Reklamations Limbo (Där företaget gör en egen Reklamation mot bud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpooks:

Lämnade in den för exakt 2 veckor sedan.

Absolut, jag har fått fantastiska svar, tack så mycket för alla inblandade! Bör jag markera detta på något sätt?
Oavsett, uppskattas enormt och hoppas det löser sig

Jag tycker då att du går till butiken och framför ditt krav, de har redan gått 2 veckor och du vill ha ett besked under nästa vecka hur de ska gå vidare med ärendet.
Poängtera för dem att du som kund ska inte bli drabbad och nämn gärna att praxis är 3 veckor för reparation.
Om de ställt TV på deras lager och inte skickat iväg den än till verkstad, det får stå på dem i sådant fall. (Känns som ett svar de kan ge dig.)

Om de skulle sätta sig på tvären, så ber du om info/underlag och går hem och samlar dig. Utifall man gör något mindre smart pga att man är upprörd.

Jag var själv i kontakt med deras kundtjänst i veckan och tycker det var ganska opersonlig service de gav en. Ingen förståelse för problemet och inte så lösningsorienterade heller. Men var påstridig och fick hjälp av en annan kille andra gången jag gick dit, som var mycket mer serviceinriktad än de tidigare som löste de på 20 minuter dessutom.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

På BF 2019 var vi flera som fick hem LG B9 med knäckta hörn trots att det inte var några synliga skador på kartongerna.
Saker kan hända, i vårt fall gissar jag att de tappat en pall eller kanske hela containern åkt på en smäll.

På jobbet fick vi in en server en gång som inte hade några tydliga märken på kartongen, bara en litet mörkare fläck på ovansidan av kartongen så jag packade upp den och hystade in den i racket (tror den var 6U hög) - och den var död.

Visade sig vid närmare koll att det även var en liten buckla på ovansidan av lådan där nätsladden var placerad under transporten och att datorn troligen hade ramlat av transportpallen från en gaffeltruck och landat helt platt "på ryggen". Några samtal med leverantören och det visade sig att det var något kort som hoppat ur och den gick igång när jag tryckte i det, men med de krafter som det är frågan om och de kyltorn för CPU-erna som den hade så uteslöt jag inte att den kunde ha fler fel så den fick gå i retur och vi fick en annan. Inget större tjafs fram och tillbaka, men detta var runt 25 år sen.

Så skador på prylarna trots en till synes oskadad förpackning är inte ovanligt. Och för en del transporter så är förpackningen försedd med denna typ av indikator:

Permalänk
Medlem

Som du beskriver det så har Webhallen anlitat en budfirma för att leverera till dig. Det är alltså Webhallen som ska sköta all kommunikation med deras reklamation till speditören av leveransen till dig, du ska inte behöva göra något extra.

Webhallen bör skicka en ny produkt till dig direkt, eller om du kan hämta upp från butik (du kommer ju ändå inte få den som inte var i 100% nyskick, och det är ju inte något lagat "refurb"-ex du köpt) - så finns absolut INGET att vänta på.

Krånglar det så så bör de enkelt kunna göra ett återköp på TV:n på öppet köp, och upprätta en ny order för samma produkt och samma pris manuellt utan problem.

Jag har råkat ut för exakt samma sak, men gick rätt smidigt förutom att behöva invänta ny leverans och upphämtning.

När jag köpte min TV från Komplett så fick jag en med repad skärm. Jag hörde av mig till Kompletts support och bifogade bilder.

De skickade en ny TV levererad hem, samt information för att boka upphämtning av den repade TV:n av PostNord. Gick ganska smidigt och fick 1000 kronor + ett SD-minneskort som kompensation för den extra tid jag fick lägga ner på det, vänta på leverans/upphämtning hemma osv.

Skrivet av muSashi:

Skulle aldrig acceptera en reparation av en helt ny produkt men det kanske bara är jag.

Exakt, håller med 100%.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Som du beskriver det så har Webhallen anlitat en budfirma för att leverera till dig. Det är alltså Webhallen som ska sköta all kommunikation med deras reklamation till speditören av leveransen till dig, du ska inte behöva göra något extra.

Webhallen bör skicka en ny produkt till dig direkt, eller om du kan hämta upp från butik (du kommer ju ändå inte få den som inte var i 100% nyskick, och det är ju inte något lagat "refurb"-ex du köpt) - så finns absolut INGET att vänta på.

Krånglar det så så bör de enkelt kunna göra ett återköp på TV:n på öppet köp, och upprätta en ny order för samma produkt och samma pris manuellt utan problem.

Jag har råkat ut för exakt samma sak, men gick rätt smidigt förutom att behöva invänta ny leverans och upphämtning.

När jag köpte min TV från Komplett så fick jag en med repad skärm. Jag hörde av mig till Kompletts support och bifogade bilder.

De skickade en ny TV levererad hem, samt information för att boka upphämtning av den repade TV:n av PostNord. Gick ganska smidigt och fick 1000 kronor + ett SD-minneskort som kompensation för den extra tid jag fick lägga ner på det, vänta på leverans/upphämtning hemma osv.

Exakt, håller med 100%.

Och om Webhallen vägrar göra rätt för sig så hade jag utnyttjat min ångerrätt, och aldrig handlat av dom mer och ge dom dåligt omdöme över allt, om nu inte TS orkar ta det till ARN.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233