LäskClockers med der8auer!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

LäskClockers med der8auer!

Innan Moderskeppet lämnade hamn fick SweClockers finbesök av ingen mindre än Roman Hartung, mer känd som der8auer, som fick gästa ett avsnitt av den anrika videoserien LäskClockers.

Permalänk
Medlem

Det här måste väl nästan vara i likhet med att en katolsk kyrka får besök av påven? Hoppas dock han är på besök för mer än att bara testa läsk

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Top 3 malt according to Roman Hartung. Not bad

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Innan Moderskeppet lämnade hamn fick SweClockers finbesök av ingen mindre än Roman Hartung, mer känd som der8auer, som fick gästa ett avsnitt av den anrika videoserien LäskClockers.

https://youtu.be/FoCJZVQqpJ0

Ett skepp kommer lastat....... med läsk?

Permalänk
Medlem

Roman var helt klart sugen på att smaka den fjärde läsken också. Hur som hälst bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Känner mig hedrad att få bjuda honom på två läsk. Hoppas han kan hitta den, jag själv hittade den i samma afrikanska butik som jag hottade den orangea fantan för något år sedan, så inget jag sett på hyllan i övrigt. Verkar finnas på amazon och en hel del andra sidor på nätet

Fantastiskt att han fick uppleva hela skalan av vad sodaClockers är, något oväntat, något gott och något konstigt. Nu vill jag dock ha en follow up med jello-smakande för er andra

Och @enlightener fegade lite genom att bara filma, men bra filmat i alla fall 👍

Permalänk
Medlem

Charmiga tyskar 🇩🇪

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Känner mig hedrad att få bjuda honom på två läsk. Hoppas han kan hitta den, jag själv hittade den i samma afrikanska butik som jag hottade den orangea fantan för något år sedan, så inget jag sett på hyllan i övrigt. Verkar finnas på amazon och en hel del andra sidor på nätet

Fantastiskt att han fick uppleva hela skalan av vad sodaClockers är, något oväntat, något gott och något konstigt. Nu vill jag dock ha en follow up med jello-smakande för er andra

Och @enlightener fegade lite genom att bara filma, men bra filmat i alla fall 👍

Medbor, SweClockers ljusskygga läsk-pusher.

Jag skyller på att @enviro sade åt mig att hålla kameran stabilt med båda händer och därför inte hade någon ledig hand att greppa glaset med...

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kidnappade ni med er honom från båten?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Medbor, SweClockers ljusskygga läsk-pusher.

Jag skyller på att @enviro sade åt mig att hålla kameran stabilt med båda händer och därför inte hade någon ledig hand att greppa glaset med...

Jag blev mest förvånad över att det hälldes upp fyra glas till två pers, inte mer än så

Mysig video!

Skrivet av Dinoman:

Kidnappade ni med er honom från båten?

Kolla hans video, de kom dagen innan och passerade kontoret innan båten

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dinoman:

Kidnappade ni med er honom från båten?

Skrivet av medbor:

Jag blev mest förvånad över att det hälldes upp fyra glas till två pers, inte mer än så

Mysig video!

Kolla hans video, de kom dagen innan och passerade kontoret innan båten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Medbor, SweClockers ljusskygga läsk-pusher.

Jag skyller på att @enviro sade åt mig att hålla kameran stabilt med båda händer och därför inte hade någon ledig hand att greppa glaset med...

Måste medge att jag reflekterade över kamerans stabilitet, tänkte först att den var filmad från stativ! Det brukar annars vara lite skakigt, gissar att det hänger ihop med ditt gedigna filmintresse

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ingenjören:

Måste medge att jag reflekterade över kamerans stabilitet, tänkte först att den var filmad från stativ! Det brukar annars vara lite skakigt, gissar att det hänger ihop med ditt gedigna filmintresse

Tack! Det beror nog faktiskt mest på att jag bara fick höra att kameran var känslig för rörelser och att jag därför höll den i ett nästan desperat fast grepp...

Filmintresset hjälpte det med, men jag lade även en del fokus på filmandet för att komma undan provsmakandet...

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag får be om ursäkt för att jag köpte den där kinesiska gelé-grejen.
Hittade den längst ner i kylen på Hong-Kong trading.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag får be om ursäkt för att jag köpte den där kinesiska gelé-grejen.
Hittade den längst ner i kylen på Hong-Kong trading.

Var ju en dryck iallafall!

https://en.wikipedia.org/wiki/Guilinggao

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Episkt!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av ingenjören:

Måste medge att jag reflekterade över kamerans stabilitet, tänkte först att den var filmad från stativ! Det brukar annars vara lite skakigt, gissar att det hänger ihop med ditt gedigna filmintresse

Verkligen! Det var ju riktigt stabilt. @Enlighteners nya nick name får bli Steadicam!

Permalänk
Avstängd

Hittade en lite rolig läsk i helgen. Ni kanske redan har testat dock?

Smakade inte jättemycket, men det kan bero på vissa kvarvarande symptom från covid. Liten chilismak hade den allt och lite styrka kände jag ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Gjord på sköldpaddsskal?

Jag skulle gissa att för att dricka det måste man blanda ut med vatten eller smälta det eller nånting. Men ovanligt med något som står är både medicin och dessert.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag får be om ursäkt för att jag köpte den där kinesiska gelé-grejen.
Hittade den längst ner i kylen på Hong-Kong trading.

Be om ursäkt? Det var ju höjdpunkten av underhållningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:
Skrivet av dagas:

Gjord på sköldpaddsskal?

Jag skulle gissa att för att dricka det måste man blanda ut med vatten eller smälta det eller nånting. Men ovanligt med något som står är både medicin och dessert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Verkligen! Det var ju riktigt stabilt. @Enlighteners nya nick name får bli Steadicam!

Eller Rocksteady? *fniss* Tänkte på TMNT....

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Jag blev mest förvånad över att det hälldes upp fyra glas till två pers, inte mer än så

Mysig video!

Kolla hans video, de kom dagen innan och passerade kontoret innan båten

Haha, det var jag som var ganska oförberedd (och ganska starstruck) och trodde att vi skulle bli fler som provsmakade

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Haha, det var jag som var ganska oförberedd (och ganska starstruck) och trodde att vi skulle bli fler som provsmakade

Du skötte dig bra, inget att skämmas över

Han verkar verkligen ha båda fötterna på jorden vilket är väldigt trevligt

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Du skötte dig bra, inget att skämmas över

Han verkar verkligen ha båda fötterna på jorden vilket är väldigt trevligt

Sjukt trevlig snubbe! Gjorde det otroligt lätt att spela in och komma i god stämning trots att vi inte mer än hälsat på varandra typ några minuter innan Gjorde det betydligt mindre nervöst i varje fall.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hyvens kille den där tysken. Tänk vad som möjliggjordes när vi gick med i EU.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Gotta love Roman, such a genuine person <3

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Sjukt trevlig snubbe! Gjorde det otroligt lätt att spela in och komma i god stämning trots att vi inte mer än hälsat på varandra typ några minuter innan Gjorde det betydligt mindre nervöst i varje fall.

Ja han är en riktig dundersnubbe, du skötte dig bra <3

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."