Söker dator bättre än 5600x och 1070ti

Permalänk
Medlem

Söker dator bättre än 5600x och 1070ti

Söker komplett dator med bättre prestanda än 5600x och 1070ti.
Skicka pm om du har något, gärna runt Göteborg, men frakt kan vara aktuellt vid rätt dator. Budget är 7000 kr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan vara intressant men har en med RTX 2070
I7-8700
16GB DDR4
Kan kolla upp lagring oså mer exakt ifall det är intressant, tänkte mig 6000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Vet inte om det kan vara intressant men har en med RTX 2070
I7-8700
16GB DDR4
Kan kolla upp lagring oså mer exakt ifall det är intressant, tänkte mig 6000kr

Tack men 5600x är nog den bättre processorn av de två, vill ha något bättre än det dottern har idag. Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker2:

Vet inte om det kan vara intressant men har en med RTX 2070
I7-8700
16GB DDR4
Kan kolla upp lagring oså mer exakt ifall det är intressant, tänkte mig 6000kr

Tjena,

Detta skulle kunna vara intressant för mig. Kan du speca lite lagring, PSU osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Söker komplett dator med bättre prestanda än 5600x och 1070ti.
Skicka pm om du har något, gärna runt Göteborg, men frakt kan vara aktuellt vid rätt dator. Budget är 7000 kr.

Läs hela annonsen här

Hejhej

Vill egentligen inte lägga mig i din köptråd för vet ju inte vilken typ av prestanda ni är ute efter MEN, det känns som att det kan bli svårt att ropa hem ett helt system med särskilt mycket högre prestanda för 7000kr än det system ni redan har. Vad jag vill säga är att då 5600x fortfarande är en bra processor så tror jag att ni kan få störst prestandavinst om ni ropar hem ett vasst grafikkort för er budget istället. Begagnat borde ni kunna hitta riktigt bra grafikkort för 7000kr alternativt titta på de nya AMD korten som snart släpps, om ni inte vill ha AMD så är ju nVidia 4070 bra mycket snabbare än 1070ti korten för den delen om än kanske lite över budget vid 7500 till 8000kr.

Mina 2 ören!

Glhf!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Hejhej

Vill egentligen inte lägga mig i din köptråd för vet ju inte vilken typ av prestanda ni är ute efter MEN, det känns som att det kan bli svårt att ropa hem ett helt system med särskilt mycket högre prestanda för 7000kr än det system ni redan har. Vad jag vill säga är att då 5600x fortfarande är en bra processor så tror jag att ni kan få störst prestandavinst om ni ropar hem ett vasst grafikkort för er budget istället. Begagnat borde ni kunna hitta riktigt bra grafikkort för 7000kr alternativt titta på de nya AMD korten som snart släpps, om ni inte vill ha AMD så är ju nVidia 4070 bra mycket snabbare än 1070ti korten för den delen om än kanske lite över budget vid 7500 till 8000kr.

Mina 2 ören!

Glhf!!!

Hej och tack för tips. Det blev lite blandade delar från folk som tillslut blev en uppgradering. Ska ta bort annonsen nu

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad