Permalänk
Medlem

Köra 4K på dator eller PS5?

Sitter för nuvarande på en gammal burk som knappt klarar 1080p och funderar på att köpa nytt.

Siktade först in mig på att skaffa en riktigt bra dator för typ 40.000 och spela 4K spel på en nice skärm, typ 32 tum.

Nackdelen med det dock är att jag spelar också mycket competetive spel som LoL och CSGO och vill helst spela det på en 1080p 24' skärm.

Det jag funderar på istället är, eftersom jag har en PS5, är att köpa en nice 4K gaming TV för typ 40-50k och sedan uppgradera till en billigare dator istället och spela 1080p på.

Men hur är det egentligen att spela 4K med en PS5 på typ en 75 tums tv? Måste jag förvänta mig att det kommer hacka och är det något mer man måste tänka på om man vill lira 4K på PS5?

Permalänk
Medlem

Jag har kört 4K på båda och måste erkänna att hur mycket än jag försökte så kunde aldrig datorn bytas ut.

Ta hellre de 6000kr och lägg på en ordentlig grafikkort och en 4K skärm så kommer du bli gladare den vägen. Sen har du din 1080P skärm kopplat fortfarande också och spelar dina andra spel på den. De spel som kräver handkontroll kan du koppla till datorn och göra den till en playstation

Jag hade tex Xim Apex (som jag säljer bort nu) som lät mig göra om alla spela till handkontroll eller till tangentbord och mus.

Enda du förlorar här då är att du inte får tillgång till vissa playstation exklusiva spel.

Men samtidigt så har du en dator du kan göra allt med. Skicka mejl, tillgång till alla Voice program, surfa sweclockers smidigt, spela vad du vill.