Microsoft sätter sista spiken i kistan för Kinect

Permalänk
Melding Plague

Microsoft sätter sista spiken i kistan för Kinect

För andra gången har Microsoft valt att skrota Kinect, som sedan 2019 varit en del av utvecklarkit till molnplattformen Azure.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är så synd då det aldrig funnits något bättre användningsområde än VR. Detta har alltid varit det bästa sättet att någon gång få fullkroppsspårning enligt mig.

Orginalkinect var inte kapabel nog för något sådant, men 14 år senare borde Microsoft kunnat lösa det.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Oh no.

Anyway...

Permalänk

När jag tänker på Kinect så är detta det enda jag ser framför mig:

Permalänk
Medlem

Och jag tänker på detta:

Många roliga timmar med frun och vänner på den tiden

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Har min kinect ifrån xbox one till datorn för windows Hello. Funkar kanon för det.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Kinect var det bästa med Xbox!

Bl.a.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Aldrig riktigt fastnat för det men gillade implementationen i tidigare Forza-titlar.

Star Wars var lite småmysigt ärligt talat:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Xbox One + Kinect är väl fortfarande bästa sättet att spela just Dance, tycker det verkar hålla uppe begagnat priset också

Permalänk
Medlem

Sättet de tvingade in det i alla konsoler, och nästan ingen ville ha det. Sen i efterhand gnäller de över att Sony vinner marknadsandelar…

Permalänk
Medlem

Vilket är ditt bästa Kinect-minne

Kinect Bowling på Xbox 360!
https://youtu.be/YBjCszKHgZI?t=212

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Inaktiv

Dance Central Spotlight + alla import DLC från trilogin från Xbox 360 = oändlig godispåse som aldrig tar slut.

Har en backup-konsol bara för jag älskar spelet så mycket. Synd att dyngan "Just Dance" har fått mest uppmärksamhet, Dance Central är en helt annan kaliber. Kinect när det är som bäst.

En del DLC har börjat försvinna från in-game store p.g.a rättigheter som går ut, passa på att köpa när det finns. Gå på gymmet är en sak, men satan vad det är träning på en annan nivå att göra svårare låtar på det här spelet.

Och när man äntligen sätter en move som man hållt på och kämpat med i flera veckor, där snackar vi ett jävla lyckorus!

Permalänk
Medlem

Tänker om de någonsin har planer på att släppa VR headset borde det ju vara prima för positions spårning (a.la valve index "base stations"?)

så känns lite av en missed opportunity... men okej.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Tänker om de någonsin har planer på att släppa VR headset borde det ju vara prima för positions spårning (a.la valve index "base stations"?)

så känns lite av en missed opportunity... men okej.

Kinect kom ju före Oculus Rift och efterföljande "moderna" VR-lösningar, tekniken är nog i mångt och mycket förlegad.

Samtidigt verkar VR trögt fortfarande, PSVR2 verkar redan vara helt bortglömd. Nu gillar jag VR men har ännu inte sett något som känns som en uppgradering från min Oculus Quest. Speciellt mjukvarumässigt. En modern Index med inbyggt stöd för trådlös användning är nog vad jag inväntar. Ingen Meta för mig, ingen konsolVR med alla brister det innebär.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Kinect kom ju före Oculus Rift och efterföljande "moderna" VR-lösningar, tekniken är nog i mångt och mycket förlegad.

Samtidigt verkar VR trögt fortfarande, PSVR2 verkar redan vara helt bortglömd. Nu gillar jag VR men har ännu inte sett något som känns som en uppgradering från min Oculus Quest. Speciellt mjukvarumässigt. En modern Index med inbyggt stöd för trådlös användning är nog vad jag inväntar. Ingen Meta för mig, ingen konsolVR med alla brister det innebär.

jo visst. men jag tänkter kinect hade varit som ett kompliment. psvr2 har ju bara tracking från headsetet. så den ser inte var i rummer du är eller händerna bakom huvudet/ryggen, men om man har 1-2 kinects placerade i rummet hjälper det till.

finns en del som har sådana setups på PC, valfritt headset och room/full body tracking från kinects eller ps3/4 kameror.

VR är helt klart fortfarande en nisch, men en långlivad sådan. jag har bara nyligen testat VR (psvr1 + quest 2) och var lite blown away. man kan inte bedöma hur det känns igenom en youtube video. måste provas!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Man får ge det för att dom testade något innan dom gick till det tråkiga fack dom nu är i tillsammans med Sony.
Öhh vad ska vi göra? POWWEEERRR! Något lite mer haptisk feedback. Däremot är det ju där kunderna finns i stor utsträckning (iaf för Sony )
Däremot var det ju märkligt med kravet till första xbone...

Nu får vi låta Nintendo stå för innovation som vanligt. Skönt med några lite vilja att utveckla sättet vi spelar, på gott och ont, villiga att testa en flopp såväl som att lyckas. (tänk så tidiga dom var med vr, virtua boy, 3d skärmar med multipla kameror i handhållet format 2011)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här