Permalänk
Medlem

Amigaspel

Hej alla,

Ny på forumet här..

Jag har försökt få fram vad ett Amigaspel hette som jag spelade när det begav sig, men har hittills gått bet..!

Beskrivning: Man var en gubbe som skulle jaga en väckarklocka. När man nådde den, ringde klockan och nästa bana började. Stenar kunde flytta sig och rasa på gubben som då vrålade och dog. Ungefär så. 😁
Man såg hela banan direkt.

Banorna blev (såklart) svårare och svårare. Jag kom aldrig till slutet, men över 30 st om jag inte minns fel.

Hoppas någon kan klura ut vilket spel jag menar, det vore sjukt roligt (läs nostalgi!) att få spela det igen! Över 30 år sedan.

/Hälsningar Anders

Permalänk
Medlem

Jag känner inte igen spelet men du kanske skulle höra med folket på safir.amigaos.se?

Permalänk
Medlem

Det väcker en halvtrasig väckarklocka som mestadels saknar sågspånet
Kommer ihåg det och kan se det framför mig men har hitintills inte kommit ihåg namnet på 4-5min.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Drog en snabbgoogling, så säkert fel, men pyjamarama?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Låter som Dig Dig, eller mer troligt en av alla kloner som gjordes

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Jag känner igen spelet men minns inte namnet på det, körde det dock främst på polarens atari då den versionen var så mycket bättre på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Någon variant av Boulder Dash antar jag. Nötte en variant som hette Emerald Mine mycket på Amigan när det begav sig. Minns inte det där med klockan dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."