Någon pålitlig VPN som faktiskt fungerar med streamingtjänster?

Permalänk
Medlem

Någon pålitlig VPN som faktiskt fungerar med streamingtjänster?

Lite dåligt uppdaterad, finns det någon pålitlig (dvs inga loggar osv) VPN leverantör som även faktiskt klarar av att köra Viaplay, CMore osv utan allt för mycket strul? Har nu senast kört OVPN ett tag men tyvärr verkar inte deras streaminglösning längre fungera speciellt bra utan det är numera för ofta strul med "Tjänsten kan ej användas via VPN" osv.

På samma tema, vad finns det för alternativ för oss som kör egenbyggd router att routa på URL:er istället för på IP nummer? Alltså typ att köra www.netflix.com helt utanför VPN och inte behöva addera absurda mängder IP adresser som undantag och därmed i praktiken whitelista halva Internet?

Åtminstone tidigare så har jag för mig att varken pfSense eller OPNSense klarade av det på något bra sätt, däremot OpenWRT, som dock i övrigt lämnar lite övrigt att önska.

Notera att jag alltså inte talar om att whitelista vissa IP adresser eller någon specifik enhet på nätverket här.

Permalänk
Avstängd

Det beror väl på. När jag kör Mullvad så kan jag väldigt sällan få problem, men det kan hända. Löses dock snabbt genom att byta server.

Mullvad har inga loggar. https://mullvad.net/en/help/no-logging-data-policy/

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Varför behöver du VPN för att se på vanliga svenska streaming-tjänster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Varför behöver du VPN för att se på vanliga svenska streaming-tjänster?

Jag uppfattar det som att motsatsen efterfrågas, TS vill använda någon VPN-tjänst rent allmänt men fortfarande kunna använda vanliga svenska streamingtjänster.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Jag har kört StrongVPN ett tag, det funkar bra att komma åt amerikanskt innehåll även om det hänt någon gång att jag fått byta stad i USA för att en viss tjänst inte ska gnälla (det finns rätt många att välja mellan). Men i Sverige har de bara en endpoint och den funkade inte på HBO i alla fall.