Lenovo Thinkpad T460s - i7-6600U

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad T460s - i7-6600U

Säljer min Thinkpad T460s. Köptes begagnad av mig för ca 4 år sedan och är i bra men något använt skick. Finns visst slitage på vissa tangenter. Fullt fungerande vad jag vet.

Har stått på hyllan i ett fodral ca 1 1/2 år sedan jag skaffade en annan bärbar, men den fungerade bra när jag använde den. Finns inget kvitto/garanti vad jag vet tyvärr.

Har dålig koll på vilket skick batterierna är i på den. Det är nog originalen som sitter i nu. Verkar gå att ladda i alla fall.

Specifikationer

  • CPU: i7-6600U @ 2.6GHz

  • RAM: 4GB + 16GB DDR4-2400 extra modul installerad

  • HDD: 256GB

  • Bildskärm: 1920x1080 60hz, Intel HD Graphics 520

Vad följer med?

  • Thinkpad T460s

  • Nätadapter

  • Turkost fodral i neopren

Levereras återställd till Windows 10 Pro. Tyvärr verkar det inte som att det går att uppgradera till Windows 11 p.g.a. CPUn. Kanske blir en bra Linuxmaskin istället?

Skickas endast då jag inte har möjlighet att erbjuda avhämtning.

Fri frakt! Jag bjuder på spårbar frakt med PostNord. Jag lämnar in paketet vardagen efter mottagen betalning.

Betalning sker i förskott genom Swish.

Tänkte att vi kunde köra en budgivning över helgen/nationaldagen.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bara för kännedom till folk så går det att installera Windows 11, men datorns CPU stöds inte officiellt av MS. Jag har själv installerat W11 på en T460 som har samma årgång på CPU:n utan problem.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bara för kännedom till folk så går det att installera Windows 11, men datorns CPU stöds inte officiellt av MS. Jag har själv installerat W11 på en T460 som har samma årgång på CPU:n utan problem.

Ah ok, vad bra! Jag kollade enbart genom Windows Update.

Permalänk

Vilken typ av panel är det, TN eller IPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennborg:

Vilken typ av panel är det, TN eller IPS?

I diagnostikverktyget står det att skärmen är:

Manufacturer ID: CMN
Model Name: N140HCE-EAA CMN N140HCE-EAA
EDID Version: 1.4

Kan inte riktigt säga vad det är för typ av panel. Försökte söka på modellnamnet men hittade inget tydligt svar. Verkar finnas reservdelar av samma modell med IPS, men det betyder nödvändigtvis inte att panelen som sitter i är en sån.

Här verkar den finnas på panelookup. Där står det att panelen är av typen a-Si TFT-LCD, LCM. Jag vet inte vad det betyder exakt.

Permalänk
Medlem

Är datorn kvar?

Visa signatur

1. Jonsbo W1 M-Itx, I5 4670k, Asus z-87I PRO, Corsair Vengance PRO 2133mhz 16 Gb, EVGA GTx 750Ti, Be Quiet Straightpower 580w Gold, Corsair H80, Silverstone SOD02 slimslot DVD, Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 64MB 4TB , Samsung 840 256GB, Benq 2410T

2. Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X OC HDMI DP 2xDVI 3GB, AMD 8350, Asus Sabertooth 990FX, Fractal Design R5, Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W, Noctua NH-U9B SE2, 2x8 GB Hyper X fury 1600 C10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseY:

Är datorn kvar?

Japp, den finns kvar.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 100 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad