Tack för den, men jag vill varna att jag inte är mycket till mekaniker.
Ang produkter "förutsättningarna det är meningen att de skall fungera" så verkar det vara så att dom ljuger när det kommer till gummivårdare då flertalet jag har undersökt innehåller petroleum, verkar snarare var till att få till sjyst glans än att det ska hålla.
I det fallet låter det ju som "läckagestopp" som absorberas in i gummit vara det bättre alternativet för förebyggande underhåll i suspension systemet.
Ljudet är iaf ett klonk som sker ibland i gupp, dock sällan.
När jag byter däck ska jag utföra undersökningarna jag fått i tråden.
Rekommenderar du att man använder dessa läckagestoppare på gummidelarna i suspension systemet eller vad borde man använda?
Gummi/plaståterställare för karossen är bara mest för syns skull så de kommer ha noll effekt.
Gällande läckagetätning för olja så är det bara att köra på egentligen. Det blir lixom ingen skada men det är samtidigt pengar i sjön. Men visst testa biltemas för dryga hundringen.
Däremot tror jag att klonken kommer vara kvar. Är mera knarrande ljud som detta skulle kunna ha effekt på.
Dessa medel är ju avsedda att blandas med olja (typ motorolja eller hydraulolja). Det brukar vara typ 3% eller så. Men då cirkulerar det ju i ett system (typ motorn). För att de skall få snabbare effekt på annat gummi som bussningar får man nog ”chockbehandla” så blanda så starkt du tycker är ekonomiskt försvarbart.
Kollade snabbt på biltemas och där står det att det aktiveras när man kör. Tveksam på den beskrivningen men om det aktiveras av värme så fungerar det ju inte i ditt fall.