Vilka är dina säkra vårtecken?

Permalänk
Skrivmaskin

Vilka är dina säkra vårtecken?

Våren verkar vara på skojhumör i år, där 14 plusgrader varvas med snö och -8. Därmed är det fullständigt omöjligt att klä sig rätt när det är dags att springa till skolan på morgonen – frostskador eller svettdöden är garanterade.

Trots varierande temperaturer har jag vid flera tillfällen de senaste veckorna reagerat på att luften verkligen känns vårlik... till smak och konsistens... eller något i i den stilen. Det leder mig in på min enkla fråga: Har du några säkra vårtecken?

I mitt fall är det väl främst den svårbeskrivliga luftkvaliteten då, men också när skogen svämmar över av vitsippor, samt när det går att kasta frisbee utan att helt tappa känseln. På teknikfronten är våren som tydligast när artiklarna från valfritt direktsänt kvällsevenemang är färdigskrivna och det inte är kolsvart ute – magiskt

Permalänk
Medlem

Ljust längre om dagarna och när man ser sopmaskiner som rensar vägar och trottoarer ifrån grus och liknande

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

När gubbarna plockar fram sina hojar utan ljuddämpare.

Permalänk
Medlem

Våren blev kort i Göteborg (meteorologisk sommar från och med 19/4) men för mig är det säkrasta vårtecknet att motionärscyklisterna ökar drastiskt i antal på Säröleden, samt att vi behöver ha balkongdörren öppen för att hålla nere temperaturen i lägenheten.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Det säkraste vårtecknet är att jag vaknar av ljuset utifrån snarare än väckarklockan. Eller att det i var fall inte känns som midcinternatt när klockan ringer.

Ett annat säkert tecken är att varenda tonårstjej plötsligt bär solglasögon trots att det 5C och växlande molnighet.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Covid.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem

Är väl då bilbränderna brukar komma igång.

Permalänk
Medlem

Snön smälter bort, maj är på intåg, 10 grader i skuggan och sommardäcken är bytta. Då kommer det två decimeter slasksnö! Det är vår. Får se om det blir så idag då de verkar lova snö och däcken är bytta på en av bilarna.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

kanske inte direkt vårtecken, men månge associerar ju sommar med doften av nyklippt gräs eller kanske när grannarna börjar ta fram grillen...

i mitt fall är det den där doften när regn träffar riktigt varm asfalt...? *inhale* aaaah

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

När nederbörden som kommer torkar upp någon timme senare, till skillnad från höst/vintern när det kommer nederbörd och det är blött en vecka efter på vägarna.

Permalänk
Medlem

Tussilago
Yogapants
Byta till sommardäck
Körsbärsträd som blommar

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett säkert vårtecken är när man inte får ligga och dra sig på helgerna utan man tvingas upp för att hjälpa till i trädgården.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är ljust när man går och lägger sig.

Permalänk
Medlem

Trevligaste säkraste:
Fulla uteserveringar och människor som börjar röra sig ute och tar varje tillfälle att vända sig mot solen, blunda och bara ta in den efter den årliga mörkervandringen. Folk som ler, skrattar och slappnar av istället för att bara skynda sig för att komma in så fort som möjligt.

Säkraste säkraste:
Den dryga miljon måsar som flyttar tillbaka ned till området jag bor i och säkerställer att ingen sover längre än de själva när de vaknar strax innan 0400.

Permalänk
Medlem

Man börjar se gräset på gården.
Ljuset.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är ljust när man går och lägger sig.

Samma här!

19:30-klubben 👍

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Inaktiv

När vinterpälsen åker av!

Permalänk
Medlem

Ett säkert vårtecken är igentäppta bihålor.

Permalänk
Medlem

När marken torkat upp så att lantbrukarna kan så, aka. vårbruk. Dock finns det inget som förhindrar bakslag som i år med vinter och snö efter att våren börjat.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Som min mamma sa "När A-lagarna kommer fram är våren kommen".

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

När årets kull av "fjortisar" har för lite kläder på sig i förhållande till den faktiska temperaturen och ser skräckslagna ut av alla blickar de får.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Pollen och att det plötsligt blir för varmt med samma kläder som har använts under vinter. Shorts och t-shirt är för mycket vid 15+°.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Pollen är ett säkert tecken

Permalänk
Medlem

När man doftar goa gummiröken från nån go burnout 😜😜

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vid svettning i vinterjackan, då är våren här.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

När gubbarna plockar fram sina hojar utan ljuddämpare.

När mullercyklarna kommer fram säger du? Det har de gjort här i över 1 månad nu.
Ifall moped räknas har det varit sedan snön förvann.

Personligen är vår ca 10-15c och blommor slår ut. Sommaren är vad jag längtar till.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Efter the C verkar det som mitt nya vårtecken kommer vara samma som många andra här, en "härlig" pollen allergi. _._

Tidigare har det dock alltid varit när alla motionscyklister dyker upp.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Trevligaste säkraste:
Fulla uteserveringar och människor som börjar röra sig ute och tar varje tillfälle att vända sig mot solen, blunda och bara ta in den efter den årliga mörkervandringen. Folk som ler, skrattar och slappnar av istället för att bara skynda sig för att komma in så fort som möjligt.

Säkraste säkraste:
Den dryga miljon måsar som flyttar tillbaka ned till området jag bor i och säkerställer att ingen sover längre än de själva när de vaknar strax innan 0400.

Hehe, måsarnas skrän är verkligen något som jag gillar. Vet att många hatar det, men det är så vårigt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

När gubbarna plockar fram sina hojar utan ljuddämpare.

Ljuddämpare blir licensfria 1 juli, så kanske blir det en förbättring på det.. /s