag kanske tagit 10st nya.

Så var det inte på gamla telefonen, då sökte den bara igenom nya foton som tagits och själva sökningen var gjord på några sekunder istället för 8-10 minuter som det tar nu.

Har jag fel inställningar vad gäller lagring på telefon eller icloud eller vad beror det på?
Icloud är aktiverat och mina bilder sparas där också, men efter varje import så tar jag bort jobb-bilderna från telefonen och har bara privata bilderna kvar.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Windows tolkar det som ny telefon. Då är alla bilder nya fram tills du importerat dem en gång.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag använder KDE Connect för interaktion mellan mobil och dator. Men jag kör Android och Linux.
Det ska fungera med Iphone och Windows också, så bara att testa om du vill.

https://kdeconnect.kde.org/

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozze4evigt:

Sen jag bytte telefon till iPhone 15 pro från 13 så har jag strul med att ladda in bilder till datorn.

Du kan testa programmet PhotoSync. Du kan välja var du vill exportera bilderna och dessutom att de tas bort från telefonen i sambnand med detta.

Jag använder detta program för att automatiskt skicka över mina bilder till min NAS när jag kommer hem.

Permalänk
Skrivet av iller:

Windows tolkar det som ny telefon. Då är alla bilder nya fram tills du importerat dem en gång.

Har nu provat att importera alla 6000 bilder till datorn.

Tog sedan några nya foto och skulle läsa in till datorn men den vill fortfarande läsa in alla 6000 bilder igen...

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Är det ingen som vet lösningen? Blir tokig på det här...

När jag importerar bilderna får jag känslan av att den läser av själva minnet i telefonen varje gång.

Ska jag radera alla bilder och bara läsa in dom från icloud istället?

Tips?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve