Permalänk
Medlem

Minneskylare

Tjena Sweclockers, vänder mig än en gång till er för att få hjälp!

Har upptäckt att mina minnen i min server (framtida) går ganska varmt när jag stressar med P95 (small och large), uppemot 88grader på åtminstone två Dimms.
Testade att sno två kylflänsar från gamalt HyperX DDR3 som inte användes, och då gick det åtminstone långsammare innan de nådde så höga temperaturer.
Nu letar jag alltså efter kylflänsar på typ Aliexpress då det verkar svårt att hitta någon annanstans, och undrar om ni har några tips på möjliga modeller som skulle kunna fungera.

Eftersom jag använder en NH-P1 på CPUn så fungerar det inte med hur höga moduler som helst tyvärr, men kikar på lite olika modeller just nu

Typ 1

Typ 2

Typ 3

I nuläget rör det sig om totalt fyra dimms, men kommer vara 8 när jag får ett par nya delar jag väntar på (mer minne, och 2696v4 cpu), misstänker att det beror på att det är server-minnen (reg ecc, 32gb-dimms) men jag kör i vanligt ATX-chassi med lågvarviga 140/120mm-fläktar.

Ser fram emot all input!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Kolla på amazon, finns alla möjliga heatsinks till ram minnen.

Glhf!