PTS: "Postnord håller inte måttet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

En typisk dag för en Postnordleverans. I leveranstexten står det "Ställ paketet under tak" eller "Ställ paketet vid dörren och ring på"
Har 13 liknande filmer av Postnord som de inte klarar av att följa leveransinstruktionerna medans Best, TNT, DHL, Budbee osv inte haft några problem under samma period som vi haft uppe våra bevakningskameror.
Det "roliga" är att när man tittar på tidsstämpeln på de flesta av filmerna och jämför med de SMS man får står det ofta "Vi har försökt leverera men ej lyckats, paketet finns att hämta på...." Detta SMS har vi fått inom ett par minuter efter deras tappra försök att lämna av paketen.
Nu ska man givetvis inte dra alla över en och samma kant, men 13 olika chaufförer från vilket jag förmodar är samma terminal då börjar man undra lite.
https://imgur.com/KssLLb6

Haha jag hade visat upp detta för någon högre uppsatt hos Postnord där du bor. Jävlar vad jag hade kokat.....

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Hatet mot PostNord är kraftigt överdrivet. Jag har aldrig haft några problem.

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Hatet mot PostNord är kraftigt överdrivet. Jag har aldrig haft några problem.

Yeah right , skönt att du sitter med facit

Permalänk
Medlem

Har väl haft små problem med PostNord, väntade en mobiltelefon som aldrig lämnade Örebro på två dagar sen såg jag den vart skickad till Umeå av nån konstigt anledning. Min F.D granne hade tydligen fått vissa av mina fakturor trots olika efternamn och man kunde verkligen inte förväxla dessa efternamn hur personen lyckades det vet jag inte. Hade beställt hemleverans av PN såg PN utanför mig men icke fick inte nåt paket, fick bara ett SMS snabbt därefter att dom inte kunde levera mitt paket pga ingen var hemma, för att sen se PN bilen tvärs över gatan, slutade med att jag fick cykla till deras terminal för att hämta paketet. Sista nu var att jag skickade in kvitton till facket såg inga pengar utbetalade på 3 veckor, ringde facket och fick reda på att dom hade fått en påse med ett trasigt och tomt kuvert.
Ofta så har det funkat och ofta har det inte funkat, beställer jag och ser det finns andra alternativ ex Instabox eller Budbee så väljer dom framför PN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Hatet mot PostNord är kraftigt överdrivet. Jag har aldrig haft några problem.

Varför får jag en känsla av att du är mindreårig?
Småungar får inte post, därför har dom inte heller problem med PN..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Postnord slår till igen. Den 28 mars returnerade jag ett avtal via post. Fick ett samtal i torsdags eftermiddag där dom frågade varför avtalet inte återkommit.

Efter 7 arbetsdagar kan jag inte dra någon annan slutsats än att brevet är borta.

Jag skulle önska att det ställs lagkrav på att -all-kommunikation måste kunna erbjudas elektroniskt om jag som mottagare ber om det.

Med en digital signering hade avtalet kunnat varit påskrivet 5 minuter efter att det skickats den 28 mars. Nu måste avsändaren skicka ut ett nytt som Postnord ska både lyckas leverera till och från mig, känns som ett lotteri.

Permalänk
Medlem

Av de alternativ jag har provat så är det PN som strular minst, värst är nog UPS eller DHL.

PN fick hit ett paket flera dagar tidigare än beräknat, skulle fått paket på tisdag (från Danmark) men det kom i torsdags 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Hatet mot PostNord är kraftigt överdrivet. Jag har aldrig haft några problem.

Har du läst andras problem?

Har du tänkt tanken att allt kanske inte handlar om dig?

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan. Sådana här trådar brukar bli en uppvisning i att ha stora problem. Jag undrar hur stora är problemen i förhållande till totala antalet försändelser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Har du läst andras problem?

Har du tänkt tanken att allt kanske inte handlar om dig?

Lol. Chilla.

Det är en högljudd minoritet som gnäller. Jag har inte haft några problem, jag känner ingen som haft några problem, och jag känner inte heller någon som känner någon som haft problem.

Det är lätt att sitta och gnälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Brev som inte kommer fram vet jag inte, får typ ingen post av vikt längre.

Hehe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Lol. Chilla.

Det är en högljudd minoritet som gnäller. Jag har inte haft några problem, jag känner ingen som haft några problem, och jag känner inte heller någon som känner någon som haft problem.

Det är lätt att sitta och gnälla.

För mig är det motsatt. Jag har haft problem vid flera tillfällen och nästan alla jag känner har haft problem också. Det kanske känns som det är en minoritet eller majoritet beroende på vart man bor, servicen kanske funkar olika bra på olika platser i landet? Om dom har blivit granskade och man kommit fram till att dom inte riktigt håller måttet så kanske det tyder på att allt inte funkar som det ska? Det är bara att gratulera er som aldrig har haft problem med PostNord, det känns som du/ni har haft tur när man tittar på hur det har varit för mig och dom flesta jag känner.

Man har rätt att gnälla om man har problem med ett företag och tjänsterna man betalar för inte funkar som dom ska, tycker jag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ouch!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Vet tja om jag ens fått 250 brev totalt i alla lägenheter man bott i under årens lopp 🤨

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vet tja om jag ens fått 250 brev totalt i alla lägenheter man bott i under årens lopp 🤨

För lite är dåligt och för mycket är dåligt, du är ju aldrig nöjd.🥸🤡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

För lite är dåligt och för mycket är dåligt, du är ju aldrig nöjd.🥸🤡

Inte riktigt med på vad du menar...😐

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Inte riktigt med på vad du menar...😐

Antalet brev/paket PN lyckas dela ut, eller som den här tråden handlar om, INTE lyckas dela ut🤷.

Min torra humor bara.😵

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Antalet brev/paket PN lyckas dela ut, eller som den här tråden handlar om, INTE lyckas dela ut🤷.

Min torra humor bara.😵

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick ett paket levererat av Postnord idag (Amazonbeställning). Första gången som jag inte blev sist i utdelningslistan (vilket tycks gälla oavsett vilka som levererar) Och nu verkar de ha börjat med att ta foto på överlämnandet, fick nämligen den att titta på i appen. Har inte varit med om det förut. Att det kanske tagits foton när de lämnat utanför dörren må vara hänt, men foto med min hand när jag tar emot paketet var lite lustigt tyckte jag.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.