Permalänk
Medlem

Stulna registreringsskyltar

För några veckor sedan blev regskyltarna till min Volvo stulna. Gjorde polisanmälan och beställde nya skyltar. Lite jobbigt men inte övermäktigt.

Nu har såklart parkeringsböter börjat trilla in. Som jag överklagar och lägger tid på.

Men hur länge ska det hålla på så? För evigt? Mig veterligen kan man inte byta regnummer på bilen heller…

Någon som varit i samma situation? Vad hände?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hör av dig till bolaget och visa din polisanmälan samt vad du har för bil, bör ju funka och sedan får de visa vad de har för bil/plats

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte mycket att göra än att lägga det på hög och framförallt vara tydlig med alla bolag så du inte går till inkassobolag som påverkar dig privat.

Begär nytt regnr på bilen så snart du kan, dock måste du så ha synnerliga skäl vilket detta kan vara om du drabbas ekonomiskt.

Permalänk
Medlem

Det går att byta registreringsnummer om det finns särskilda skäl för det, och just att man får böter p.g.a. stulna skyltar är något som de specifikt pekar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

För några veckor sedan blev regskyltarna till min Volvo stulna. Gjorde polisanmälan och beställde nya skyltar. Lite jobbigt men inte övermäktigt.

Nu har såklart parkeringsböter börjat trilla in. Som jag överklagar och lägger tid på.

Men hur länge ska det hålla på så? För evigt? Mig veterligen kan man inte byta regnummer på bilen heller…

Någon som varit i samma situation? Vad hände?

Du kan begära nytt reggnummer om "synnerliga skäl föreligger". Jag skulle anta att bedrägeri är ett synnerligt skäl, det kostar inget att testa: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-regi...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Edit: glöm det, fattade inte att det var stulna skyltarna som var problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det går att byta registreringsnummer om det finns särskilda skäl för det, och just att man får böter p.g.a. stulna skyltar är något som de specifikt pekar ut.

Ja, det blir till att göra det om det blir för mycket böter och trängselskatter. Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Ja, det blir till att göra det om det blir för mycket böter och trängselskatter. Tack!

Gör det ASAP för det kommer bara bli mer. Processen är manuell så lär ta ett tag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.