Permalänk
Medlem

Jag har själv bott i en liten lägenhet (25kvm) med 2 kokplattor, ingen köksfläkt och en micro. Utan stora bänkytor, ett litet frysfack och en halv kyl.
Jag fick undvika att steka saker som osade.
Så jag gjorde ofta olika varianter av kyckling i sås som jag åt med med ris som denhär tex.
Chili con carne blev det också en hel del.
Så mitt tips blir "grytor" med tillhörande kolhydrat.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gustenrocks:

Köper du den ringer jag fan polisen Lätta recept kan man hitta överallt utan att behöva genomlida någon som kallar vatten för H2O i ett recept och pratar om hur du ska "bli 1337 i köket". Get the fuck out.

Jag gillar kyckling. Köp en riskokare, stek lite kyckling och grönsaker om du tycker om det. Done!

Dissa in den där boken!

Den är riktigt jäkla bra faktiskt för oss som verkligen inte orkar göra mat som tar längre än 5 minuter att förbereda

Skrivet av HickeHiskelig:

man verkar ju inte kunna laga jättemycket i en airfryer? typ falafel fiskpinnar pommes, eller missar jag något?

Oj airfryer kan du göra typ allt i!

Gjort allt från de enkla sakerna som pommes, lökringar och sånt till – Hela vägen till att faktiskt baka enklare saker och "friterat" hemmagjorda munkar. Det är både som en ugn och fritös i ett. Går t.o.m. att tillaga kött helt okej om du lindar det i aluminiumfolie, gjort bacon-lindad ytterfläskfilé i min

Gillar du inte att laga mat är en luftfritös din absolut bästa vän, då generellt det enda du behöver göra är förarbetet, trycka start och gå iväg tills maten är klar (lite som med en slow-cooker). I värsta fall får man gå och vända lite på maten med en slev för att få en finare o jämn "stekning".

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Musikälskare

Tomatsoppa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

slow cooker?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.