Var laddar man billig el om man är ute och reser?

Permalänk
Medlem

Var laddar man billig el om man är ute och reser?

Hej

Tänkte bara koll med alla ni som är ute och reser, hur laddar man billigt?

Några bra abonnemang man bör ha koll på O.S.V?

MVH nyare Volov 240 dvs C40

rubrik
Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Hej

Tänkte bara koll med alla ni som är ute och reser, hur laddar man billigt?

Några bra abonnemang man bör ha koll på O.S.V?

MVH nyare Volov 240 dvs C40

I Friel, det ligger en liten bit norr om mig

https://sv.wikipedia.org/wiki/Friel

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det snabbladdning av elbil du tänker dig?
Annars så finns ju också Gillstad (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gillstad)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/10/Swe...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Hej

Tänkte bara koll med alla ni som är ute och reser, hur laddar man billigt?

Några bra abonnemang man bör ha koll på O.S.V?

MVH nyare Volov 240 dvs C40

Med C40 borde du ha fått ett Plugsurfing kort. Kopplat till den så har du i Volvo Cars appen erbjudande i ett år som ger dig Ionity laddstationer till ett mycket förmånligt pris (jämfört med standard taxan).

Permalänk
Medlem

Annars är det bra att ladda ner chargefinder-appen och kolla runt där.
Det finns ett filter i den som visar gratisladdare.

Det är inte många kvar men finns fortfarande en del. Den är allmänt bra på att kontrollera laddpunkter på din resa också och då ser du vilken operatör som äger laddstationen och kan förbereda dig med appar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Annars är det bra att ladda ner chargefinder-appen och kolla runt där.
Det finns ett filter i den som visar gratisladdare.

Det är inte många kvar men finns fortfarande en del. Den är allmänt bra på att kontrollera laddpunkter på din resa också och då ser du vilken operatör som äger laddstationen och kan förbereda dig med appar.

Finns på webben på man inte nödvändigtvis vill sitta och pilla på en miniskärm hemma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Finns på webben på man inte nödvändigtvis vill sitta och pilla på en miniskärm hemma...

Självklart, men i 99% av fallen använder man appen "on the go" för att hitta något bra exempel i närheten av vart man är just nu.

Själv använder jag den typ aldrig då jag kör med Teslas supercharger-nätverk de gånger jag åker långt och om jag ska ha någon övernattningsladdning någonstans så kollar jag det i appen när jag är framme.

Men vet att många sitter och planerar sin rutt i chargefinder antingen webben eller i appen och skickar till bilen.

Tänkte mer bara tipsa om "appen"/tjänsten/webappen/websidan Chargefinder...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |