På jakt efter tangentbord med mediakeys uppe till vänster..

Permalänk
Medlem

På jakt efter tangentbord med mediakeys uppe till vänster..

Hej på er!

Jag har haft mitt tangentbord i en hel del år nu. Gillar det fortfarande men det vore kul med ett nytt

Det nuvarande har mediakeys (play/pause/stop/nästa och förra låt) överst i mitten tillsammans med en volymkontroll och jag använder denna väldigt ofta då jag lyssnar på en hel del musik framför datorn

Jag gav mig ut på jakt och visst, det finns lite tangentbord men dom allra flesta har mediakeysen uppe till höger på tangentbordet, vilket blir opraktiskt då jag använder vänsterhanden, byter låt ofta och vill därför helst ha dessa uppe till vänster

Det jag hittat efter en del letande är ett "Corsair K70 RGB TKL Champion". Det har mediakeys uppe till vänster. Däremot har det ingen numpad och volymkontrollen är tyvärr uppe till höger. Kan dock leva med att den är uppe till höger. Och inga såna där programbara tangenter till höger som mitt nuvarande har. Det är dock inget krav, men kan vara trevligt i spel och sådär

Såg även storebrodern K95 som hade varit i princip perfekt sett till vad jag vill ha utseendemässigt om bara mediakeysen fanns uppe till vänster..

Så är det någon som känner till ett bra tangentbord med följande specifikationer?:
- Mediakeys uppe till höger (både stopp, play, pause och föregående och nästa låt. Om play/pause ligger på samma spelar inte så stor roll)
- Numpad
- Ska vara bra till gaming. Spelar mest CS om jag väl spelar
- Får helst ha lite programbara knappar. Helst till vänster
- Får gärna ha bakgrundsbelysning

Någon som kan rekommendera något?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart