Veckans fråga: Kan du tänka dig att jobba med IT inom Försvarsmakten?

Permalänk
Medlem

Till 40 % lön, nej tack

Permalänk

Jobba på distans

Skrivet av nogarax:

Jobbar också inom Försvarsmakten på FMTIS. Jobbar som arkitekt och kan bara säger att det händer stora saker så det är nog en väldigt spännande resa för de som är intresserade. Modernisera. Sen finns det hinder och utmaningar med allt, politik men gillar man utmaningar och orkar. Go for it!

Schyssta förmåner och löner, har nog förändrats en del.

Edit: Kan också tillägga att det jobbas på ett Software Factory som möjliggör både distansarbete och häftiga tekniker. Såklart beroende på vad man ska jobba med

Vet du när det kan vara dags att detta software factory blir aktuellt. Jag har nämligen fått en tjänst på försvarsmakten som jag är taggad till men enda negativa är att man som sagt ej får jobba hemifrån och jag bor en bit bort. När kan man börja jobba lite på distans? Ska tillägga att de är en civiltjänst. Jag är ekonom

Permalänk

35 timmars arbetsvecka

Skrivet av Aqua_HeaD:

Lönerna ligger ju givetvis lägre än i den privata sektorn och så är det över lag med statliga jobb. Sedan hänger ju mycket på vilken befattning man har. Lönerna börjar nog runt 30K skulle jag tro inom FMTIS och sträcker sig sedan uppåt. Jag får definitivt ut så jag klarar mig. Konsulter har givetvis bättre betalt. För mig är en 35 timmars arbetsvecka där vi även har 3 timmars betald fys inräknad värd massor. Vi ”arbetar” alltså 32 timmar/vecka. Jag jobbar alltså i snitt max tre dagar i veckan och har väldigt mycket ledigt emellan vilket innebär att man kan ha ytterligare ett extrajobb om man vill. Sedan har vi ju ersättning för både läkarbesök och mediciner samt att man förstås har en trygg arbetsgivare där man slipper oroa sig för att bli arbetslös. Vi har även mat under passen så vi slipper tänka på matlåda jämt och ständigt. Fria träningsskor samt träningskläder har vi med. 7 veckors semester per år. Ska tilläggas att jag har 10 år civil tjänst inom Försvarsmakten samt en hel del militär utlandstjänstgöring i bakfickan.

För vilka gäller 35 timmars arbetsvecka? Jag har fått en civil tjänst (är ekonom). Gäller det mig också?

Permalänk
Skrivet av Century_Cube00:

För vilka gäller 35 timmars arbetsvecka? Jag har fått en civil tjänst (är ekonom). Gäller det mig också?

Du har troligen inte 35-timmars vecka. Finns säker några tjänster som har den förmånen, men jag har bara dessvärre bara koll på vår avdelning.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Om jag får ordning på konditionen kan jag mer än gärna tänka mig att söka teknisk operatör, det bör passa fint i och med civilt ingenjörsjobb och GSST på skyttebataljon.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10