Permalänk
Medlem

HP Microserver G7 N36L

Har en liten nätt och strömsnål microserver som bara står och samlar damm nu för tiden.
Passar bra som NAS eller enklare server

CPU: AMD N36L (dual core 1,3ghz)
RAM: 4GB DDR3.
Plats för 4st 3,5" HDD. En 250GB HDD kan ingå om så önskas.

Mer specifikationer:
https://h10057.www1.hp.com/ecomcat/hpcatalog/specs/provisione...

Då den ändå väger ett par kilo och inte är värd så mycket pengar så ser jag gärna att den hämtas.

Prisidé: 100kr eller bud?

Läs hela annonsen här

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Inaktiv

100kr, hämtar

Permalänk
Medlem

200 kr plus frakt

Permalänk
Medlem

300 SEK + frakt

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

300 SEK + frakt

Drar tillbaka mitt bud. Har för mycket projekt igång😵

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Hej. Vad är det för operativsystem på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabygg77:

Hej. Vad är det för operativsystem på den?

Nu är jag inte säljaren - men kan säga att på denna typ av maskin så kan du ju köra vilket OS som helst typ. Sett till prestandan bör man nog köra något reko lättdrivet, helst headless.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

150 kr. Hämtas

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Nu är jag inte säljaren - men kan säga att på denna typ av maskin så kan du ju köra vilket OS som helst typ. Sett till prestandan bör man nog köra något reko lättdrivet, helst headless.

Skrivet av Hemmabygg77:

150 kr. Hämtas

Precis som @bimbim säger så kan man köra vilket OS som helst. Vill minnas att jag kört Windows Server 2008 R2 på den när det begav sig, men jag har även kört Unraid och Freenas.

Då avhämtning väger väldigt tungt så leder du budgivningen. Tänkte att det får rulla på tills imorgon kväll eller nåt.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Inaktiv
Nytt bud: 175 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.