Collector's Edition-pryl som man faktiskt fick använding för?

Permalänk
Medlem

Collector's Edition-pryl som man faktiskt fick använding för?

Kom att tänka på detta när jag skulle kolla giltighetstiden på våra pass, vad för typ av Collector's Edition eller liknanden pryl/lullull som man fått med till ett spel har Du använding för även idag?

Denna var från GTA IV som jag köpte till Xbox 360 för en massa år sedan typ (2008?) som jag än i dag använder som förvaring till pass och diverse viktiga saker. För mig jag även rockade väskan som var med som jobbväska ett tag men gick sönder efter några år.

Har ni något liknande som följt med ett spel som ni fortfareande har använding av och inte bara som en prynad i ett skåp / på en hylla?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Har en Swingline Stapler, alltså häftapparat, som jag fick i en specialutgåva av Office Space. Tyvärr är det en mini-variant jämfört med den i filmen, men å andra sidan passar det ganska bra eftersom jag väldigt sällan behöver en häftapparat.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 CE har jag haft nytta av en del gånger, man fick med Diablo's huvud och "diamanten" han hade i huvudet kan man plocka ut för det var en USB sticka med Diablo 2 på.
Har blåst den stickan och kört windows på några maskiner när jag inte hitta mina andra USB stickor.

Visa signatur

OS: Windows 11 Pro | CPU: AYYMD 7800X3D | GPU: 3080 OC Strix MB: ROG Strix B650 E-F | RAM: G.Skill DDR5 2x32GB 6000MHz CL30 | PSU: Corsair RM850i Chassi: Lian Li OC-O11 Dynamic EVO | AIO: EK-AIO Elite 360mm

Permalänk
Medlem

Har ett USB minne maskerat som en kristall av Tiberium som jag flyttat lite filer med ibland. Följde med den påkostade utgåvan av C&C Remastered.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Använder rätt ofta Forza motorsport 3 USB minne. Hade även Bioshock 2 posters uppe många år.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Har faktist aldrig köpt någon form utav "plus paket" till något spel eller dylikt. Har köpt ett battle-pass en gång i Apex men den är ju digital..

Permalänk
Moderator
Moderator

Plåtlådan som kom med Half-Life 2 är nog den enda jag kommer ihåg på rak arm.
Använder till förvaring.

Har ett par Fallout-muggar jag använder men det var inte en Collector's Edition.

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Köpte en utgåva av Civ 6 där det följde med en världskarta tryckt på en tygbit. Funkar i nödfall att snyta sig i.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Har fått massa musmattor i collectors editions till Wow och andra PC spel som används men oftast är det bara grejer som ligger o skräpar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dijidijidiji:

Har faktist aldrig köpt någon form utav "plus paket" till något spel eller dylikt. Har köpt ett battle-pass en gång i Apex men den är ju digital..

Samma här såvitt jag minns!
Sällan intresserad av ”godiset” utan bara spelet.
Men minns tex manualen till lucasfilm spelet ”Battle of britain” som ju var rena historielektionen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingenting riktigt användbart, eller så har jag inte hittat användingsområde. Men ser nördigt och bra ut i skåpet!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Inte riktigt topic för tråden kanske men jag har varvat Super Mario 1 och Zelda 1 mer gånger än vad som är nyttigt på Game & Watch nyutgåvorna. Kan tänka mig att dom flesta mest köper för att ställa på hyllan.

Permalänk
Medlem

Ja shit vad mycket brudar man fått genom att impa med lådorna till Diablo 2 och World of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Spelar en hel del FFXIV och beställer man spelet med digital collectors edition så får man en mount som är helt irrelevant men manf år även gear som hjälper till att levla (man får exp snabbare). Så det hjälper när man startar en ny karaktär eller levlar ett offjob. Så ja, jag använder samtliga collectors editionprylar jag har fått fortfarande.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Både muggunderläggen och stressbollen kommer från Lootcrate.
Muggunderläggen används dagligen och stressbollen används någon gång ibland.
Sen har jag ju fler grejer. Men antingen så ligger de i någon av spelboxarna eller så står de bara som prydnad. Geralt sittandes på en griffin, Constellation Aquila och Ion Maiden/Ion Fury står prydnad på var sin plats.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Min Wildstar musmatta från när jag köpte Wildstar Deluxe Edition används fortfarande flitigt. Saknar Wildstar... :,(

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är nog bara digitala saker man använt Dock brukar jag inte köpa så mycket collectors grejer.

Permalänk
Medlem

Min 'staty' jag fick med Witcher 3 CE agerar förvaring till min vigselring.. Hänger den i käften på Gripen.

Bild
Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ack nej. Köper inte collectors edition egentligen, fast vår Wii U är en Zelda Wind Waker edition så har lite snyggare gamepad.

MEN, det jag skulle säga var att en plansch från Moebius (C=64-spelet) prydde mitt pojkrum från 1987 tills långt fram, och har prytt väggarna i mina efterkommande boenden till och från.

Man fick även med något headband i sopigt tyg med några mystiska asiatiska tecken på tror jag, men det är sedan länge borta.

Hm. Tror jag fick en Amiga Deathbed Vigil T-shirt när jag köpte C-kompilatorn DICE för evigheter sedan. Den har jag kvar och har använt vid högtidliga tillfällen (tentor och demonstrationer mot fascism, etc). Eller så fick jag den i samma veva på något annat sätt. Märkligt, det är ju bara 28 år sedan, redan glömt detaljerna.

Bild på DAVE HAYNIE ifall någon inte känner igen honom, hittade ingen annan bild på T-shirten:

Massa autografer etc på baksidan, tryckta alltså, inte äkta.

Ok, lite OT kanske. Men förr fick man vara glad för sådant man fick med, nu finns de ju tusen utgåvor av allt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har en ryggsäck jag fick mitt x800xt pe när det begav sig. Den ryggsäcken har jag använt flitigt och gör än idag. från powercolor

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Som tur är så fattade jag tidigt att man skulle drunkna i sakerna om man skaffade för mycket. Det jag har haft har redan sålt eller gett bort

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Inte från spel men från en film! Köpte filmen Scream på VHS när det begav sig och man fick en fysisk kopia av masken med. Den har använts en hel del

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Hedersmedlem

Lunchboxen från fallout 3 collectors edition har jag lös cash, diverse småprylar och kvitton i. Att ha en rymlig plåtlåda är underskattat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Fickpluntan från Assassin's Creed Syndicate. Har haft whiskey i sig sedan jag fick den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

köper inte samlar versionen av spel, de va lixom ingen grej när jag var ung på 90-talet. så jag ser inte varför jag ska göra de nu.
fick med ett grafikkort, sån där att hänga på dörrhandtaget, plz dont disturb i am gaming, den hängde jag upp bara för att..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Har en Swingline Stapler, alltså häftapparat, som jag fick i en specialutgåva av Office Space. Tyvärr är det en mini-variant jämfört med den i filmen, men å andra sidan passar det ganska bra eftersom jag väldigt sällan behöver en häftapparat.

Har också en
Jäkligt bra film också för den delen😂

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Köpte ett Anno 1404 limited edition. Ingick en ganska gedigen kista som innehöll spel, plansch, kompass, bok med massa artwork och en tygpåse med några mandelfrön samt en bonus skiva som innehöll lite musik, intervjuer, klipp på när utvecklarna spelar och ger tips och massa sånt. Tror det såldes 30 000 exemplar och det finns en guld färgad metal skiva fäst på insidan av locket som anger vilken du fick. Om fler spel hade haft lika intressanta och kvalitativa utgåvor som denna hade jag kanske köpt fler.

I och med att den ser riktigt snygg ut får den stå som prydnad helt komplett bredvid min Hl2 plåtlåda

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bilder gott folk, ge oss bilder !! 💪🏼❤️

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag hade en Rainbow Six Collectors Edition-box för länge sedan. Det följde med en alldeles för liten musmatta, en t-shirt som jag slet ut och en poster.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag samlade på mig en del Bioware-merch/samlargrejer under mina sena tonår. En del grejer är ju mer prydnadssaker, men syftet är ju å andra sidan att pryda sitt hem med dem så får väl säga att de används Inkluderar bland annat en numrerad replika av M-6 Carnifex från Mass Effect, som jag på något vis lyckades vinna under en Twitch-stream för flera år sedan och en "exklusiv" Dragon Age Inquisition-poster som delades ut på Gamex...2013? Tror jag. Även haft en N7-rygga som användes riktigt flitigt, till sömmen började släppa på vissa ställen.