Permalänk
Medlem

Samsung Odyssey G7 S28

Hej,

Jag lade idag märke till denna skärm, som säljs för 5000 kr på elgiganten (eller 400 € för mig i Finland). Det låter otroligt billigt för 4K 144 Hz IPS. Och de övriga egenskaperna verkar också vara helt bra när jag kollar på rtings.

Har någon erfarenhet av denna skärm? Den är ju typ i samma klass som LG UltraGear 27GP950 som kostar dubbelt (eller GN950). Jaja, man får 160 Hz och HDR600 med LG GP950, men ändå.

Priset får dock min "för bra för att vara sant"-klocka att ringa, men jag har svårt att hitta något direkt fel på skärmen som skulle motivera ett så lågt pris jämfört med andra motsvarande skärmar.

Edit: Länk https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Det handlar alltså inte om VA-panelen med 1440p och 240 Hz och 1000R krökning, utan en platt 4K IPS-panel med 144 Hz. Båda heter dock Odyssey G7.

Permalänk
Avstängd

Så fruktansvärt billigt är det ju inte, inte för att vara på tillfällig rea, och det är ju en Samsung och ingen konstig SwedX eller liknande skräp, så jag ser inga konstigheter med den egentligen. Denna LG kostar bara en femhundring mer exempelvis, en tum mindre men också HDR600 så ganska likvärdig.