Diablo IV släpps på Steam den 17 oktober

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV släpps på Steam den 17 oktober

I samband med lanseringen av andra säsongen blir Diablo IV tillgängligt på Steam och får stämpel som officiellt spelbart på Steam Deck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Glömt att jag ens hade köpt spelet.

Tror jag kom till level 40 och sen sluta jag.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Kampanjen var ju rätt bra tycker jag men endgamet var verkligen skräp så väntar på första expansionen. Hoppas de gör en Diablo 3 och vänder det helt som med Reaper of Souls.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Cameltotem:

Glömt att jag ens hade köpt spelet.

Tror jag kom till level 40 och sen sluta jag.

Samma här. Klarade kampanjen, sen gick jag vidare. Jag är väldigt osäker om jag kommer plocka upp spelet i framtiden.

Permalänk
Medlem

Dom måste ju hitta nya spelar nu när servrarna är döda.
Var roligt fram till 65 typ sedan tvärdog det.
Och man kan sova sig igenom spelet utan någon som helst svårighet sedan mötet man uber lilith som helt plötsligt blir omöjlig med hitbox som är helt fel osv osv och tveksamma taktiker.

Blizzard borde ju snegla på World of warcrafts bossar som var roliga när jag spelade wow för 15 år sedan

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Tappade intresset. Spelar hellre om Diablo II

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Stämmer in i kören. Gillade betan men när spelet väl släpptes klarade jag inte ens ut kampanjen.

Måste vara ett fruktansvärt hårt slag för blizzard att tvinga vika sig inför allmighty steam.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Japp då var det nog officiellt. Diablo 4 var en flopp iaf nu när 95%+ droppar spelet. Så går det när man inte gör spel åt spelaren. Fler som nog kommer följa efter.

Permalänk
Medlem

Ångrar det här köpet. Jag brukar alltid vänta på reor osv men föll för hypen när alla kollegor och vänner skulle spela. Enda klena trösten är att jag enbart köpte basic-versionen men även den var riktigt dyr för det man fick.

Spelet var inte en katastrof men väldigt platt och tråkigt bara.

Det bästa med spelet var egentligen cinematicsen - vilket säger rätt mycket.

Permalänk
Medlem

Väntar tills spelet kostar 29.90eur typ...inte ett öre mer.

Permalänk
Medlem

Jag får väl ställa mig på sidan som gillar spelet, även om jag inte spelat sen jag tog level hundra och avslutade säsongskapitlet. Det behöver fixas ordentligt absolut. Men det är fortfarande kul att slakta demoner i. Blir ett spel man kör säsongsvis tills de skapar replay value. Med tiden det tar att levla just nu så orkar man inte köra en alt. Kanske blir annat nu i säsong två.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Måste vara ett fruktansvärt hårt slag för blizzard att tvinga vika sig inför allmighty steam.

Kan ha med att köpet av ActiBliz går igenom snart. Och Microsoft är ganska duktiga på att släppa allt på Steam.

Permalänk
Medlem

Varför är det sista klippet på steam på spanska? 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Stor D1, D2 och D3*-fantast, men har inte köpt D4 ens, och tvivlar på att detta kommer göra någon som helst skillnad.
Kanske köper det till massiv rabatt (över 50%) och testar en regnig helg, men det är inget som står på inköpslistan.

Att Blizzard släpper ett spel på Steam(!) säger väl allt om hur illa ställt det är.

(*D3 blev rätt bra till slut, men det tog ett antal patcher och en expansion...)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tyckte om diablo 4, men givetvis slutade även jag spela efter typ 20h, kommer aldrig fastna i ett RPG/hack 'n slash på samma sätt som jag gör med cs och lol

Tycket dock 20h var värt för priset, vet inte vad jag köpte spelet för max 900 sek

900 sek / 20h = 45 sek /h

Värt enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Tyckte om diablo 4, men givetvis slutade även jag spela efter typ 20h, kommer aldrig fastna i ett RPG/hack 'n slash på samma sätt som jag gör med cs och lol

Tycket dock 20h var värt för priset, vet inte vad jag köpte spelet för max 900 sek

900 sek / 20h = 45 sek /h

Värt enligt mig

Allt är ju relativt.

45 kronor/timmen är relativt billig underhållning när det kommer till mycket, men skulle säga att för ett spel är det katastrofalt dåligt underhållningsvärde, f.a. för ett "online grindingspel" som är tänkt att spelas om och om igen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plajton:

Tyckte om diablo 4, men givetvis slutade även jag spela efter typ 20h, kommer aldrig fastna i ett RPG/hack 'n slash på samma sätt som jag gör med cs och lol

Tycket dock 20h var värt för priset, vet inte vad jag köpte spelet för max 900 sek

900 sek / 20h = 45 sek /h

Värt enligt mig

Inga spel är värda 900:-.. det är en dum trend vi är inne på.. och priset vill ju bara öka då mycket vill ha mer..

900:- som man aldrig eller sällan kommer att använda igen. oändlig grinding etc..

Men, visst.. dina pengar..

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Kampanjen var ju rätt bra tycker jag men endgamet var verkligen skräp så väntar på första expansionen. Hoppas de gör en Diablo 3 och vänder det helt som med Reaper of Souls.

Att man skall behöva köpa en expansion för att få något endgame i ett spel som Diablo är ju rent ut sagt skit.

Jag körde pre-season till lvl 100 och har inte plockat upp spelet en enda gång sedan dess. Fram till level 75 tyckte jag det var kul, sedan var det riktigt pissigt att spela tråkiga NM dungeons till 100. Att ha så tråkig loot och dungeons i ett spel som Diablo är riktigt dåligt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Är battle.net påväg att avvecklas eller hur kan annars blizzards kronjuvel läggas ut på steam?

Permalänk
Musikälskare

Har köpt men aldrig spelat det, låter inte så lovande om spelarantalet har gått ner med typ 99% sen release?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Körde igenom kampanjen, co-op split screen. Det var kul ett tag, men sen var det verkligen inte det.
Tyckte items-hanteringen var katastrofal. Fanns verkligen ingenting kul att göra i end game. Sålde spelet och känner 0 sug att komma tillbaka.

Synd, då jag hade mycket kul med D1, D2:R och D3.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Väntar tills spelet kommer till Switch 2

Permalänk
Medlem

Ännu en kula jag undvek, spelade betan och visst var den lite kul, men när varje boss var en dansande ballerina utan ben så blev det rätt trist. Serverfördröjning på att dricka hälsodryck är dessutom oförlåtligt i täta strider.
För 100Kr kanske det vore en trevlig interaktiv film på lättaste svårighetsnivån, men för närmare tusenlappen så förväntar jag mig fungerande spelmekanik.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

jag äger spelet på blizzards, kan man använda detta till att föra över till steam och spela på datorn? Jag gillar steam mycket bättre

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

jag äger spelet på blizzards, kan man använda detta till att föra över till steam och spela på datorn? Jag gillar steam mycket bättre

Der är troligtvis samma skit som tidigare med andra platforms spel på Steam: Steam client kommer öppna Blizz-app client för köra D4...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Väntar tills spelet kostar 29.90eur typ...inte ett öre mer.

Du och jag Alfred. Du och jag.

Skrivet av flashen:

Har köpt men aldrig spelat det, låter inte så lovande om spelarantalet har gått ner med typ 99% sen release?

https://www.youtube.com/watch?v=2uEKI_u4eMQ

Själv bryr jag mig inte om hur många andra som spelar. Jag vill ju spela själv och slipper gärna andra som "inkräktar" på mitt spel.
Jag väntar likt ovan citerade också på en rejäl prisdumpning. Och om det är som du säger att dom tappat 99% spelare kan det väl vara rimligt att få fler till att spela.
Fast egentligen. Varför bryr dom sig om att folk fortfarande spelar? Dom har ju fått sina 1000-1300kr från alla ändå. Eller är det någon pay-to-win i spelet dom hoppas folk ska köpa?

Har inte följt stora D4-tråden sen någon vecka efter release så jag har inte koll på hur det har gått för er som spelar och vad ni tycker.

Permalänk
Medlem

Köpt via Battlenet vid release så kvittar ju för mig. Men förstår att det är ju en del som vägrar allt annat än Steam så du är ju nice för dem.

Gillar det iaf, kommer sannolikt lira en del varje säsong som kommer framöver. Är ingen hardcore spelare på något vis men kul att komma tillbaka titt som tätt, tex när nya säsonger drar igång. Gjorde så med D3 och det blir samma med D4 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Köpt via Battlenet vid release så kvittar ju för mig. Men förstår att det är ju en del som vägrar allt annat än Steam så du är ju nice för dem.

Jag tillhör den skalan som GÄRNA vill ha alla mina spel via Steam, men är det något spel jag är extra intresserad av och som kostar kanske 200-300kr mindre på en annan launcher, så köper jag till den istället för till Steam. #bekvämsnål

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Knappt startat spelet sen jag dingade 100 i season för 1-1½ månad sen. Kanske 4-5 timmars spelande efter det.
Hade de inte gjort levlandet de sista 40-50 levlarna lika sega som att levla i wow så hade folk kanske orkat köra mer "endgame". Var en annan sak i D2 tex, där det gick segt efter lvl 85, men levlarna därefter var mer bonus och inte nödvändiga.

Sen är spelet så bristfälligt och kasst gjort i många aspekter. Enda svårigheten i höga NM-dungeons är att mobsen är 50 levels högre så man blir oneshottad rätt lätt.

Risk att det blir som med D3, spelade det mycket i början trots brister. Sen tittade jag aldrig tillbaka på det fastän det kom exp och säsonger.

Edit: Men sen har ju Blizzard inte släppt något vettigt sedan SC2. Eller MoP (om man bortser från pandaskiten) var sista bra expen.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Inga spel är värda 900:-.. det är en dum trend vi är inne på.. och priset vill ju bara öka då mycket vill ha mer..

900:- som man aldrig eller sällan kommer att använda igen. oändlig grinding etc..

Men, visst.. dina pengar..

Om man ser historiskt så var spelen på 90-talet ännu dyrare. Många Nintendo 64-spel kostade 799kr nytt vilket motsvarar runt 1200kr idag om man räknar med inflation.
Phantasy Star IV till Mega Drive kostade hela 99 dollar(!) när det släpptes 1995.
Spelen till PS1 låg på 499-599kr vid release.

Så spelpriser har legat relativt på samma pris genom åren.
En stor skillnad nu mot förr är däremot all DLC och expansioner.
Då fick man hela spelet, inte som idag, när det redan finns extrasaker att köpa dag 1.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4