Man har kör med motor/kupévärmare i 30år utan problem 2400W. Varför skulle det bli problem när man laddar bilen med 2000w? bor du i ett gammalt hus där ledningen kan ha många skarvar då kan du dra en ny utanpå liggande ledning om du är orolig. Men bor du i ett modernt hus så är det inga problem all el i svenska hus går i elrör. Har hört många kunder som kör med 240V och tycker att det funkar. du får 1mil/h vilket ger dig minst 12mil/dag på vardagarna om du har bilen till jobbet. Är bilen hemma 24h så får du 24 mil. Kollar du på olika bil forum så hittar du många som laddar via 240v. (Svenson kör 4,2mil/dag i snitt vilket betyder 4h laddning i genomsnitt på 2fas laddare 240v)
för info
ELBILAR. Efter åtta år och 15.000 körda mil har ett genomsnittligt elbilsbatteri tappat 15 procent av sin ursprungliga kapacitet. Det framgår av elbilsoperatören Geotabs studie på 6.300 elbilar i England. Geotab administrerar elbilsflottor för engelska företag och har kunnat följa dessa bilar under flera år. Elbilar är lika i alla länder, så resultaten gäller allmänt.