Laptop köpråd: Ryzen 6000+ OLED 120Hz, 16gb, 1 TB SSD

Permalänk
Medlem

Laptop köpråd: Ryzen 6000+ OLED 120Hz, 16gb, 1 TB SSD

Hej,

Har du ett tips på en laptop med följande specifikationer?

Ryzen 6800U eller bättre (ej Intel)
OLED 120hz
16gb minne och 1tb hårddisk

Jag tycker inte det bör vara så svårt hitta något vettigt.

Prisjakt.nu ger mig denna, och den kanske kan funka men verkar lite onödigt tung och jag behöver inget RTX 3050 egentligen:
* Asus VivoBook Pro 14 OLED M6400RC-KM001W 14" Ryzen 7 6800H 16GB RAM 1TB SSD RTX 3050

Rubrik förtydligad /Vzano, Mod
Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tack @tonii, du hann före innan jag uppdaterade originalposten. Det är väl märkligt att det inte finns fler modeller kan jag tycka

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

tack @tonii, du hann före innan jag uppdaterade originalposten. Det är väl märkligt att det inte finns fler modeller kan jag tycka

Relativt ny och dyr teknik så det är väl kanske inte jättekonstigt att det inte finns så många modeller i just sverige som är en relativt liten marknad jämfört med t.ex. USA. Tror personligen att det kommer ta en 5-6 år innan OLED@120Hz blir relativt vanligt bland laptops.

Edit: korrektur av text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Relativt ny och dyr teknik så det är väl kanske inte jättekonstigt att det inte finns så många modeller i just sverige som är en relativt liten marknad jämfört med t.ex. USA. Tror personligen att det kommer ta en 5-6 år innan OLED@120Hz blir relativt vanligt bland laptops.

Edit: korrektur av text.

Ja det har du kanske rätt i. Även 90hz verkar svårt men jag kan säkert leva med 90hz om jag inte får tag i en 120hz. Om någon har ett tips på något som inte indexerats på prisjakt.nu tas det tacksamt emot.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Den jag har är med 240hz oled. Svingrym skärm.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Verkar vara dåligt med uppdaterad info på prisjakt.

Om du kan gå ner i specifikation så hittade jag denna på Komplett.
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14" OLED QHD 400 nits
90 Hz och 512 GB SSD.

https://www.komplett.se/product/1215759/dator-surfplatta/dato...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)