Horizon Forbidden West

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Kom igen Bring, jag väntar olidligt!!

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag köpte för ett värde av 800kr och har resterande värde kvar på mitt konto. Det används nästa gång jag köper ett spel nästa vecka (Elden Ring).

Men absolut, om man aldrig köper något mer spel så blir priset något annorlunda.

Presentkorten köptes med 25% rabatt, så 700kr hade blivit 525kr och presentkort för 800kr blev 600kr.

Jaha, var 25% något tillfälligt? Hittar bara de vanliga 20% som jag tidigare köpt, dock är de slut (eller var slut igår iaf).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaha, var 25% något tillfälligt? Hittar bara de vanliga 20% som jag tidigare köpt, dock är de slut (eller var slut igår iaf).

500kr finns tillgängligt på länken igen för 375kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Kom igen Bring, jag väntar olidligt!!

Skrivet av GoffyOne:

Samma här

Samma här. Sen ska PS5-versionen ner också så det blir nog inte något spelande fören ikväll

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av nu1mlock:

Om ni köper digitalt, glöm då inte bort att ni får 25% rabatt genom Get Gifted. https://link.getgifted.com/tr2b

Jag köpte PS4-versionen för 554kr inkl. PS5-uppgraderingen. Elgiganten tar 499kr, men jag orkar inte med skivor.

Tack för tipset! Nu blir nästa PSN-köp helt plötsligt lite mindre smärtsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

500kr finns tillgängligt på länken igen för 375kr.

Härligt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bring levererade - Sitter i PS5an och drar ner 88gb - Sen blir det väl PS5-uppdatering på det. Eller en helt egen nedladdning. Har inte plats för 2 90gb-spel just nu dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Bring levererade - Sitter i PS5an och drar ner 88gb - Sen blir det väl PS5-uppdatering på det. Eller en helt egen nedladdning. Har inte plats för 2 90gb-spel just nu dock...

Direkt man stoppar i skivan så dyker PS5-varianten upp som förslag till höger i bild. Ladda hem den - 97gb för PS5-varianten.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Undrar om man loosar på att inte spelat färdigt zero… gjorde ungefär hälften, sen pkte pS4an in i grabbens rum.. har så svårt att komma in i ett spel mitt i igen…

Japp, vad jag förstått så ska detta utspela sig ett halvår efter ettan eller något i den stilen, händer mycket i andra halvan som jag misstänker kommer refereras i tvåan, kan iallafall lätt säga att det är då storyn växer, första 10 var ganska sega i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Undrar om man loosar på att inte spelat färdigt zero… gjorde ungefär hälften, sen pkte pS4an in i grabbens rum.. har så svårt att komma in i ett spel mitt i igen…

Det är 2022, dra en recap på YouTube. Det är inte som att alla har ett spel från 2017 färskt i minnet ändå. 😁👍

Permalänk

Jag fastnar alltid för side quest och att samla resurser. Dock gör det ingenting för världen är väldigt trevlig att utforska. Att man kan hitta kistor och resurser under vatten är skoj.

För övrigt, kan man fixa spoilertags på här? Vill ju inte avslöja för mycket.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från EG och fått sitt ex.? Min verkar inte ens ha blivit skickad, så vi får väl se om den ens dyker upp på måndag.

Permalänk
Medlem

Över en timme att installera från disc, och mitt i så går konsolen in i sleep-mode...

Aja, verkar som om en patch har buggat spelets grafik ganska ordentligt, så man kanske ska vänta med att spela tills det är fixat.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon som beställt från EG och fått sitt ex.? Min verkar inte ens ha blivit skickad, så vi får väl se om den ens dyker upp på måndag.

Fick mitt special edition idag. Bring körde det från Jönköping tidigt i morse.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra metod för att undkomma efter man blivit upptäckt? Springer runt men har svårt att skaka av mig robotarna.

Permalänk

Har precis kört igenom Uncharted 4 och jag har lite problem med att vänja mig vid styrningen. Aloy är ganska seg och "kantig" i sina rörelser och fastnar ofta mot osynliga små kanter som jag måste hoppa över. Även klättringen är sådär. Kommer nog in i det mer snart men känslan är sådär än så länge.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av psp123:

Finns det någon bra metod för att undkomma efter man blivit upptäckt? Springer runt men har svårt att skaka av mig robotarna.

Kötta dem! 😜

Permalänk
Medlem

Spelat första spelet två gånger. Många timmars nöje. Hoppas fan vi slipper vänta tre år på att det ska komma till PC.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ingen som stör sig på att Performance läget på PS5 är skit? Gräs, buskar, löv, hår och mycket annat är extremt grynigt och man ser aliasing på alldeles för många ställen. Sen är det en oskarp hinna över hela scenen nästan som att FXAA användes.

Resolution läget ser grymt bra ut men då är man låst till 30fps och det är verkligen inge kul.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ingen som stör sig på att Performance läget på PS5 är skit? Gräs, buskar, löv, hår och mycket annat är extremt grynigt och man ser aliasing på alldeles för många ställen. Sen är det en oskarp hinna över hela scenen nästan som att FXAA användes.

Resolution läget ser grymt bra ut men då är man låst till 30fps och det är verkligen inge kul.

Nä jag känner också att jag inte är jättenöjd med nått av lägena. Blir ändå 60fps då jag tycker 30fps-läget är väldigt ryckigt och konstigt. 30fps kan jag fixa men detta är inte alls bra. Vet inte va det är faktiskt. Eller så har man blivit så jäkla van vid 60+ Fps. Kört mycket pc också sista tiden.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Konstigt. Enligt Digital Foundry är det minimala skillnader på fidelity/peformance läget. 1800p ska upplösningen vara sätt till. Jaja sitter med ettan så länge i väntan på att nerladdningen ska bli klar. Tyckte 30 fps läget vara bra på ettan förövrigt. Det finns ju trots allt bra och dåligt flyt. Men jag har nog också blivit känsligare för 30fps efter man suttit på +100fps lir på PC ett bra tag nu. Ska bli kul o sugas in i Alloys värld åter igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nä jag känner också att jag inte är jättenöjd med nått av lägena. Blir ändå 60fps då jag tycker 30fps-läget är väldigt ryckigt och konstigt. 30fps kan jag fixa men detta är inte alls bra. Vet inte va det är faktiskt. Eller så har man blivit så jäkla van vid 60+ Fps. Kört mycket pc också sista tiden.

Tycker Fidelity läget ser klart bäst ut men 30fps är ruskigt jobbigt om man inte är van vid det. Dock hjälper Motion Blur (jag har det på högsta).

Skrivet av siefer:

Konstigt. Enligt Digital Foundry är det minimala skillnader på fidelity/peformance läget. 1800p ska upplösningen vara sätt till. Jaja sitter med ettan så länge i väntan på att nerladdningen ska bli klar. Tyckte 30 fps läget vara bra på ettan förövrigt. Det finns ju trots allt bra och dåligt flyt. Men jag har nog också blivit känsligare för 30fps efter man suttit på +100fps lir på PC ett bra tag nu. Ska bli kul o sugas in i Alloys värld åter igen

Exakt det jag litade på men skillnaden är brutalt stor och man ser riktigt tydligt skillnaden på Performance och Fidelity. Dock verkar det vara någon form av bugg som Guerilla säger sig ha hotfixat men många klagar på att det fortfarande inte är OK (mig inräknad).

https://twitter.com/Guerrilla/status/1494689207947833344

HZD hade väl bara ett 30fps läge när det släpptes? Släpptes iofs en PS5 patch sen men även om man körde på Fidelity så höll konsolen 60fps om jag inte minns fel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade beställt Special Edition från Webhallen, som skickade det igår. Fick sms från Budbee om att de skulle leverera det mellan 17 och 22 idag. När klockan bara är någon minut över 17 får jag nytt sms: "Vi blandade ihop försändelserna i terminalen så vi kan inte leverera spelet idag utan hör av oss med nytt leveransdatum". Typ. Aldrig varit med om maken om så dålig leverans. Inte ens av Postmord. Historiskt dåligt måste jag säga. Borde vara upp till chauffören och åka tillbaka och hämta och göra rätt för sig. Rövhattar.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att vänta till PC-släppet av spelet (utgår från att det kommer), men kunde inte låta bli att hämta ut en kopia på närmaste Elgiganten efter jag sett DF genomgången av PS4 vs PS5. Uppgraderade min PS4 Pro med en SSD jag hade liggandes sedan BF nu under förmiddagen och har spelat 2-3 timmar nu ikväll. Intrycken är väl lite tudelade, story är hittills kanon, laddtiderna inte orimliga tack vare uppgraderingen till SSD, men 30fps känns brutalt efter att ha lirat HZD i 80-90fps i 4k med DLSS Quality för bara någon vecka sedan. Grafiken är riktigt fin för att vara PS4 Pro, men checkerboard rendering gör att bilden känns väldigt "fuzzy" och något oskarp ibland, även pop-in är märkbart. Gillar att man själv kan välja nivå av motion blur och HDR är mumma.
Mitt största problem med spelet är att vänja mig vid Dualshock4-kontrollen i kombo med 30 fps, har väldigt mycket svårare att träffa weakspots än jag hade i HZD med Xbox-kontrollen i 90fps. Ångrar dock inte köpet ännu, däremot kommer det nog bli svårt att inte slå till på en PS5 om chansen till köp uppstår den närmaste tiden.

Permalänk

Har man ingen fall damage längre? I Zd tog man skada av minsta fall, nu kan jag slänga mig hejvilt ut för höjder utan att påverkas

Permalänk
Medlem

Väntar på PC porten. Lär ju ta något år eller tre eller inte. Men jag kan inte annat än rekommendera PC porten av förra spelet, men spela den med gamepad.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tycker Fidelity läget ser klart bäst ut men 30fps är ruskigt jobbigt om man inte är van vid det. Dock hjälper Motion Blur (jag har det på högsta).

Exakt det jag litade på men skillnaden är brutalt stor och man ser riktigt tydligt skillnaden på Performance och Fidelity. Dock verkar det vara någon form av bugg som Guerilla säger sig ha hotfixat men många klagar på att det fortfarande inte är OK (mig inräknad).

https://twitter.com/Guerrilla/status/1494689207947833344

HZD hade väl bara ett 30fps läge när det släpptes? Släpptes iofs en PS5 patch sen men även om man körde på Fidelity så höll konsolen 60fps om jag inte minns fel?

Körde första på Pron och den höll väl typ mellan 35-60 fps.. Lyckades spela igenom det så ska man nog lyckas med detta. Nog mest en vanesak.

Kommit ut mer i Open world nu efter introvideon. Blir bättre o bättre än så länge. 👍🏻

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Körde första på Pron och den höll väl typ mellan 35-60 fps..

? HZD är 30 fps på Pro.

Permalänk
Skrivet av ipac:

? HZD är 30 fps på Pro.

Fanns där inte performanceläge där med olåst fps? Kanske minns fel

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Fanns där inte performanceläge där med olåst fps? Kanske minns fel

Jo, det fanns ett performance-läge, men det låste upplösningen till 1080p och 30fps.

Visa signatur

press nu1mlock