Permalänk
Skrivet av seville57:

Finns faktiskt folk som har Diabetes å vill kanske unna sig en Light cola. När den vita sockerfria Colan kom för många år sen fanns den bara att välja på. Fanta Light Apelsin som smakade fruktansvärt, både kall som varm. Coca Cola Zero (den som kom för några år sen smakar skit). En jag känmer tyckte om att blanda med Coca Cola Lime + Hembränt när det skulle groggas.

Fanta exotic light + väl vald dryck. Absolut har man en seriös sak som diabetes så är det såklart light som gäller, jag har ju bara risig mage 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

Fanta exotic light + väl vald dryck. Absolut har man en seriös sak som diabetes så är det såklart light som gäller, jag har ju bara risig mage 😆

Jo, den Fantan är god. Har Diabetes typ 1, fick det när jag ca 13 år. Så det är 2 st pennor insulin på morronen å 1 st mellan kl 16 - 17.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Finns faktiskt folk som har Diabetes å vill kanske unna sig en Light cola. När den vita sockerfria Colan kom för många år sen fanns den bara att välja på. Fanta Light Apelsin som smakade fruktansvärt, både kall som varm. Coca Cola Zero (den som kom för några år sen smakar skit). En jag känmer tyckte om att blanda med Coca Cola Lime + Hembränt när det skulle groggas.

Vilket går utmärkt utan att de börjar tippa i sötningsmedel i en cola (eller annan läsk) som fortfarande innehåller socker. Det är ju det folk är mest irriterade på, inte att det finns alternativ med enbart sötningsmedel. Resultatet är det sämsta av båda världar, även om de kan säga att de är duktiga för att det nu är färre kalorier. Lite som GB som gjorde glassar mindre för att de skulle ha färre än x kalorier. Mmm, eller hur, säkert...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vilket går utmärkt utan att de börjar tippa i sötningsmedel i en cola (eller annan läsk) som fortfarande innehåller socker. Det är ju det folk är mest irriterade på, inte att det finns alternativ med enbart sötningsmedel. Resultatet är det sämsta av båda världar, även om de kan säga att de är duktiga för att det nu är färre kalorier. Lite som GB som gjorde glassar mindre för att de skulle ha färre än x kalorier. Mmm, eller hur, säkert...

Där kan jag hålla med, då får ni klaga på detta hos läsktillverkarna. GB, finns ingen sämre glasstillverkare, kommer inte Magnum Cola snart. Sockerfria kakor, tårtor, läsk mm kostar mer att tillverka. Diabetes kan klassas som en ökade folksjukdom, alkisar ligget bl.a i riskzonen för att få Diabetes. Som jag skrev angående den "vita Coca Light", som jag vägrar att dricka då det smakar mög.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag var en hardcore Coca-Cola-drickare i många år. Svarade "rätt" i alla Pepsi Challenge utan att blinka, på den tiden det begav sig. XL-cola var för sliskig, det var ett tredje alternativ som fanns då, ett tag.

Med åren utvecklade jag dock en viss aversion mot Coca Cola, företaget, och vande mig vid Pepsi. Tyckte med tiden att Pepsi var bättre än Coke. Under sent 1990-tal provade jag Pepsi Max (eller vad den kan ha kallats då), den funkade visserligen ihop med salta pinnar men inte generellt.

Så, jag surar rejält över att Pepsi lagt fusksocker i sin reguljära Pepsi. Det är ju helt hål i huvudet. Om socker är dyrt, höj priset, inför en Pepsi Classic, vadsom. Har slutat köpa Pepsi.

Är alltså tillbaks till Coca Cola. Den är bättre än Cuba Cola (märks vid test sida-vid-sida), men jag köper ändå ofta Cuba Cola för att variera. Går i stort sett lika bra. Hade kopplingen till Cuba (landet) varit starkare, med socker därifrån, kanske råsocker, hade jag nog köpt Cuba Cola oftare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Pepsi Max, utan att tveka.