Dreamhack utan dator

Permalänk
Medlem

Dreamhack utan dator

Ok, visste inte var tråden passar bäst så chansar här.

Jag funderar på att ta barnen över dagen till DH summer men som åskådare enbart. Men har aldrig varit på ett DH själv så vet inte riktigt vad det innebär, är det som ett Comiccon om man inte LANar själv? Vad kan man förvänta sig i praktiken?

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Det finns allt möjligt där som relaterar till datorer och spel. Filmvisning, spelturneringar på stora projektorskärmar, försäljning av datorprylar och mat, tävlingar, musik osv. Många organisationer som är intresserade av en ung målgrupp är också där, tänk kommuner, företag, Försvarsmakten etc.

Om barnen är intresserade av datorer och teknik kommer det inte vara ett problem att spendera en dag även utan dator, mer än så vet jag inte om ni inte åker för att faktiskt följa någon turnering.

Permalänk
Medlem

Jag åker med mina kids, hittills har dom hållt sig sysselsatta med give aways (komplett etc har bra drag i sina montrar), montrarna är populära (testa spel och datorer), kolla lite på tävlingarna osv. Dagen flyter på snabbt om dom har lite dataintresse.

Permalänk
Medlem

Att åka över dagen utan PC är något jag gjort många gånger. Du har väl en ca 2-4h i regel att hitta på i expo osv. Musik (main stage) finns sent på kvällen men är troligtvis inte för kidsen.
Finns lite olika aktiviteter som är olika beroende på dag, se schema. Det kan påverka tiden ni har kul till ännu längre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack för era erfarenheter. Blir till att planera in det mao.

Visa signatur

——————
It’s life…