Anslutning till trådlös bildskärm kopplar bort den primära skärmen.

Permalänk
Medlem

Anslutning till trådlös bildskärm kopplar bort den primära skärmen.

Försöker använda en bärbar som sekundär skärm på en av mina stationära datorer.

När jag ansluter den ”trådlösa bildskärmen” så kopplas den primära skärmen bort (kopplad med VGA). Den går alltså inte att hitta utan att först koppla bort den trådlösa skärmen.

Windows 11 på båda datorerna.
Grafikkort på den stationära är GTX 660 där skärmen är kopplad via DVI till VGA.

Från mina andra stationära så fungerar det utan problem.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd

Det är väl inte någon trådlös skärm, då du ansluter via sladd? Eller missförstår jag någonting?

Om jag kommer ihåg rätt, så kan man trycka Win + P för att välja hur man vill mata ut bilden från datorn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du får ge lite mer info än så: Vad har du för enheter och vad försöker du göra? Vad är det för "trådlös" skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Försöker använda en bärbar som sekundär skärm på en av mina stationära datorer.

När jag ansluter den ”trådlösa bildskärmen” så kopplas den primära skärmen bort (kopplad med VGA). Den går alltså inte att hitta utan att först koppla bort den trådlösa skärmen.

Windows 11 på båda datorerna.
Grafikkort på den stationära är GTX 660 där skärmen är kopplad via DVI till VGA.

Från mina andra stationära så fungerar det utan problem.

Vad händer om du ansluter bildskärmen från signaturen "Lenovo G24-10" till HDMI-porten på GTX 660-kortet och sedan provar utöka bildytan till den "trådlösa bildskärmen"?
Om det fungerar så måste det vara en inställning eller möjligen kompatibilitetsproblem med hur VGA-signalen hanteras.
Fungerar det inte kan det helt enkelt vara ett drivrutinsproblem. (Gammal hårdvara.)

För övrigt, Tack för informationen. Hade inte koll på att detta var möjligt.
Till övriga som undrar vad det är frågan om:
https://www.youtube.com/watch?v=LOLMpOa2nos