Veckans fråga: Vilken nedladdningshastighet betalar du för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

När jag läser tråden blir jag förvånad över att så många verkar tycka att det räcker med 100 Mbit.

Det beror ju helt på vad du gör, jag själv skulle inte märka nåt förutom kanske nån steam-nerladdning om vi gick ner till 100

Flera i familjen sitter ju dock och kollar 4k/60, ofta samtidigt

Permalänk
Medlem

250/100, det billigaste alternativet. Finns även 500/500 eller 1000/1000, men det känns inte värt merkostnaden.

Skrivet av Brandx:

När jag läser tråden blir jag förvånad över att så många verkar tycka att det räcker med 100 Mbit.

100 är betydligt mer än vi behöver till vardags, det är bara vid nedladdning av stora filer som 250 gör någon skillnad, och det sker normalt bara vid nedladdning av spel eller någon Linuxdistro.

Får dock ändå bara 100 från Steams servrar av någon jävla anledning, har testat mot flera städer i flera länder och börjar misstänka att Telenor har en artificiell limiter för vissa tjänster. Alltid full fart från GOGs servrar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

100 är betydligt mer än vi behöver till vardags, det är bara vid nedladdning av stora filer som 250 gör någon skillnad, och det sker normalt bara vid nedladdning av spel eller någon Linuxdistro.

Jag behöver minst 500 Mbit för att det jag gör ska flyta på bra men skillnaden mellan 1 Gig och 500 Mbit är bara 50 kr så därför unnar jag mig 1 Gig som är extremt trevligt att ha. För mig personligen är 1 Gig lätt värt cirka 500 kr i månaden.

Permalänk
Medlem

549 kr/mån för Telias 'bredband via mobilnätet'. Pendlar mellan 15 Mbit och 80 Mbit. Snitt kanske 25-30 Mbit och aldrig över 100 Mbit trots ingen gräns uppåt. Deras garantibandbredd är 30 Mbit men vem orkar bråka med dem när man inte kör med deras originalmodem.