Priskoll: Geforce RTX 4070 vid lansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Beställde ett FE, inte för att jag behöver ett nytt kort men för att jag vill ha ett nytt Founders...

Alltid velat ha ett FE-kort, och missade 3080 FE som fanns en tidig morgon 2020 som jag precis missade släppet på med 20 minuter (en av de få morgonen jag inte gick upp tidigt och checkade)!

Men nu fick det bli ett 4070 FE. Ser fram emot detta för att sitta i ett av mina ITX-lådor. Äntligen ett FE!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Alltid velat ha ett FE-kort, och missade 3080 FE som fanns en tidig morgon 2020 som jag precis missade släppet på med 20 minuter (en av de få morgonen jag inte gick upp tidigt och checkade)!

Men nu fick det bli ett 4070 FE. Ser fram emot detta för att sitta i ett av mina ITX-lådor. Äntligen ett FE!

Jag har ett 1070Ti FE som jag är mycket nöjd med, cleant och passar fint i mITX. Nvidias "nya" FE design är väl egentligen inte optimal för små chassin med dåligt luftflöde, men med max 200watt så kanske det ändå är ok!

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Alltid velat ha ett FE-kort, och missade 3080 FE som fanns en tidig morgon 2020 som jag precis missade släppet på med 20 minuter (en av de få morgonen jag inte gick upp tidigt och checkade)!

Men nu fick det bli ett 4070 FE. Ser fram emot detta för att sitta i ett av mina ITX-lådor. Äntligen ett FE!

Har haft mitt ett par dagar nu och det finns inget jag ångrar, det fick ersätta mitt 3070 Eagle i mitt ITX chassi.
Förutom lite prestandavinst så är det mycket tystare och svalare än det gamla.