Galaxy S21 & Google Assistenten funkar ej

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Galaxy S21 & Google Assistenten funkar ej

Go' kväll

Inte på något jäkla sätt får jag röstsökning/kommandon att fungera som det ska!
Det enda sättet är alltså att ha Assistent-appen öppen för att använda röstsökning vilket imo är helkorkat.

*Kan inte använda den på "skrivbordet" eller på låsskärm.

*Kan inte byta röstmodell (voice match)
(Edit: Byte till english sweden och omstart ger mig valet att ta bort/träna om
)Edit 2: efter omstart två ser jag "Hey google, this feature is currently unavailable for this language tills jag byter från English till English US i appen)

*Spelar ingen roll om jag byter språk mellan engelska eller svenska, av nån anledning väljer den ibland Engelska (Australien)
*byter jag systemspråk till Engelska (UK) eller English (Sweden) i telefonens inställningar säger Assistent-appen att Hey google inte stöds.

Enda gången det funkade var efter att jag inaktiverat/aktiverat Google-appen, när jag böt tillbaka till engelska slutade det att fungera.

Jag kan hålla min Assistent-knappen på mina Quiet Comfort 35 II, det fungerar.
En återställd lur nyligen uppdaterad till Android 12.

Några idéer, tankar, förslag?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

Go' kväll

Inte på något jäkla sätt får jag röstsökning/kommandon att fungera som det ska!
Det enda sättet är alltså att ha Assistent-appen öppen för att använda röstsökning vilket imo är helkorkat.

*Kan inte använda den på "skrivbordet" eller på låsskärm.

*Kan inte byta röstmodell (voice match)
(Edit: Byte till english sweden och omstart ger mig valet att ta bort/träna om
)Edit 2: efter omstart två ser jag "Hey google, this feature is currently unavailable for this language tills jag byter från English till English US i appen)

*Spelar ingen roll om jag byter språk mellan engelska eller svenska, av nån anledning väljer den ibland Engelska (Australien)
*byter jag systemspråk till Engelska (UK) eller English (Sweden) i telefonens inställningar säger Assistent-appen att Hey google inte stöds.

Enda gången det funkade var efter att jag inaktiverat/aktiverat Google-appen, när jag böt tillbaka till engelska slutade det att fungera.

Jag kan hålla min Assistent-knappen på mina Quiet Comfort 35 II, det fungerar.
En återställd lur nyligen uppdaterad till Android 12.

Några idéer, tankar, förslag?

Om jag förstår det hela rätt så får du alltså inte ens upp Google assistenten ens när du är på hemskärmen och sveper från något av de nedre hörnen?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung-Daniel:

Om jag förstår det hela rätt så får du alltså inte ens upp Google assistenten ens när du är på hemskärmen och sveper från något av de nedre hörnen?

//Daniel

När jag sveper från sidorna går det bra tydligen.
Jag har precis lyckats få igång skiten med endast röst också, både från hem- och låsskärm. Det blev ett väldans meckande med språk och inställningar fram och tillbaka, vi får se hur länge det håller i:)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av tcntad:

När jag sveper från sidorna går det bra tydligen.
Jag har precis lyckats få igång skiten med endast röst också, både från hem- och låsskärm. Det blev ett väldans meckande med språk och inställningar fram och tillbaka, vi får se hur länge det håller i:)

Grymt att det funkar iaf. Skulle du få problem igen så är det bara att tagga mig

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Samsung-Daniel:

Grymt att det funkar iaf. Skulle du få problem igen så är det bara att tagga mig

//Daniel

Mitt förstahandsval
God jul!