Iphone 13 reservdelar (6 månader gammal telefon)

Permalänk

Iphone 13 reservdelar (6 månader gammal telefon)

Iphone 13 som har gått sönder. Telefonen ramlade och displayen förstördes. Kommer ej åt icloud heller. Säljer reservdelar som är i pristin nyskick. Batteriets %-hälsa är över 90%. Allt är original.

Kommer sälja allt förutom moderkortet då jag ej känner mig bekväm att lämna hårddisken med mina personliga uppgifter fortfarande kvar i telefonen.

Tror någon annan har större användning för reservdelarna än jag. :).

Fraktar gärna och det lär inte väga så mycket.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har för mig att Apple har blockat så at man inte kan byta delar hur som mellan telefonerna utan att funktioner slutar funka eller att det kommer upp varningar eller liknande.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Du kan radera telefonen genom att logga in på iCloud.com med dom inloggningsuppgifter som användes på telefonen, och sedan välja ''Radera enhet''

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har för mig att Apple har blockat så at man inte kan byta delar hur som mellan telefonerna utan att funktioner slutar funka eller att det kommer upp varningar eller liknande.

Tror apple har tagit bort det då dem nu stödjer reparationer. Dem har släppt sina egna reparationsguider. Eller så har detta inte implementeras än.

Kan ej logga in på icloud. Kan ej lösenordet, använde alltid face-id/lösenkod när jag skulle ladda ner appar och använda bankID osv. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av owns good:

Tror apple har tagit bort det då dem nu stödjer reparationer. Dem har släppt sina egna reparationsguider. Eller så har detta inte implementeras än.

Kan ej logga in på icloud. Kan ej lösenordet, använde alltid face-id/lösenkod när jag skulle ladda ner appar och använda bankID osv. :/

Tråkigt, men hoppas du lärt dig någonting av det. Ganska anmärkningsvärt att inte ha någon form av sekundär återställningsmail, telefonnummer, säkerhetsfrågor eller liknande.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Har för mig att Apple har blockat så at man inte kan byta delar hur som mellan telefonerna utan att funktioner slutar funka eller att det kommer upp varningar eller liknande.

Det har de gjort men ifall jag inte minns fel så kan man använda det gamla serienumret från den gamla komponenten (tror att bara batteriet och displayen det funkar på). Fick en sak man måste tänka på att föra över Face ID modulen när man byter ut displayen:)

Visa signatur

Though You Fight to Survive, Your Body Starts To Shiver.

Permalänk

Annonsen är avslutad