Nya strömkontakten "12V-2x6" säkrare än 12VHPWR i test

Permalänk
Medlem

Testa bilbatteri!!

Skrivet av murklor:

Spelar watt nån roll? Det är ju fortfarande bara 12v vilket inte kan pumpa mycket ström in i kroppen. Är väl samma med ett bilbatteri, det anses inte vara dödligt trots ännu mera amps än vad ett grafikkort suger åt sig.

Bra där murklor ut och ta tag i ett bilbatteri med vänster hand på pluspolen och höger hand på minuspolen.
Sen kan du kanske skriva och berätta om upplevelsen av vad 12 volt kan ställa till med.
Hoppas jag.
Lycka till!
Alla andra avråder jag bestämt från att testa. (Naturligtvis även murklor)

Permalänk
Medlem

Kan jag få mitt 4090 tuf ubytt mot en med nya kontakten?
Ska jäkla prova bara för att se vad som händer (om 4090 byter ut kontakterna) 😄
Den äldre är ju uppenbart en säkerhetsrisk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickeLT2:

Bra där murklor ut och ta tag i ett bilbatteri med vänster hand på pluspolen och höger hand på minuspolen.
Sen kan du kanske skriva och berätta om upplevelsen av vad 12 volt kan ställa till med.
Hoppas jag.
Lycka till!
Alla andra avråder jag bestämt från att testa. (Naturligtvis även murklor)

Det kommer inte hända någonting om du tar på polerna på ett 12V-batteri, i värsta fall kan det kittlas lite om dina händer är blöta (samma som klassikern att slicka på ett 9V-batteri). Hud har som sagt för högt motstånd för att 12V ska kunna göra någonting, man måste upp i ~50V för att det ska börja bli farligt. Det är bara i filmer och TV-serier som ett 12V-batteri kan användas för att tortera någon, verkligheten är mycket tråkigare än så.

Permalänk
Skrivet av NickeLT2:

Bra där murklor ut och ta tag i ett bilbatteri med vänster hand på pluspolen och höger hand på minuspolen.
Sen kan du kanske skriva och berätta om upplevelsen av vad 12 volt kan ställa till med.
Hoppas jag.
Lycka till!
Alla andra avråder jag bestämt från att testa. (Naturligtvis även murklor)

Böt batteri idag. AGM 12/95ah. Det känns med att stoppa en 9v batteri på tungan, dvs. det kändes inget alls. Kanske om du använder samma hand men 12v orkar inte passera båda armarna och kroppen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv

kan någon svara på om det går att köpa dessa PSU och använda dem för nuvarande GPUs. Vart köper man dessa ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickeLT2:

Bra där murklor ut och ta tag i ett bilbatteri med vänster hand på pluspolen och höger hand på minuspolen.
Sen kan du kanske skriva och berätta om upplevelsen av vad 12 volt kan ställa till med.
Hoppas jag.
Lycka till!
Alla andra avråder jag bestämt från att testa. (Naturligtvis även murklor)

Händer absolut ingenting.

Och folk tar på 12V batteripoler hela tiden.

Det är alldeles för mycket folk i tråden som aldrig läst ellära men sett Rambo bli torterade med 12V blyack.

Permalänk

Gäller det bara nya 4090s eller hur gör man om man har ett 4090 inkommande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Händer absolut ingenting.

Och folk tar på 12V batteripoler hela tiden.

Det är alldeles för mycket folk i tråden som aldrig läst ellära men sett Rambo bli torterade med 12V blyack.

Men om du slickar på två tåtar som är kopplade till ett 12V-batteri så kommer det att kännas.;)

Permalänk

Fantastiskt, kan dessa bli standard. Hur är det med 4080-modellerna?

Visa signatur

"Humanis Veritas"