Permalänk

Hjälp med hemsida

Hej SweC,

Sitter i startgroparna för att dra igång en egen verksamhet och har nu kommit till det stadiet att jag behöver en hemsida för att uppfattas som något seriös, även fast bolaget är helt färskt.

Hur hittar man folk som bygger hemsidor på sin fritid(Får jag annonsera gigg här på swec(självklart som annons))?

Är Wordpress en bra start? Vad är en rimlig kostnad för en simpel hemsida med lite info om företaget och dess vision?

//
Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av silfverzor:

Hej SweC,

Sitter i startgroparna för att dra igång en egen verksamhet och har nu kommit till det stadiet att jag behöver en hemsida för att uppfattas som något seriös, även fast bolaget är helt färskt.

Hur hittar man folk som bygger hemsidor på sin fritid(Får jag annonsera gigg här på swec(självklart som annons))?

Är Wordpress en bra start? Vad är en rimlig kostnad för en simpel hemsida med lite info om företaget och dess vision?

//
Sebastian

https://www.squarespace.com/ gå in på godtycklig YouTube-video så hittar du säkert en rabattkod också.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hur simpel är simpel hemsida då?
Har faktiskt varit lite sugen på något mindre projekt att snickra på vid sidan av studier eller sedan under sommaruppehållet.
Dock har jag eget projekt på gång till sommaren så frågan är just hur simpelt du menar, och vad för tidsram etc 😁

Permalänk
Medlem

Kör typ Wix eller Squarespace, duger för alla mindre verksamheter och är enkelt för den som inte kan koda. Jag hade personligen undvikigt Wordpress om du inte specifikt ska göra en blog.

Permalänk
Medlem

Har du registrerat en domän ? Hos vem ligger den i så fall ? Många av webbhotellen har egna hemside verktyg. Ofta duger de gott till en början. Har relativt många gånger "lurat in" kunder till One.com och de har fixat till sina sidor själva efter en kortare demonstration. Hade förr några kunder på FS-data och deras redigerare funkade också bra för grundläggande (Basic) sidor. Vill man starta med något väldigt enkelt så går det att spara som .html i Word och trycka upp filen med ftp. Det tar inte så lång tid att komma igång och fördelen är att du själv hela tiden kan redigera och komplettera dina sidor. Att lägga ut jobbet på någon annan är inte helt lätt för någon av parterna. Speciellt om man inte bor på samma ort.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.