Livestream om framtiden för Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Livestream om framtiden för Cyberpunk 2077

Klockan fyra idag så skall CD Projekt RED Developer ha en Livestream om Cyberpunk 2077, jag ser fram emot denna med hopp om uppdateringar och vidare utveckling.
Mvh Paul

https://www.twitch.tv/cdprojektred

Steam tankar nu 43,4 GB och det skall bli kul och se förändringarna och förhoppningsvis förbättringar. Ser dock ingen ny DLC.

Förtydligade rubriken och lade till länk till streamen /mod
Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för en expansion.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

håller tummarna! jag är sugen på att spela igenom spelet för första gången

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nice ser fram emot att se vad de har att erbjuda!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

https://www.twitch.tv/cdprojektred

De kör på sin Twitch-kanal. Vore kul om de presenterar något större story-DLC och inte bara "next-gen console"-versionerna.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom officiellt ber om ursäkt och erbjuder återbetalning till alla som dom har lurat.

Man kan liksom inte marknadsföra ett spel som RPG i 7 år och veckorna innan säga att, just det vi stavar RPG som FPS shooter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Hoppas dom officiellt ber om ursäkt och erbjuder återbetalning till alla som dom har lurat.

Man kan liksom inte marknadsföra ett spel som RPG i 7 år och veckorna innan säga att, just det vi stavar RPG som FPS shooter.

Det gick ju att göra återköp? Så alla som kände sig lurade har kunnat gjort detta.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla som sitter här och hatar på spelet som om man är rebel eller något. 75% på Steam är ändå okej.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det gick ju att göra återköp? Så alla som kände sig lurade har kunnat gjort detta.

Till dom som köpte spelet på Playstation och det var väll Sony som betalade tillbaka pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Alltså gud va segt det är..?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BengaBang:

Till dom som köpte spelet på Playstation och det var väll Sony som betalade tillbaka pengarna.

Sony har nog löst det med CDPR bakom kulisserna
Annars får ju Sony skylla sig lite själva som inte har en fungerande returpolicy

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tråkig presentation, kommer nog läsa en sammanfattning efteråt istället.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danskung:

Förstår inte alla som sitter här och hatar på spelet som om man är rebel eller något. 75% på Steam är ändå okej.

Det har ju inte varit 75% hela tiden.

Provade spelet med patch 1.31 för någon vecka sedan och, det är ju verkligen fortfarande buggigt. Konstigt att de la spelet på is.

Jackie när man åker till Ripper Doc första gången, morphar rakt igenom bilen när han klivit ur.

En grej jag aldrig kommer att förstå är hur de tänkte när de gjorde så att alla scriptade bilscener är på räls, det är sååå tydligt. Då fordona svävar över marken och gör liknande rörelser som en flightpath i World of Warcraft. I GTA så är fordona fortfarande i kontakt med terrängen och beter sig mer som bilar som inte gör tvära svängar 45* på ett mynt. Föraren rör heller inte på ratten mer än en knapp centimeter åt vardera håll, sällan i sync med bilen. Och! OCH! Man behöver faktiskt inte göra någonting själv i de scenerna, det räcker med att du håller dig i liv. För de är scriptade att dö. Och jag pratar inte bara om den i staden i introt.

Det har varit mycket kosmetiska buggar i min upplevelse. Vilket är rätt galet med tanke på hur linjärt (a till b) och skriptat spelet är.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på flera månader... men ni som har testat på sista tiden, känns nightcity fortfarande helt "själlös"?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Om CDPR öppnar spelet helt för moddning och kanske tom. uppmuntrar till det, så kanske vi har ett bra Blade Runner-esque RPG om 5 år. Annars tror jag det spelet kommer förbli en shooter oavsett hur många DLC och patchar det kommer.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad boy rune:

Har inte spelat på flera månader... men ni som har testat på sista tiden, känns nightcity fortfarande helt "själlös"?

De har inga rutiner eller så, de existerar bara i din närhet bara för att. Och har inga attityder eller sätt att uttrycka sig på något sätt.

Gällande nuvarande Stream. Intrycket är: De har kikat på Nexusmods och tänker casha in på det.
Neon Rims? Wow!

Teleporterar fortfarande polisen? Kan polisen åka fordon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Det har ju inte varit 75% hela tiden.

Provade spelet med patch 1.31 för någon vecka sedan och, det är ju verkligen fortfarande buggigt. Konstigt att de la spelet på is.

Jackie när man åker till Ripper Doc första gången, morphar rakt igenom bilen när han klivit ur.

En grej jag aldrig kommer att förstå är hur de tänkte när de gjorde så att alla scriptade bilscener är på räls, det är sååå tydligt. Då fordona svävar över marken och gör liknande rörelser som en flightpath i World of Warcraft. I GTA så är fordona fortfarande i kontakt med terrängen och beter sig mer som bilar som inte gör tvära svängar 45* på ett mynt. Föraren rör heller inte på ratten mer än en knapp centimeter åt vardera håll, sällan i sync med bilen. Och! OCH! Man behöver faktiskt inte göra någonting själv i de scenerna, det räcker med att du håller dig i liv. För de är scriptade att dö. Och jag pratar inte bara om den i staden i introt.

Det har varit mycket kosmetiska buggar i min upplevelse. Vilket är rätt galet med tanke på hur linjärt (a till b) och skriptat spelet är.

Nu är det ganska värdelöst att jämföra Cyberpunk med GTA V, då cyberpunk är första versionen av ett spel. Jämför det med ett annat city open world med första version som watch dogs 1 eller något.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danskung:

Nu är det ganska värdelöst att jämföra Cyberpunk med GTA V, då cyberpunk är första versionen av ett spel. Jämför det med ett annat city open world med första version som watch dogs 1 eller något.

Jämför inte med GTA 5, utan alla spel som har biljakter där du inte kör.

Permalänk
Medlem

Jag är ju en av få som faktiskt tycker om spelet och ser det som en otrolig bas att bygga någonting fantastiskt på. Sen har spelet extrema problem och har precis som alla andra varit väldigt missnöjd med spelets skick samt hur vilseledande marknadsföringen var. Jag är dock taggad vid varje patch och hoppas att CDPR fortsätter patcha på så länge de kan då jag vill ha det där fantastiska RPGt som jag vet att spelet kan bli.

För er som inte gjort det än rekomenderar jag verkligen att testa en moddad playthough, finns mycket mods som gör spelet till en mycket bättre upplevelse som jag gärna spenderar enorma mängder tid i.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Avstängd

Sluta tjafsa nu nördar, vad säger de på eventet?

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Hoppas dom officiellt ber om ursäkt och erbjuder återbetalning till alla som dom har lurat.

Man kan liksom inte marknadsföra ett spel som RPG i 7 år och veckorna innan säga att, just det vi stavar RPG som FPS shooter.

Tittar jag på ett över ett år gammalt inlägg eller har det hänt något jag missat, eller varför skulle dom börja refounda över ett år efter folk har köpt spelet? För det du pratar om gjordes ju?

Skrivet av Bad boy rune:

Har inte spelat på flera månader... men ni som har testat på sista tiden, känns nightcity fortfarande helt "själlös"?

Det patchades ganska friskt fram till 1.3 (som kom i somras), men det har ju mest vart att laga det mest kritiska och lite QOL ändringar. Därefter har det inte kommit något, nu har jag inte kollat på streamen men ryktet har varit att dom jobbar på en stor patch (1.5) som dels ska vara ps5/SeriesX patchen samt funka lite som en re-release. Ska bli spännande att se hur stor denna patch blir och om dom verkligen gör större tillägg/förändringar.

Permalänk
Medlem

Patch 1.5 är live nu.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jisses, nästan 50Gb patch (PC)

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Permalänk
Medlem

Ny free trial där man får spela i 5 timmar och kan fortsätta på sin sparfil om man sedan köper spelet. Bra för de som är intresserade men ännu inte hoppat på tåget! Verkar inte vara någon låst content i denna trial-period heller.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

En hel del mycket bra ändringar och tillägg, men det behövs fortfarande lite fler förbättringar utav basspelet. Behöver de rulla ut DLCs som kostar så kör på det.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Står det något i Patchnotes om polisen som teleporterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tittar jag på ett över ett år gammalt inlägg eller har det hänt något jag missat, eller varför skulle dom börja refounda över ett år efter folk har köpt spelet? För det du pratar om gjordes ju?

https://pbs.twimg.com/media/EpLqtZ8XEAIEqsX?format=jpg&name=large

https://pbs.twimg.com/media/EpivKUPXEAMBRMP?format=jpg&name=large

På konsol ja men inte PC vad jag vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snackbox:

Ny free trial där man får spela i 5 timmar och kan fortsätta på sin sparfil om man sedan köper spelet. Bra för de som är intresserade men ännu inte hoppat på tåget! Verkar inte vara någon låst content i denna trial-period heller.

Bara på konsol (och därtill bara XSX / XSS / PS5) enligt hemsidan.
Tråkigt. Hade definitivt testat det annars.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Är denna patchen (1.5) även för pc-spelarna eller är den bara för next gen konsoller?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2