Plex utsatt för dataintrång – lösenordsbyte rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Infuse Pro Lifetime kostar väl runt en tusenlapp, Emby Pro något liknande.
Det är inte en minimal peng, åtminstone inte för mig

(Plex Lifetime Pass kostar väl dock 3-4000 i jämförelse)

Personligen tycker jag inte 109kr om året, eller 11kr i månaden är dyrt. Men visst, att köpa lifetime är ett sätt att stödja utvecklarna ytterligare.

Permalänk
Medlem

Jag loggar in på Plex med mitt google konto. Vad kan det vara som har läckt då? Är det mitt google lösenord som läckt eller är jag säker? Slår på 2FA oavsett tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag loggar in på Plex med mitt google konto. Vad kan det vara som har läckt då? Är det mitt google lösenord som läckt eller är jag säker? Slår på 2FA oavsett tänker jag.

Om du använder ditt Google-konto så borde det vara säkert eftersom inloggningen sker via Googles servrar. Plex får aldrig din inloggning till Google. Denna läcka borde endast eventuellt påverka de som har skapat ett konto på Plex med email och lösenord, inte de som använder Google, Apple, Facebook eller liknande för att logga in.

Permalänk
Medlem

Skönt man har lärt sig att ha unika lösenord, byte igår men det inte så viktigt då jag inte har något som man kommer åt utanför mitt nätverk, plex servern är inte ens igång längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Om du använder ditt Google-konto så borde det vara säkert eftersom inloggningen sker via Googles servrar. Plex får aldrig din inloggning till Google. Denna läcka borde endast eventuellt påverka de som har skapat ett konto på Plex med email och lösenord, inte de som använder Google, Apple, Facebook eller liknande för att logga in.

Gött, tack för svaret. Gick in och la in ett nytt lösenord och 2FA oavsett.

Permalänk
Medlem

huvudanledningen till att jag gick över till Emby, jag slapp ha 3 part som skötte mina konton.
(dock surt att jag hittade emby efter jag köpt liftime på plex)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Musikälskare

Ugh jahap, får fixa det efter jubbet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?