Samsung utökar Odyssey-familjen med ultrabred OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

"True black" ändelsen glömmer du nog nu tror jag...Blanda inte ihop DisplayHDR 400 med DisplayHDR 400 True black. Det är två olika saker.

Nej fast mitt misstag var att jag hade fått för mig att Alienware skärmen hade True Black 600 så att detta därav var ett steg bakåt, men det var bara jag som mindes fel om Alienware skärmen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Nej fast mitt misstag var att jag hade fått för mig att Alienware skärmen hade True Black 600 så att detta därav var ett steg bakåt, men det var bara jag som mindes fel om Alienware skärmen.

Ahh, ok

Ja, näe denna verkar riktigt lovande mot Alienware skärmen på alla sätt och vis. Får se vad priset blir, extremt sugen på denna om den iaf inte är dyrare.

Med tanke på att de skippar Gsync kan man ju hoppas att det ger dem svängrum att prissätta sig lite aggressivare. Får se helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

För en som pysslat en hel del med raspberry pi 4. Skall aldrig mer köpa en produkt med micro HDMI. Man får ha ett lager av kablar och byta när dom går sönder.

Permalänk
Medlem

Fick hem den här skärmen idag, hittade en fyndvara på NetOnNet för 13.5k istället för ordinarie 15.9k vilket gjorde att jag kunde motivera köpet Hade nog inte köpt den för det senare priset.

Men man får ändå en hel del extra funktioner om man jämför med exempelvis Alienware-varianten så som USB-C, RGB och smart-tv.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4