Kan inte spela in samtal på android telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jag har satt upp Cube ACR nu, skulle vilja säga att den funkar bättre än den andra inspelaren (NLL ACR) jag använde, men inte alls lika bra som inspelning brukade fungera förut. Då fick man inspelat exakt som samtalet lät, numera tycks Cube ACR använda förstärkning på motparten vilket leder till sämre ljud (men ljud) samtidigt som man själv låter relativt lite. Dock borde det räcka till att veta vem som har sagt vad, vilket är oerhört mycket bättre än att bara ha ena sidan, eller ingen, inspelad. Kanske kan jag tweaka inställningarna, ska nog kolla mer på det framöver, det verkar som att ett par av er här i tråden fått det att funka rätt bra.

Inspelning generellt verkar fungera bättre med högtalartelefon på, men, det kan (eller vill) man ju inte alltid använda.

Men, ändå en känga främst till Google men även (i mitt fall) Samsung som helt omotiverat spärrar inspelning av samtal.

Håller med dig om allt du sa. Vet inte varför de yrar om privacy 🔏 OCH bla bla bla...ursäkter...

Som när jag ville prova en lampa 💡 och de sa:
"Du måste köpa lampan först innan vi prövar att den fungerar. Jag bara:" Va? Skämtar ni"... Unbelievable vad företag hittar på för ursäkter för att legitimera deras egen s#it...ja policy låt 🎶 oss använda det ordet...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jag har satt upp Cube ACR nu, skulle vilja säga att den funkar bättre än den andra inspelaren (NLL ACR) jag använde, men inte alls lika bra som inspelning brukade fungera förut. Då fick man inspelat exakt som samtalet lät, numera tycks Cube ACR använda förstärkning på motparten vilket leder till sämre ljud (men ljud) samtidigt som man själv låter relativt lite. Dock borde det räcka till att veta vem som har sagt vad, vilket är oerhört mycket bättre än att bara ha ena sidan, eller ingen, inspelad. Kanske kan jag tweaka inställningarna, ska nog kolla mer på det framöver, det verkar som att ett par av er här i tråden fått det att funka rätt bra.

Inspelning generellt verkar fungera bättre med högtalartelefon på, men, det kan (eller vill) man ju inte alltid använda.

Men, ändå en känga främst till Google men även (i mitt fall) Samsung som helt omotiverat spärrar inspelning av samtal.

Fint att det funkar om ändå halvkeff kvalité. Jag känner igen det att det är olika amplitud på de två olika samtalsparterna, men det är mycket bättre än alternativen. Det går att fixa till efteråt med audacity kompression eller brusrudecering om det är ett specifikt samtal man behöver förbättre ljudet för. Jag har köpt en Asus Zenfone 10, ska se om den klarar att vara ännu mera skadlig än Samsung eller Apples produkter men det borde vara omöjligt. Har börjat spela in samtal men inte hunnit kolla hur det blir. Det är oacceptabelt att en enkel funktion saboteras avsiktligt. Per definition är det terrorism från Samsung m.fl. som utsätter oss för detta lidande att vi själva måste lösa allting och även tvingas lära oss superidiotiska gränssnitt och skit. Samsung och Google är i min mening terroristorganisationer (det gäller även Apple, HP, Atlassian och några till). De är inte värda en ny chans, och det är även olagligt att finansiera terrorism så jag skulle säga emot mig själv om jag köpte och betalade för terrorism mot mig själv genom att finansiera terrorism mot mig själv från Apple eller Google.