Nvidia utökar budgetsegmentet med Geforce GTX 1630

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Sedan angående möjligheten att köra 1630 i 75W utan 6-pin så verkar de flesta kort jag sett kräva det oavsett. Hade kanske varit enda ursäkten för att köpa detta.

Jag har ett GTX 1650 (GDDR5) i en av mina datorer och det kortet har inga extra strömkontakter utöver PCI Express porten/sloten.

Men sen kan ju alltid tillverkare kräma på med massa extra strömförsörjning för att det ska överklocka bättre.
Men är man ute efter högre prestanda och överklockning så känns GTX 1650 och ännu mer GTX 1630 som fel val från början.

Undrar om man kan ta ett kort med extra strömkontakt och bara inte ansluta strömkontakten och köra det utan. Eller om det inte funkar så.
Jag antar att det är upp till tillverkaren att antingen tillåta det eller inte.
För i standardklock så ska kortet klara sig på enbart PCI Express porten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AudioBase:

Om du bara vill ha bild och kunna spela med grundläggande 3D-grafik (en del bryr sig inte om grafik och höga upplösningar, utan vill t.ex. bara kunna lira någonting ibland med sina kompisar för att ha roligt) och att den kostar under tusenlappen, då är väl detta ett klockrent grafikkort antar jag.

Ja, det borde kosta 1000-lappen med prestandan det har, men det kommer säkert kosta minst två lappar med dagens sjuka marknad och Nvidias "herre på täppan-prissättning".