Permalänk
Medlem

Vem köper Hemglass?

Förr i tiden kan man förstå att det fanns ett behov.
Men i dag när det finns affärer överallt som säljer glass.
Hemglass är dessutom dyr.

Varför köper du?

Permalänk
Medlem

Det plingar och jag blir sugen, trots att jag inte va sugen innan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Moderator
Moderator

Om jag skulle köpa så hade det varit på landet, där finns det inte affärer överallt, ser dock att du valde bort det alternativet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hmm jaa det känns avlägset att köpa glass.

Kanske om man i framtiden har barn i typ lågstadiet och man är på landet så kanske det skulle vara mysigt och befogat utifrån det typ.

Men saken är ju att även på landet finns det gott om butiker. Fast visst, kanske inte för alla.

Permalänk
Medlem

Köpte en glassmaskin som fixar 1-1,5l glass per sats. mycket billigare än köpglass och går snabbt att få ihop 4-5l till frysen. Glasspinnar till barnen görs lika enkelt, vill man lyxa det till gör man ett enkelt chokladöverdrag så har man en magnum-kopia.

Permalänk
Medlem

Bara när man är ute och barnen hör den

Tycker kvalitén är kass och dessutom snortdyrt. köper häller på ica

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Köper när jag inte har glass hemma och känner mig sugen på glass. Det är inget jag direkt planerar – bara ett infall.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kanske lite av samma anledning som buteljerat vatten köps... allmän dekadens. Men den är god som satan får jag ändå erkänna!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Köper endast glass från affärsfrysen på sommaren. Eller om man är någonstans ute på sommaren.
Men visst blir man lite sugen när man hör ljudet. Men som en riktigt gamer går man ju inte ut om men verkligen inte behöver

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hörde signalen och så sprang man hem och frågade om vi kunde köpa glass haha (detta var ju dock 30+ år sedan - springer sällan hem nu och frågar om vi kan köpa glass ).
99% för att det är roligt för kidsen.
1% för att Percy blir sur!

Relevant:
Glassbilen terroriserar folket

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Biljävlen kommer precis när man är på väg att gå in och barnen blir över överlyckliga, så man lägger 128kr på 4 glassbåtar för att inte förstöra deras barndom.

Alltså, det är så det känns. Undviker helst att köpa från dem. Jag trodde faktiskt länge att det var billig skräpglass, handlade inte från dem innan jag fick barn.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Någon gång per år för att barnen tycker det är kul.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har inte handlat från hemglass på många år, ungarna blir 35 resp. 31år i år!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

För att deras sockerfria glass är helt okej.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Som barn tyckte jag att det var fantastiskt roligt när hemglassbilen kom. Där rök veckopengen oftast!
Fina minnen <3

Permalänk
Medlem

Sällan, men då är det Sundborn som gäller: https://hemglass.se/produkter/bagare/sundborn-punsch/ Den sorten finns bara hos Hemglass.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk

För länge sedan självklart av många anledningar.
Idag så går den inte ens i närheten hos mig då många har slutat köpa från den. Förutom att hemglass är dyr, så är man inne i ens bostad och hör den plinga till, ja då är det lite för sent för att klä på sig för att gå ut och handla.

Så många i städer bör ha en förvarning innan den kommer. Det orkar man ej med, så speciell är inte glassbilens glassar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

För länge sedan självklart av många anledningar.
Idag så går den inte ens i närheten hos mig då många har slutat köpa från den. Förutom att hemglass är dyr, så är man inne i ens bostad och hör den plinga till, ja då är det lite för sent för att klä på sig för att gå ut och handla.

Så många i städer bör ha en förvarning innan den kommer. Det orkar man ej med, så speciell är inte glassbilens glassar idag.

Signalen är ju just en förvarning 😅

Permalänk
Medlem

För barnensskull. Blir lite extra roligt att köpa glass från en glassbil än att gå till affären.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Signalen är ju just en förvarning 😅

Det beror på hur man bor. För mig var det en bra bit och gå också, den stannade inte precis utanför.

Permalänk
Moderator
Testpilot

God glass, barnen älskar att få köpa glass av glassbilen, bra mix också av sorter.

Glass man köper i butik, särskilt mixboxarna är riktigt tråkiga.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nu lurar vi barn
Nu lurar vi barn
På deras vecko peng!

Jadu köpt en gång senaste typ 8 åren.

Helt enkelt inte värt det med deras överprisade och minimala glassar. Samt med åldern så har jag börjat föredra sorbet framför glass.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Inte handlat av på ..hm, 20 år kanske (är 42). Det lustigaste är när man är iväg i nån naturreserv och inte hört eller sett tecken på andra människor eller så mycket civilisation på flera timmar och så helt plötsligt hörs den där melodin på håll. (Naturreserver här i mitten/söder av riket tenderar inte att vara omgärdade av bara kalhyggen utan villaområden osv)

(köper inte glass)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

De har för taskigt schema, kommer mitt i fredagsmatlagningen så det blir inget då. 😂

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk

Aldrig handlat av hemglassbilen iom att när man va en liten osnuten bodde vi på landet och var sällan hemma efter skolan förrän frammåt 18-19 tiden så den hade redan passerat för länge sedan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Den stannar princip utanför huset. Ungarna tjatar direkt.

Permalänk
Bildexpert

Sist jag/vi köpte av Hemglass fick man med Bygg båtar med Mulle Meck. Måste ha varit över 20 år sedan.

Ingen aning om deras glass är något vidare längre men som redan barn minns jag att jag reflekterade över deras höga priser. Hade varit intressant att testa igen nån gång bara för sakens skull.

Permalänk
Medlem

Hemglass kör förbi sommarstugan och har helt okay utbud (bra med laktosfritt t.ex). Priset är inte så galet imo, speciellt på bägare.

Dyrare att ta bilen till stan, kan lika gärna lägga beställning med Hemglass och få det utkört till stugan

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Förr i tiden kan man förstå att det fanns ett behov.
Men i dag när det finns affärer överallt som säljer glass.
Hemglass är dessutom dyr.

Varför köper du?

Jag köper deras dubbellakrits. så god!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Inte handlat av på ..hm, 20 år kanske (är 42). Det lustigaste är när man är iväg i nån naturreserv och inte hört eller sett tecken på andra människor eller så mycket civilisation på flera timmar och så helt plötsligt hörs den där melodin på håll. (Naturreserver här i mitten/söder av riket tenderar inte att vara omgärdade av bara kalhyggen utan villaområden osv)

(köper inte glass)

Nä du, här i mitten av riket finns naturreservat utan vägar på flera mil.
Villaområden finns mest inne i byar/städer här.